  • 1. Data: 2014-03-10 16:00:33
    Temat: Odkręcający się deflektor
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Witam,

    Kupiłem jakiś czas temu deflektor do szyby firmy "Darkojak" - generalnie
    jestem z niego zadowolony, bo sporo poprawił mi komfort jazdy, jednak
    ostatnio pojawił się mały problem - pod wpływem drgań zaczął się odkręcać w
    czasie jazdy.

    Tu jest schemat deflektora:
    http://www.iz.jupiter5.rkr.pl/Deflektor/Instrukcja%2
    0montazu%20deflektora%20regulowanego.jpg

    Problem sprawiają śruby pokazane tu w kółku jako "docisk na imbus 4". Są to
    śruby M8x10 bez łba, wkręcane w gwint w uchwycie. Sam uchwyt to płaskownik
    o grubości 3 mm, więc tak naprawdę, to ta śruba dociskowa nie ma za bardzo
    się w czym trzymać. Dokręcić ich zbyt mocno nie mogę, bo boję, że pęknie
    szyba.

    Na razie mam dwa pomysły: 1) użyć Loctite 2) wymienić śruby na takie z łbem
    i dołożyć podkładki sprężynujące. Ponadto, jeżeli Loctite, to jaki? Mam
    gdzieś buteleczkę 243, ale obawiam się, że będzie za mocny, może raczej tu
    by się nadawał 221 lub 222? A może ktoś już przerabiał podobny problem i
    znalazł jeszcze inne rozwiązanie?

    Wiem, że to w sumie drobiazg, ale w sobotę w trakcie jazdy dostałem jedną z
    tych śrub po kasku i jakoś nie chciałbym, aby następnym razem poleciał za
    nią cały deflektor...

    Z góry dzięki za wszelkie sensowne sugestie.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,

  • 2. Data: 2014-03-10 18:43:18
    Temat: Re: Odkręcający się deflektor
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Yorick" <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO> napisał w
    wiadomości news:y6i4u8i4i43s$.53faoktwp4j3$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > by się nadawał 221 lub 222? A może ktoś już przerabiał podobny problem i

    Masz z tym problem pokroju czy do dokrecenia uzyc klucza czarnego czy tez
    blyszczacego.
    Bo blysczacy jest ok i fajnie go trzymac, ale jest sliski jak upadnie to
    lepiej go bedzie znalezc, choc moze sie porysowac.
    Czarny z kolei nie jest tak ladny, no i niby lepiej go trzymac, tylko tez
    moze upasc i wtedy trzeba bedzie bardziej sie schylac i dluzej szukac. Bo
    moze byc juz ciemno.

    Dokrec to na klej jakikolwiek, nie ma tam duzo gwintu i odkrecisz pozniej.
    Zeby nie pekalo mozesz dogiac mocowanie tak, aby sruba byla skierowana
    prostopadle do szyby. Sa rozne krzywizny owiewek i niby zawsze to dociska
    ale w zyciu roznie bywa, szczegolnie jak wiatr napiera.

    Tmek

  • 3. Data: 2014-03-10 22:14:18
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 10 - 03 - 2014 (poniedziałek) o godzinie 18:43, Tmek napisał(a):

    > Masz z tym problem pokroju czy do dokrecenia uzyc klucza czarnego czy tez
    > blyszczacego.

    To akurat wiem. Śruby o rozmiarach parzystych dokręca się kluczami
    czarnymi, te nieparzyste zaś srebrnymi ;-)

> [...]
    > prostopadle do szyby. Sa rozne krzywizny owiewek i niby zawsze to dociska
    > ale w zyciu roznie bywa, szczegolnie jak wiatr napiera.

    Dobra, dzięki za radę. Kombinowałem trochę dziś z innymi śrubami i
    podkładkami, ale nie bardzo chciało to działać, więc chyba skończy się
    jednak na kleju.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,

  • 4. Data: 2014-03-11 08:39:33
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-10 16:00, Yorick pisze:

> [...]
    > się w czym trzymać. Dokręcić ich zbyt mocno nie mogę, bo boję, że pęknie

    Spróbój wkręcic śruby na taśmę teflonową. Koszt żaden (ca 1,50zl), a mi
    sie w kilku przypadkach sprawdziło. :)

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 5. Data: 2014-03-11 17:38:44
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 11 - 03 - 2014 (wtorek) o godzinie 08:39, MarcinJM napisał(a):

    > Spróbój wkręcic śruby na taśmę teflonową. Koszt żaden (ca 1,50zl), a mi
    > sie w kilku przypadkach sprawdziło. :)

    Próbowałem, nie zadziałało zbyt dobrze, za mało gwintu. W wolnej chwili
    spróbuję pokleić Loctitem.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,

  • 6. Data: 2014-03-11 22:11:41
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Yorick" <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO> napisał w
    wiadomości news:6r874ij0xu2w.c5j6nrvdkzt2.dlg@40tude.net...
    > Próbowałem, nie zadziałało zbyt dobrze, za mało gwintu. W wolnej chwili
    > spróbuję pokleić Loctitem.

    Kup sobie to:
    http://allegro.pl/klej-dwuskladnikowy-do-spawania-na
    -zimno-2x28g-i4025243139.html
    W zyciu juz nikt tego potem nie odkreci:-)

    --
    Grzybol

  • 7. Data: 2014-03-12 14:51:43
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Jeżeli masz nakręć na gwint odrobinę teflonowej taśmy, takiej jaką się
    stosuje do polączeń hydraulicznych zamiast pakuł. U mnie pomogło w piździku
    2T, a to trzęsie się całe też niemiłosiernie. No i masz pewność odkręcenia.

  • 8. Data: 2014-03-12 16:03:41
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 11 - 03 - 2014 (wtorek) o godzinie 22:11, Grzybol napisał(a):

    > Kup sobie to:
    > http://allegro.pl/klej-dwuskladnikowy-do-spawania-na
    -zimno-2x28g-i4025243139.html
    > W zyciu juz nikt tego potem nie odkreci:-)

    Niezłe :-) Ale dla pewności chyba dołożę jeszcze podkładkę zabezpieczającą
    i kontrnakrętkę ;-)

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,