  • 11. Data: 2014-12-11 11:24:00
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:54894f81$0$2655$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pierwszy raz w życiu jestem zmuszony doładować akumulator. Bateria nie
    > wiadomo ilu letnia, a na dodatek chyba jak na diesla trochę za mała - 34
    > Ah. W zeszłym roku jeszcze jako tako odpalał, a teraz już przy -2
    > stopniach ledwo kręci... Ale mniejsza z tym, chodzi mi o sposób
    > ładowania - auto kupione używane i diabeł jeden wie co w nim siedzi. A
    > więc jest obawa czy odłączenie aku nie zaszkodzi elektronice, a może
    > bardziej należy bać się podłączenia prostownika do baterii podłączonej w
    > aucie?

    Jeśli masz ładowarkę, która nie przekracza 14,5-15 V, to nie powinno nic się
    uszkodzić w samochodzie.
    Odłączać klemy bałbym się tylko w nowych samochodach klasy premium, w
    których nawet wymiana żarówki wymaga podłączenia komputera. :))
    Akumulator, który przy -2 wymaga podładowania to juz złom. Musisz go teraz
    co noc ładować.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2014-12-11 11:24:05
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 10:26, Marek pisze:
    > Moze sie nie znam, ale ja zawsze odlaczam klemy.
    > Jak prostownik nagle zglupieje i pusci wieksze napiecie to masz po
    > elektronice w aucie.

    No tak, a poza tym "z urzędu" przecież podobno podaje większy prąd od
    nominalnego, czy to jest "zdrowe" dla elektroniki?.. Jednak i odłączenie
    klem podczas ładowania może doprowadzić do poważnych problemów..
    Jaki jest "złoty" środek na taką operację? Może na czas ładowania
    podłączyć do zewnętrznego akumulatora?

  • 13. Data: 2014-12-11 11:40:22
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > klem podczas ładowania może doprowadzić do poważnych problemów..
    > Jaki jest "złoty" środek na taką operację? Może na czas ładowania

    Ale w czym jest problem. Przeciez to normalne ze podczas pewnych napraw
    auta odlacza sie aku.
    Zresetuje Ci sie radio, licznik. Silnik bedzie mial ustawione fabryczne
    mapy.
    U siebie czasem odlaczam aku, aby sterownik silnika sie zresetowal gdy
    centrala gazowa zbytnio namiesza i obroty szaleja.

    Auta tez mam nie tak bardzo stare.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2014-12-11 12:04:11
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 11:24, yabba pisze:
> [...]
    > których nawet wymiana żarówki wymaga podłączenia komputera. :))
    > Akumulator, który przy -2 wymaga podładowania to juz złom. Musisz go

    Dzięki za opinię, przemyślana i logiczna, zresztą podobnie myślę. Jednak
    jakaś obawa jest.

    Co do akumulatora - najprawdopodobniej masz rację - to może być złom.
    Ten co mi go upchnął przecież nie kupił do niego jakiejś drogiej
    baterii, pewnie to jakaś reklamówka za parę EUR, jednak istnieje możliwość
    że to moje użytkowanie go doprowadziło do takiego stanu. Tym dieslem
    prawie już nie jeżdżę, a jak już jadę to tylko do pobliskiego miasta na
    zakupy. Trasy to kilkanaście km a kilkadziesiąt odpaleń, tak więc
    bateria może być zwyczajnie, na skutek użytkowania, niedoładowana.

  • 15. Data: 2014-12-11 12:04:28
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 11:40, Marek pisze:

> [...]
    > U siebie czasem odlaczam aku, aby sterownik silnika sie zresetowal gdy
    > centrala gazowa zbytnio namiesza i obroty szaleja.

    Mechanik praktycznie niczym nie ryzykuje, odłączając, bądź nie,
    akumulator na czas napraw. Auto będzie bzikowało to nie on będzie
    ponosił tego konsekwencje.

  • 16. Data: 2014-12-11 12:48:23
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Mechanik praktycznie niczym nie ryzykuje, odłączając, bądź nie,
    > akumulator na czas napraw. Auto będzie bzikowało to nie on będzie
    > ponosił tego konsekwencje.
    Wielu juz Tobie pisalo, ze to nie jest grozne, a juz na pewno nie dla
    Twojego Huindaia.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 17. Data: 2014-12-11 13:22:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-12-11 o 09:02, Trybun pisze:
> [...]
    > więc jest obawa czy odłączenie aku nie zaszkodzi elektronice, a może
    > bardziej należy bać się podłączenia prostownika do baterii podłączonej w
    Ja nigdy nie odłączam akumulatora na czas ładowania. Nie widzę takiego
    sensu. Używając ładowarki obojętne jakiej, nawet zrób to sam o ile jest
    ona zrobiona z sensem nie ma żadnego niebezpieczeństwa, że się coś
    uszkodzi. Odpada za to programowanie radia, zegara i czego tam, co się
    może skasować.

    Jacek

  • 18. Data: 2014-12-11 14:41:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Odłączenie akumulatora zaszkodzić nie zaszkodzi - tyle że najwyżej radio
    > zapomni stacje, zegarek się skasuje, szyby elektryczna zapomną krańcowych
    > pozycji itp. itd.

    A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
    i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
    go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.

    > Zostawienie go podłączonego w czasie ładowania w zasadzie nie przeszkadza,
    > no chyba że masz jakąś dziwną ładowarkę.

    Albo uszkodzony aku, który w ogóle nie trzyma już napięcie,
    lub ma przerwę w obwodzie itp.

  • 19. Data: 2014-12-11 21:07:33
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 14:41, Pszemol pisze:

    > A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
    > i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
    > go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.

    Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?

  • 20. Data: 2014-12-11 21:08:09
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 12:48, Marek pisze:
    > Wielu juz Tobie pisalo, ze to nie jest grozne, a juz na pewno nie dla
    > Twojego Huindaia.

    No, auto ma sporo elektroniki, która po określonych bądź nie,
    czynnościach może paść..