  • 1. Data: 2010-09-21 21:37:06
    Temat: Odtwarzacz muzyki do samochodu obsługujący mniej standardowe formaty?
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    hej
    szukam czegoś do grania muzyki do samochodu. Wymogi mam zasadniczo 2:
    1. ma mieć wejście usb
    2. ma obsługiwać więcej formatów niż standardowe mp3/wma - chciałbym
    flac, mpc, ogg

    jest w ogóle coś takiego? w skrajnym przypadku mogę sobie kupić radio w
    wejściem aux, i podpiąć pod to jakiś player mp3/flac/ogg/mpc, ale to
    jakby kiepski pomysł.

    depesz

    --
    Linkedin: http://www.linkedin.com/in/depesz / blog: http://www.depesz.com/
    jid/gtalk: d...@d...com / aim:depeszhdl / skype:depesz_hdl / gg:6749007

  • 2. Data: 2010-09-21 21:47:23
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 21 Sep 2010 19:37:06 +0000, hubert depesz lubaczewski
    <d...@d...com> wrote:

    > jest w ogóle coś takiego? w skrajnym przypadku mogę sobie kupić radio w
    > wejściem aux, i podpiąć pod to jakiś player mp3/flac/ogg/mpc, ale to
    > jakby kiepski pomysł.

    Ale obecnie chyba w tym kierunku to idzie (przynajmniej w
    instalacjach fabrycznych). Tylko zamiast playera masz
    Ipooda/Ifona.

    r.
    _____________

  • 3. Data: 2010-09-21 21:56:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-21 21:37, hubert depesz lubaczewski pisze:
    (...)
    > jest w ogóle coś takiego? w skrajnym przypadku mogę sobie kupić radio w
    > wejściem aux, i podpiąć pod to jakiś player mp3/flac/ogg/mpc, ale to
    > jakby kiepski pomysł.

    Nie ukrywam, że takie rozwiązanie stosuję od dawna.

  • 4. Data: 2010-09-21 22:52:02
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > jest w ogóle coś takiego? w skrajnym przypadku mogę sobie kupić radio w
    > wejściem aux, i podpiąć pod to jakiś player mp3/flac/ogg/mpc, ale to

    nie spotkałem się choć może w klasie premium są zestawy audio potrafiące
    odtwarzać formaty bezstratne,
    myślę że może to być zwyczajnie spowodowane warunkami odtwarzania muzyki w
    aucie i wyciszeniem wnętrza, co powoduje że nie słychać różnicy między mp3 a
    np. flac-em,
    przypuszczam że połączenie fabrycznego audio poprzez WY odtwarzacza
    zewnętrznego aby odtwarzać flace może o tyle być bez sensu, że pewnie jakość
    nie była by lepsza niż dobrze skompresowanej mp3-ki ze względu na
    wielokrotne przetwarzanie flac-> analog, analog, kondycjonowanie (ew A/D,
    znów D/A) itd,
    gdybam, nie testowałem, nie słuchałem ;-)

    brat

  • 5. Data: 2010-09-22 11:07:27
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > aucie i wyciszeniem wnętrza, co powoduje że nie słychać różnicy między mp3

    Bez względu na jakość sprzętu - różnica między MP3 (powyżej 128 kbit) i
    formatem bezstratnym jest tak mała - że wielu audiofilów nie słyszy różnicy.

    Pamiętam test przeprowadzony na jednym z forów audiofilskich. Ktoś
    przygotował nagrania w różnym formacie, pomieszał je losowo i dał do
    odsłuchu chętnym.

    Większość testowanych nie potrafiła rozróżnić formatów. Dopiero MP3 poniżej
    128 kbit/s dawał dźwięk na tyle gorszy, że słuchacze go wykrywali.

  • 6. Data: 2010-09-22 11:12:37
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > Większość testowanych nie potrafiła rozróżnić formatów. Dopiero MP3
    > poniżej 128 kbit/s dawał dźwięk na tyle gorszy, że słuchacze go wykrywali.

    Nie zgodze sie z Toba..
    Posluchaj sobie muzyki powaznej lub jazzu.
    Przy pop czy dance owszem, ciezko rozroznic.

  • 7. Data: 2010-09-22 12:02:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <k...@b...pl>

    W dniu 10-09-22 11:12, wchpikus pisze:
    > Witam!

    > Nie zgodze sie z Toba..
    > Posluchaj sobie muzyki powaznej lub jazzu.
    > Przy pop czy dance owszem, ciezko rozroznic.

    Przy 128kbit/s może i owszem. Ale przy niewiele więcej zajmujących
    192kbit/s już nie bardzo.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław; GG:291246; skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2010-09-22 14:07:15
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2010-09-21, hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> wrote:
> [...]
    > 1. ma mieć wejście usb
    > 2. ma obsługiwać więcej formatów niż standardowe mp3/wma - chciałbym

    jedno ale, bo widzę, że tematyka zboczyła na kwestie jakości dźwięku -
    jakość dźwięku mam w odwłoku. mam słuch muzyczny drugiego stopnia
    (rozróżniam kiedy grają, a kiedy nie). po prostu nie chce mi się
    rekodować biblioteki. *zwłaszcza* z jednego formatu stratnego na inny
    stratny.

    depesz

  • 9. Data: 2010-09-23 08:21:32
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2010-09-22 14:07, hubert depesz lubaczewski pisze:

> [...]
    > (rozróżniam kiedy grają, a kiedy nie). po prostu nie chce mi się
    > rekodować biblioteki. *zwłaszcza* z jednego formatu stratnego na inny

    Nie wiem z jakich powodów nie chcesz zewnętrznego odtwarzacza, ale może
    zamiast niego kup jakąś nawigację, którą da się łatwo odblokować, a na
    windowsa CE znajdziesz jakiegoś pocket playera. W zależności od budżetu
    jakim dysponujesz, możesz nawet zanabyć radio i nawigację z bluetoothem
    i kabelków nie ciągać dodatkowych...

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 10. Data: 2010-09-23 10:51:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin wchpikus

    > Nie zgodze sie z Toba..
    > Posluchaj sobie muzyki powaznej lub jazzu. Przy pop czy dance owszem,
    > ciezko rozroznic.

    Jak wiesz co gra to z pewnością rozróżnisz. Bo wiesz co gra. Nawet mózg
    stworzy Ci wrażenie gorszej jakości mp3. ;-)

    --
    ignorance is bliss