  • 1. Data: 2012-05-07 23:27:05
    Temat: Po co nam autostrady?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

  • 2. Data: 2012-05-07 23:31:16
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    > na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    > chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

    Ale przy budowie tańszych dróg nie ma się czym dzielić i trudniej ukryć inne
    wydatki :)

  • 3. Data: 2012-05-07 23:32:51
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 23:31, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale przy budowie tańszych dróg nie ma się czym dzielić i trudniej ukryć
    > inne wydatki :)

    To też jest jakiś argument. :)

  • 4. Data: 2012-05-07 23:36:04
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 07-05-2012 o 23:27:05 anacron <a...@a...pl> napisał(a):

    > Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    > na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    > chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

    u nas nie myślą, ale autostrada jest potrzebna, z góry na dół, i z lewej
    na prawą (przez W-we), reszta to ekspresówki (z lewej na górę/dół), do
    tego by dali opłatę w formię winiety za takie drogi, np 300zł/rok za
    osobówkę, "7 dniowa np 20zł".

    Coś jak w Austrii, winieta 7 dni czy 10 nie pamiętam kosztuje 8 E

  • 5. Data: 2012-05-08 00:32:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To też jest jakiś argument. :)

    Nie tez i nie jakis, tylko podstawowy i jedyny argument;-)
    Ponadto drogi alternatywne do autostrad zmniejszalyby zysk obdarowanych
    autostradami, takie Emile Wasacze o to zadbaly i dbac beda.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2012-05-08 04:04:08
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 8 Maj, 00:32, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
    > Powitanko,

    > Nie tez i nie jakis, tylko podstawowy i jedyny argument;-)
    > Ponadto drogi alternatywne do autostrad zmniejszalyby zysk obdarowanych
    > autostradami, takie Emile Wasacze o to zadbaly i dbac beda.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
    >  > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

    za umowę ze Stalexportem na koncesję autostradową to powinien autor
    tej umowy wylądować na długie lata w pierdlu

  • 7. Data: 2012-05-08 08:14:06
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    > chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

    Myslę, że głównie po to by ktoś brał kasę za przejazd tymi autostradami.
    Poza tym wątpię, że dwujezdniowe ekspresówki będą 3-4 razy tańsze od
    autostrad, będą tańsze, ale pewnie ze 20-30%
    Też uważam, że dwujezdniowe ekspresówki by wystarczyły, zwłaszcza że
    mogłobyć ich więcej za tą samą kasę.

  • 8. Data: 2012-05-08 08:29:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2012 08:14:06 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
    > Myslę, że głównie po to by ktoś brał kasę za przejazd tymi autostradami.
    > Poza tym wątpię, że dwujezdniowe ekspresówki będą 3-4 razy tańsze od
    > autostrad, będą tańsze, ale pewnie ze 20-30%

    raczej 5-10%, jesli maja byc w standardzie zblizonym do autostrad.

    > Też uważam, że dwujezdniowe ekspresówki by wystarczyły, zwłaszcza że
    > mogłobyć ich więcej za tą samą kasę.

    Jak widac niewiele wiecej, ale tu mozesz miec racje - sie nie oplacaja, bo
    nie mozna za nie brac kasy :-)

    J.

  • 9. Data: 2012-05-08 08:59:52
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-05-08 08:29, J.F. pisze:

    > raczej 5-10%, jesli maja byc w standardzie zblizonym do autostrad.

    > Jak widac niewiele wiecej, ale tu mozesz miec racje - sie nie oplacaja, bo
    > nie mozna za nie brac kasy :-)
    >
    > J.

    E tam nie wierzę że kosztują więcej.
    S8 od Radzymina do Wyszkowa jest drogą ekspresową o parametrach
    autostrady. Tylko czemu nie ma na niej podwyższenia prędkości
    maksymalnej do autostradowej ?
    Pewnie dlatego, że okazałoby się, że te wszystkie Vectry i inne
    ściągające na niej klientów nie mają racji bytu ROTFL.

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2012-05-08 09:03:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anacron wrote:
    > Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z
    > bramkami na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi
    > ekspresowe, które są chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

    imho już w tej chwili widac że dwa pasy na A4 kraków katowice to za mało do
    sensownej jazdy.

    budując ekspresówkę musisz albo nasrać pełno skrzyżowań kolizyjnych co
    staowczo obniża średnią predkość podrózną takiej trasy albo budować
    bezkolizyjne co zbliża koszt do autostrady.

    Autostrady są drogami szybkiej komunikacji.

    Zgadzam sie jednak że głupota było wejście w system bramkowy zamiast systemu
    winietowego, w kórym odpadają koszty bramek.