  • 1. Data: 2012-05-07 16:47:53
    Temat: Ograniczenia prędkości
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Ktoś może się orientuje, od czego zależy, czy w danym miejscu stawiają
    70, czy 50, czy 40? Jest to na zasadzie dobrowolności, czy istnieją
    jakieś sztywne wytyczne odnośnie możliwego/zalecanego ograniczenia?

  • 2. Data: 2012-05-07 16:58:32
    Temat: Re: Ograniczenia prędkości
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 16:47, anacron pisze:
    > Ktoś może się orientuje, od czego zależy, czy w danym miejscu stawiają
    > 70, czy 50, czy 40? Jest to na zasadzie dobrowolności, czy istnieją
    > jakieś sztywne wytyczne odnośnie możliwego/zalecanego ograniczenia?

    Od przyszłych możliwości zarobkowych.

    A.

  • 3. Data: 2012-05-07 18:52:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w
> [...]
    >70, czy 50, czy 40? Jest to na zasadzie dobrowolności, czy istnieją
    >jakieś sztywne wytyczne odnośnie możliwego/zalecanego ograniczenia?

    Jest rozporzadzenie w sprawie ustawiania znakow, cos tam moze
    znajdziesz, ale sztywne to chyba nie jest.

    Bo kiedys byl wywiad z naczelnikiem wroclawskiego zarzadu drog
    "na skrzyzowaniu X i Y byly czesto wypadki, wiec zdjelismy 70 i
    ograniczylismy do 60. Ale kierowcy nie przestrzegali i nadal byly
    wypadki, wiec ograniczylismy do 50. Ale niektorzy kierowcy nie
    przestrzegali i nadal byly wypadki, wiec postawilismy 40. Ale Tego
    nikt nie przestrzega i nadal sa wypadki".

    I tak z 10 razy, odnosnie wszystkich innych niebezpiecznych miejsc :-)

  • 4. Data: 2012-05-07 22:05:35
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 18:52, J.F pisze:
    > Użytkownik "anacron" napisał w
    >
    > Jest rozporzadzenie w sprawie ustawiania znakow, cos tam moze
    > znajdziesz, ale sztywne to chyba nie jest.

    Szukam, bo próbuję napisać pisma o zniesienie kilku na drodze, którą
    często jeżdżę i takich "bardziej sztywnych" wytycznych znaleźć nie mogę.

  • 5. Data: 2012-05-07 22:36:32
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 7 May 2012 18:52:43 +0200, J.F napisał(a):

    > Użytkownik "anacron" napisał w
    >
    > Jest rozporzadzenie w sprawie ustawiania znakow, cos tam moze
    > znajdziesz, ale sztywne to chyba nie jest.

    Dobrze piszesz.

    Jest coś takiego jak:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
    ADMINISTRACJI w sprawie znaków i sygna?ów drogowych. (tzw Czerwona księga)
    ale za dużo wytycznych tam nie ma jeżeli chodzi o ograniczenia.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 6. Data: 2012-05-08 03:39:59
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale Tego nikt
    > nie przestrzega i nadal sa wypadki".

    Lepszy text slyszalem w moim miasteczku: Jakas madra pani
    (niedo)rzecznik powiedziala, ze zmieniono ograniczenie z 70 na 50 na
    jednej z ulic, bo byly wypadki. OK, ale potem stwierdzila, ze 99%
    kierowcow tego ograniczenia nie przestrzega i predkosc pojazdow nie
    zmienila sie. Do tego momentu wszystko OK, ale potem stwierdzila, ze
    zmniejszyla sie dzieki nowemu ograniczeniu liczba wypadkow.
    Moze ja mam maly rozumek i nie potrafie wydumac innych mozliwosci, a
    tylko 1 mi przychodza do glowy: Znaki podzialaly jak cudowny talizman,
    roztaczaja aure, ktora chroni uczestnikow ruchu drogowego;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2012-05-08 05:53:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anacron wrote:
    > Ktoś może się orientuje, od czego zależy, czy w danym miejscu stawiają
    > 70, czy 50, czy 40? Jest to na zasadzie dobrowolności, czy istnieją
    > jakieś sztywne wytyczne odnośnie możliwego/zalecanego ograniczenia?

    od tego czy samochód ciężarowy podczas deszczu nie wyleci z zakrętu...

    serio...

  • 8. Data: 2012-05-08 07:52:29
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-08 03:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > tylko 1 mi przychodza do glowy: Znaki podzialaly jak cudowny talizman,
    > roztaczaja aure, ktora chroni uczestnikow ruchu drogowego;-)

    Eeee, bardzo logiczne 1% powodował wypadki i ten 1% właśnie zwolnił i
    już nie powodował wypadków :)

    Ariusz

  • 9. Data: 2012-05-08 08:16:52
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > od tego czy samochód ciężarowy podczas deszczu nie wyleci z zakrętu...
    >
    > serio...

    To znaczy że znaki stawia się pod rozklekotane ciężarówki, a pozostałe 90%
    samochodów osobowych niech się uczy że ograniczenie prędkości oznacza
    niebezpieczeństwo...otrzymania mandatu.

  • 10. Data: 2012-05-08 08:19:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > od tego czy samochód ciężarowy podczas deszczu nie wyleci z zakrętu...

    No to limity powinny dotyczyć tylko deszczu.