  • 1. Data: 2014-12-23 12:34:32
    Temat: Olympus M5 - uszczelnienia
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    Cześć,

    Pytanie jak najbardziej na czasie biorąc pod uwagę pogodę za oknem
    (w Warszawie pada prawie non stop od niedzieli, jestem na urlopie,
    zrobiłem 17 zdjęć od piątku :)).

    Zbliża się powoli zmiana korpusu (czekam na premiery z 2015Q1).
    Od początku miałem właściwie tylko 2 wymagania: wizjer i uszczelnienie.

    Na pewno część osób na grupie miała okazję pstrykać Olympusem E-M5.
    Jak oceniacie uszczelnienia z punktu widzenia polskiej jesieni/zimy?
    Punktem odniesienia może być Nikon D7000/D7100, bo miałem z tymi
    korpusami sporo kontaktu.

    Pogodziłem się z ew. zmianą systemu. Na FF mnie nie stać, a nad
    różnicą w jakości zdjęć między APS-C i MFT płakał bardzo nie będę.
    W związku z tym na placu boju zostały de facto:
    D7100/D7200, Oly M5/M5II i Sony A7000.
    (z rasistowskich powodów nie biorę pod uwagę Pentax, Canon i Sony SLT:))

    Wiem, czego się spodziewać po Nikonie, a Sony jest nieprzewidywalne.
    M5 jest w sprzedaży od 2 lat i choć wszędzie go pełno, to nikt się
    jakoś nad tym tematem nie pochylił (seria OM-D sama w sobie była wtedy
    rewolucją, więc duża część testów była - mówiąc wprost - dość płytka).
    Może gdyby M10 wyszło wcześniej, więcej ludzi zajęłoby się takimi
    szczegółami...

    Podobna sytuacja w obiektywach.
    W systemach DSLR testujący (np. photozone) zwracają uwagę choćby na to,
    czy jest uszczelka przy bagnecie. W MFT jest tylko ew. informacja od
    producenta, że "obiektyw uszczelniony", ale nic więcej.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski