  • 11. Data: 2012-05-08 08:20:12
    Temat: Re: Ograniczenia prędkości
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W takim razie zapytaj się urzędu o informację publiczną jaką jest treść decyzji o
    postawieniu takich a nie innych ograniczeń - będziesz miał materiał na którym możesz
    sie oprzeć.

    Btw. ograniczenia to nie tylko same kwestie bezpieczeństwa, mogą wynikać np. ze stanu
    technicznego drogi niewidocznego gołym okiem.

    AdamK

  • 12. Data: 2012-05-08 08:38:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 May 2012 22:05:35 +0200, anacron napisał(a):

    > Szukam, bo próbuję napisać pisma o zniesienie kilku na drodze, którą
    > często jeżdżę i takich "bardziej sztywnych" wytycznych znaleźć nie mogę.

    Pismo zawsze mozesz napisac, odpowiedza, moze sie na cos powolaja.

    Tylko wiesz .. jesli oni takie ograniczenie ustawili, to przeciez teraz nie
    moga przyznac ze to glupie jest :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-05-08 09:04:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
    > grup dyskusyjnych:joa5ck$8m8$...@n...task.gda.pl...

    > No to limity powinny dotyczyć tylko deszczu.

    w wielu krajach tak sie własnie robi stawia się znaki z dodatkowym
    ograniczeniem podczas złych warunków pogodowych.

  • 14. Data: 2012-05-08 09:20:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > w wielu krajach tak sie własnie robi stawia się znaki z dodatkowym
    > ograniczeniem podczas złych warunków pogodowych.

    Tak wiem, że Polska to chory kraj z kretynami pozatrudnianymi w okolicach
    dróg.

  • 15. Data: 2012-05-08 09:37:08
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-05-08 05:53, Marek Dyjor pisze:

    > od tego czy samochód ciężarowy podczas deszczu nie wyleci z zakrętu...
    >
    > serio...

    Przecież Vmax dla ciężąrówek poza miastem to 70 km/h.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2012-05-08 09:58:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
    > grup dyskusyjnych:joaghu$21h$...@n...task.gda.pl...

    > Tak wiem, że Polska to chory kraj z kretynami pozatrudnianymi w
    > okolicach dróg.

    swego czasu widziałem kuriozum. na sporym odcinku drogi zmieniano
    oznakowanie polegało to na tym że w okolicach istniajacy znaków stawiano
    nowe słupki i wieszano takei same znaki, efekt był boski każdy znak był
    zdublowany w odległosci ok 2 do 4 metrów.

  • 17. Data: 2012-05-08 10:23:30
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-05-08 09:37, LEPEK pisze:

    > Przecież Vmax dla ciężąrówek poza miastem to 70 km/h.

    I na zakręcie masz (40).

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 18. Data: 2012-05-08 10:44:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 07 May 2012 16:47:53 +0200, anacron wrote:

    > Ktoś może się orientuje, od czego zależy, czy w danym miejscu stawiają
    > 70, czy 50, czy 40? Jest to na zasadzie dobrowolności, czy istnieją
    > jakieś sztywne wytyczne odnośnie możliwego/zalecanego ograniczenia?

    Nie ma takich sztywnych wytycznych o jakie pytasz.

    Ograniczenia prędkości są te które wynikają z art. 20 PoRD, a w przypadkach
    szczegółowych ograniczeń znakami zarządca drogi wraz z policją (na wniosek
    jednego lub drugiego) może prędkość na danym odcinku podnieść/zmniejszyć.

    Co do samych warunków techincznych dróg to jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA
    TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
    (Dz. U. Nr 43, poz. 430)

  • 19. Data: 2012-05-09 01:32:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tylko wiesz .. jesli oni takie ograniczenie ustawili, to przeciez teraz nie
    > moga przyznac ze to glupie jest :-)

    Moga, w miasteczku domyslnym na paru ulicach podwyzszyli. Tak po prostu.
    Galas pewnie byl na urlopie i sie udalo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa