  • 181. Data: 2010-11-24 14:13:13
    Temat: Re: Od nowego roku szybciej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    news:p1knj51jtkyp$.dlg@lepper.institute.com...

    > to porównaj od razu z samolotem.

    Powiedz mi, co chciałeś udowodnić? Że mały silnik jest oszczędniejszy?
    Nie o tym dyskutujemy...

  • 182. Data: 2010-11-27 02:52:29
    Od: "kietlak" <k...@p...onet.pl>

    > Czy ja jestem inżynierem ruchu, żeby Ci powiedzieć dokładnie? W wielu
    > miejscach da się przejechać kilka, może nawet kilkanaście km na zielonym.

    Na Al. Niepodległości: od początku do Rakowieckiej - fala ustawiona na ok 80
    km/h.
    Polecam testowanie w godzinach wieczornych, gdy już nie ma korków.

    Ja oczywiście z taką prędkością po mieście nie jeżdżę, ale taksówkarze mi to
    wielokrotnie pokazali :)

  • 183. Data: 2010-11-27 16:33:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2010, kietlak wrote:

    [...komuś...]

> [...]
    [...]
    > Na Al. Niepodległości: od początku do Rakowieckiej - fala ustawiona na ok 80
    > km/h.

    Niekoniecznie. A raczej "na pewno nie".

    > Polecam testowanie w godzinach wieczornych, gdy już nie ma korków.

    Weź co innego pod uwagę.
    Oczywistym jest, że zgodność świateł z prędkością jazdy (w tym
    rozumieniu że załapie się "zawsze na zielone"), o ile taki rozkład
    jest (ze względu na odległości między światłami) w ogóle możliwy,
    wystąpi dla wielu prędkości jazdy. A raczej: "podwielokrotności".
    I wcale nie ta najwyższa z możliwych, dla podziału 1:1, musi być
    "projektową"!
    :P

    Powiadasz 80 kmph?
    To weź i sprawdź, co się będzie działo jak pojedziesz 40 kmph.
    Możesz sobie również narysować/zasymulować ;)
    Niemal na pewno to *ta* prędkość jest w projekcie! (zakładając
    iż "pomiar" 80 kmph dla utrzymania się w fali jest prawidłowy).
    Bo powinna to być prędkość < dopuszczalnej, z drobnym zapasem.

    Dla równowagi ducha możesz również namalować co wyjdzie z "fali"
    przy 26,67 kmph (rowerzysta lekko z górki :P)

    > Ja oczywiście z taką prędkością po mieście nie jeżdżę

    No dobra, przyjąłem ;)

    pzdr, Gotfryd