  • 1. Data: 2002-05-23 20:45:03
    Temat: Od czego uzaleznione jest zestawienie (dzierzawka) lacza przez tpsa
    Od: Bartosz Kaczynski <b...@n...polbox.com>

    Pomijajac ISP, ile kosztuje zestawienie lacza pod jakies lacze stale -
    obcy provider plus sama dzierzawka od TP sa...Czy jest to uzaleznione
    jaka bedzie przepustowosc lacza (dlawiki itp), odleglosc itp...jakie sa
    to koszta mniej wiecej...
    dzieki za wszelkie sugestie
    _bartek

  • 2. Data: 2002-05-24 08:51:40
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

> [...]
    > obcy provider plus sama dzierzawka od TP sa...Czy jest to uzaleznione
    > jaka bedzie przepustowosc lacza (dlawiki itp), odleglosc itp...jakie sa

    aktualnie od widzimisie prezesow/marketingoli z tpsa

    Jezeli ktos zna przypadki zestawienia lacza dzierzawionego galwanicznego z
    gwarancja 1Mb to niech napisze, jestem ciekaw.

    Marcin

  • 3. Data: 2002-05-28 14:21:55
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Jezeli ktos zna przypadki zestawienia lacza dzierzawionego galwanicznego z
    > gwarancja 1Mb to niech napisze, jestem ciekaw.

    Owszem ja mam zestawione lacze dzierzawione o przeplywnosci 1 mb/s
    i musze wszystkim powiedziec ze dla normalnej firmy ISP ktora chce swiadczyc
    profesjonalnie uslugi nie jest to wysoki koszt. Oczywiscie dotyczy to uslug
    w standardzie POLPAK.
    Wysoki jest on dla malych firemek bawiacych sie w ISP opierajac sie o jakies
    male lacze a najczesciej sa to kawiarenki internetowe ktore nie sa w stanie
    utrzymac sie wiec nie skladajac zgloszenia do URT, w wielu przypadkach
    zamiast drutow stosuje piracko radiowki. Takich nie stac i to oni niszcza
    caly rynek zanizajac ceny a potem padajac. Znam wiele takich przypadkow. Nie
    wspominajac o Providerach dzialajacych na serwerach wirtualnych innych firm.

    Powiem krotko. Internet w naszym kraju idzie na psy. Kazdy jeczy ze zle
    dziala a chce cos za darmo. Nie mowie o Amatorskich Sieciach bo one daja
    zarabiac providerom porzadnym i maja dobre lacza.

    Ale konczac moje mysli powiem Ci ze owe lacze kosztuje oficjalnie zgodnie z
    obowiazujacym nowym cennikeim TP S.A. 250 zl. Uwazam ze taka cena nie jest
    wcale za wysoka. Biorac pod uwage ze porzadny ISP kasuje za lacze 1 mb/s
    1500 zl to jak poniesie koszt 250 to zaden problem.

  • 4. Data: 2002-05-28 14:49:39
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <ad02lk$aum$1@news.tpi.pl>, c...@c...net.pl says...

> [...]
    > wcale za wysoka. Biorac pod uwage ze porzadny ISP kasuje za lacze 1 mb/s
    > 1500 zl to jak poniesie koszt 250 to zaden problem.

    Przepraszam przepraszam, ale czy ONI w ogole zestawiaja te dzierzawione
    lacza galwalnicze o przeplywnosci do 1Mbps??

    Bo cos mi sie wydaje ze wcale nie/bardzo niechetnie?

    Leszek

  • 5. Data: 2002-06-03 09:18:26
    Od: Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm>

    On Tue, 28 May 2002 14:21:55 +0000 (UTC),
    Jaroslaw Druzbinski <c...@c...net.pl> wrote:

> [...]
    > wcale za wysoka. Biorac pod uwage ze porzadny ISP kasuje za lacze 1 mb/s
    > 1500 zl to jak poniesie koszt 250 to zaden problem.

    Ustosunkuje si? tylko do tej cz??ci wypowiedzi:
    LB bez ucyfrowienia kosztuje oko?o 80z?, czyli ró?nica
    wychodzi jakie? 170 z?. Teraz:
    - koszt ??cza "do odsprzeda?y" to od 2300 do 4500 z? za megabit
    miesi?cznie (polpak niby taniej ale jak chcesz dobry cir
    to te? wali po kieszeni),
    - modemy na to ??cze sta?e kosztuj? powiedzmy 5000 za par? i
    musz? si? jako? amortyzowaae
    - dolicz do tego koszty utrzymania ludzi którzy b?d? odpowiadali
    za sprawn? prac? tego wszystkiego

    ... w sumie jak to wszystko policzyae to te 170 z? to wychodzi zysk
    dla firmy - który teraz chce dla siebie zagarn?ae TPSA za nic (poczytaj
    umow? czy regulamin i zobacz jakie tpsa daje gwarancje na to ??cze to
    mnie zrozumiesz). IHMO to co zrobila tepsa to jest problem w?a?nie
    dla PORZ?DNYCH ISP, firmy typu krzak isp i tak maj? to w dupie i b?d?
    u?ywali taniego sprz?tu radiowego...

    GSL

  • 6. Data: 2002-06-03 10:51:11
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <s...@m...iig.pl>, g...@p...fm says...

> [...]
    > to też wali po kieszeni),
    > - modemy na to łącze stałe kosztują powiedzmy 5000 za parę i
    > muszą się jakoś amortyzować
    > - dolicz do tego koszty utrzymania ludzi którzy będą odpowiadali
    > za sprawną pracę tego wszystkiego
    >
    > ... w sumie jak to wszystko policzyć to te 170 zł to wychodzi zysk
    > dla firmy - który teraz chce dla siebie zagarnąć TPSA za nic (poczytaj
    > umowę czy regulamin i zobacz jakie tpsa daje gwarancje na to łącze to
    > mnie zrozumiesz). IHMO to co zrobila tepsa to jest problem właśnie
    > dla PORZĄDNYCH ISP, firmy typu krzak isp i tak mają to w dupie i będą

    Przepraszam, ale czy TPSA te LB w ogole zestawia?? Bo u nas w
    trojmiescie podobno(??) nie.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 7. Data: 2002-06-03 14:13:57
    Od: f...@W...sitefinder.pl (futszaK)

    <c...@c...net.pl> wrote:

    >Powiem krotko. Internet w naszym kraju idzie na psy. Kazdy jeczy ze zle
    >dziala a chce cos za darmo. Nie mowie o Amatorskich Sieciach bo one daja
    >zarabiac providerom porzadnym i maja dobre lacza.

    ...na przyklad SDI...

    futszaK
    ------- L A C Z Y N A S C O R A Z W O L N I E J -----------
    0202122 -> darmowy dostep do internetu za 3 tys. zl / mies.
    --- KORZYSTAJ Z DIAL-UP TP SA - TWOJEGO ULUBIONEGO OPERATORA ----