  • 1. Data: 2014-03-21 11:01:38
    Temat: Ocknęli się: Szare paliwo zalewa Polskę
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    http://biznes.onet.pl/szare-paliwo-zalewa-polske,184
    93,5610108,3030583,57,1,news-detal

    najciekawsze, jak zwykle komentarze pod artykułem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-03-21 12:08:16
    Temat: Re: Ocknęli się: Szare paliwo zalewa Polskę
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Mar 2014 13:02:58 +0100, abn140

    > rozsadne....
    > az dziw ze to onet....

    Bardzo. "Biednych Polaków" nie stać na alkohol i paliwo, to dotują, zamiast
    Państwa w którym żyją, złodziei, dodatkowo ryzykując, że leją syf do baków
    i żołądków. Po prostu się w pale nie mieści. Potem płacz, że w bajorze
    żyją.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2014-03-21 13:02:58
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > zwykle komentarze pod artykułem
    >
    > ---

    rozsadne....
    az dziw ze to onet....

  • 4. Data: 2014-03-21 13:03:31
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > nie stać na alkohol i paliwo,

    Jakby bylo stac, to by kupowali. Ja mam tylko pytanie, gdzie to tansze
    paliwo mozna kupic.

    > to dotują, zamiast
    > Państwa w którym żyją,

    Dotuja i to bardzo, tak samo jak siebie. Hint: "Dzien wolnosci
    podatkowej". A ze niewystarczajaco, to tak zawsze bedzie. Pol mln
    urzednikow, ktorzy nie tylko niczego nie produkuja, ale w wiekszosci
    utrudniaja ludziom zycie i dzialalnosc gospodarcza, nieuchronnie
    prowadzi do takiego stanu rzeczy. Nie ma takich pieniedzy, jakich by nie
    zmarnowali.

    > złodziei,

    No wlasnie staraja sie nie dotowac zlodziei. Na razie udaje sie to w 1/6
    (podobno).

    > dodatkowo ryzykując, że leją syf do baków
    > i żołądków. Po prostu się w pale nie mieści.

    Co do alkoholi sie nie wypowiem, stoi u mnie jeszcze wodka z wesela (11
    lat), co do paliw, to albo to paliwo nie jest zle, albo ludzie sa
    doprowadzeni do takiej desperacji, ze ryzykuja.

    > Potem płacz, że w bajorze
    > żyją.

    No ale, jak zwykle, mylisz skutek z przyczyna.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2014-03-21 14:16:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Mar 2014 13:03:31 +0100, Pawel O'Pajak

    > Jakby bylo stac, to by kupowali.

    Jak mnie na coś nie stać, zwłaszcza jeśli to używka, to nie kupuję.

    > Ja mam tylko pytanie, gdzie to tansze paliwo mozna kupic.

    Najbliżej jest na Białorusi, alkohol też jest tam tańszy.

    > No wlasnie staraja sie nie dotowac zlodziei.

    Kontrolnie zapytam, kogo masz na myśli?

    > Co do alkoholi sie nie wypowiem, stoi u mnie jeszcze wodka z wesela (11
    > lat), co do paliw, to albo to paliwo nie jest zle, albo ludzie sa
    > doprowadzeni do takiej desperacji, ze ryzykuja.

    Jak mnie nie stać na utrzymanie helikoptera, to oznacza że mam kraść paliwo
    z Okęcia, bo akurat ktoś tam je przewala?

    > No ale, jak zwykle, mylisz skutek z przyczyna.

    Może jednak ty mylisz?

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2014-03-21 15:01:25
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jak mnie na coś nie stać, zwłaszcza jeśli to używka, to nie kupuję.
    Nie widzisz drugiej strony medalu.
    Komunikacją zbiorową nie zawsze się da dojechać do pracy, a ludzie coś do
    garnka włożyć muszą.
    Takich ludzi, którzy mają problem, bo pensja wystarcza na opłaty, wyżywienie
    i zatankowanie >15 letniego strucla jest w Polsce (strzelam) 80-90%.

    > Najbliżej jest na Białorusi...
    A to już zależy od punktu siedzenia... :)

    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 7. Data: 2014-03-21 15:27:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Mar 2014 15:01:25 +0100, WOJO

    > Nie widzisz drugiej strony medalu.
    > Komunikacją zbiorową nie zawsze się da dojechać
    > do pracy, a ludzie coś do garnka włożyć muszą.

    Zawsze się da dojechać. To kwestia czasu i chęci.

    Z drugiej strony bym mógł dojeżdżać do firmy zbiorkomem, ale bardziej
    szanuję czas, poza tym nie chce mi się 4 przesiadek robić, marznąć czy
    grzać się na przystankach. Jeżdżę autem, choć już bym sobie przez okres
    utrzymywania samochodu drugi dom postawił (a za kupiony alkohol go
    urządził). Helikopterem (stąd ten przykład), zamiast jechać godzinę
    samochodem, leciałbym 10 minut -- ale czy to oznacza, że mam olać wszystko
    i wszystkich z którymi żyję w społeczeństwie i zacząć wałki na wszystkim
    kręcić bo mam mniej niż mógłbym mieć? Przecież to bez sensu.

    > Takich ludzi, którzy mają problem, bo pensja
    > wystarcza na opłaty, wyżywienie i zatankowanie
    >15 letniego strucla jest w Polsce (strzelam) 80-90%.

    Ja też mam problem bo mi pensja nie wystarcza na utrzymanie helikoptera. A
    przecież helikopter tak by mi życie ułatwił! Mimo tego nie robię wałków
    żeby się dorobić helikoptera i analogicznie nie widzę powodu, aby inni
    mieli robić wałki aby dorobić się ( pomijam kwestię alkoholu) samochodu,
    tylko dlatego że to uprzyjemnia im życie.

    > A to już zależy od punktu siedzenia... :)

    Do stanów wszystkim daleko.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2014-03-21 16:08:38
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 21 marca 2014 15:27:03 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > mieli robić wałki aby dorobić się ( pomijam kwestię alkoholu) samochodu,
    >
    > tylko dlatego że to uprzyjemnia im życie.

    Do kompletu brakuje że było by dla Ciebie zaszczytem poświecić życie za prezydenta,
    premiera, sejm i senat.

  • 9. Data: 2014-03-21 16:10:30
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > że mam olać wszystko
    > i wszystkich z którymi żyję w społeczeństwie i zacząć wałki na wszystkim
    > kręcić bo mam mniej niż mógłbym mieć? Przecież to bez sensu.

    Ze, delikatnie mowiac bez sensu, to sie w pelni zgadzamy. Ale z jednej
    strony masz wladze, ktora w wiekszosci jak nie ukradnie, to zmarnuje, z
    dugiej ludzi, ktorzy odpowiadaja tym samym, z ta roznica, ze niezwykle
    rzadko spotykam ludzi, ktorzy marnuja wlasne pieniadze, choc bywaja
    tacy, ale to ich kasa.
    Zrobmy eksperyment myslowy:
    Teraz podatki to mniej wiecej 50% tego co zarabiasz (w paliwie, zeby nie
    bylo OT, tak mniej wiecej 2/3 to podatki). OK, Ty to akceptujesz, inni
    uwazaja, ze to za duzo, Ty ich nazywasz zlodziejami. No dobra, zalozmy,
    ze podatki sa teraz 80% - Myjk trzyma fason i dalej twierdzi to samo,
    ale coraz wiecej ludzi nazywanych przez Ciebie zlodziejami godzi sie z
    taka nazwa ze smutkiem i robia swoje. No dobra, to niech bedzie 90%,
    albo 95%. Kiedy jest granica, przy ktorej powiesz: "K', nie bede tyral
    na nierobow, jak wladzuchna chce az tyle, to nie bedzie miala nic,
    zostaje "szarakiem". Az tu zjawia sie taki NLM (Nowy Lepszy Myjk) i
    nazywa Cie zlodziejem...
    Powiesz pewnie, ze teoretyzuje, ze podatki nigdy takie nie beda, a z
    podatkow to szkoly, szpitale, drogi.
    Po pierwsze podatki moga byc dowolnie wysokie i nikt z tego powodu nie
    bedzie robil w Polsce rewolucji. Co za problem uchwalic ustawe, jak
    trzeba, to w 1 noc uchwala, rano Prezydent podpisze i juz.
    Najzwyczajniej w swiecie ludzie przejda do szarej strefy, wplywy z
    podatkow zamiast wzrosnac, spadna i nie jest to ani moje odkrycie, ani
    polska specyfika, bo kilkadziesiat lat temu doradca s.p. R. Reagana
    takie twierdzenie sformulowal rysujac pewna krzaywa.
    Drogi, owszem, buduje sie, tyle, ze za drogo, nieefektywnie, na koniec
    przyjdzie taki Galas i spieprzy co sie da, a inny rownie madry postawi
    ekrany w szczerym polu, sluzba zdrowia podobnie z efektywnoscia stoi, a
    szkolnictwo bez nadzwyczajnego zaangazowania nauczycieli i rad rodzicow
    by padlo calkowicie. Szkolnictwo wyzsze... przypomnij mi na ktorym
    miejscu w rankingach sa najlepsze polskie uczelnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2014-03-21 16:51:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-03-21 16:10, Pawel O'Pajak pisze:

    > No dobra, to niech bedzie 90%, albo 95%.
    > Powiesz pewnie, ze teoretyzuje, ze podatki nigdy takie nie beda,

    Warto w tym miejscu przypomnieć, że w takich np. USA sam podatek dochodowy
    przekraczał 90% w najwyższej grupie.
    Kiedy? Ano, dokładnie w tych czasach, które sami amerykanie wspominają z nostalgią,
    jako złote (powojenne ćwierć wieku).
    Nie tylko pkb rósł wtedy najszybciej, ale i zarobki, i to równomiernie we wszystkich
    przedziałach dochodów:
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:US_Median_In
    come_-_10-yr_Moving_Average_Annual_%25_Change_-_1947
    _to_2007_-_20th,_40th,_60th,_80th,_95th_Percentiles.
    jpg
    Nie od rzeczy też wspomnieć że dług publiczny spadał w tym czasie sukcesywnie
    (dopiero Reagan przerwał ten trend):
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:FederalDebt1940to2
    012.svg

    > doradca s.p. R. Reagana takie twierdzenie sformulowal rysujac pewna krzaywa.

    Problem w tym, że nikt nie wie, jak ta krzywa wygląda w konkretnym przypadku, gdyż
    nie ma modelu
    makroekonomicznego który by się sprawdził, a doswiadczalnie to nie bardzo się da ją
    wyznaczyć :)
    Na pewno wiadomo tylko tyle, że przy 0% masz 0 dochodu, i przy 100% też 0. Kropka.
    Ale gdzie jest maksimum, i w którym punkcie krzywej znajdujesz się w danym momencie -
    przed nim,
    czy po, w konkretnym "obszarze podatkowym", to można tylko ssać z pięciu źródeł, a
    każde u jednej ręki...

    A tak nawiasem mówiąc, to po obniżce podatków przez Reagana wpływy tak spadły, że
    doprowadziło to w krótkim
    czasie do znacznego wzrostu deficytu budżetowego... czyli, byli jednak na wznoszącej
    części krzywej L, nieprawdaż...?

    > sluzba zdrowia podobnie z efektywnoscia stoi

    USA: ~20% PKB na zdrowie, a średni poziom ochrony zdrowia (dane WHO) niższy, niż w
    takich krajach UE jak Niemcy,
    Francja, GB itp, gdzie idzie na to zaledwie 10-12%. Czyli się jednak da i państwowo i
    efektywnie. Cud.