  • 1. Data: 2014-12-21 13:44:50
    Temat: Ranking baterii 'niezaleznych'.
    Od: " 666" <...@...6>

    Na pewno wielu z nas kupuje zapasowe akumulatory litowo-jonowe (Li-Ion)
    innej marki, niż marka producenta aparatu, z tej prostej przyczyny, że
    oryginały są bardzo drogie (cóż, taka polityka producentów).
    Te zamienniki są w bardzo różnych cenach, i opinie o nich są mieszane.
    Jakie zamienniki polecacie zamiast aku Nikona, Pentaksa itp.?
    Sam używam aku Hama do Pentaksa i nie mam żadnych zastrzeżeń, tyle że cena
    Hama jest niemal równa cenie oryginału (ale czasem uda się trafić na
    wyprzedaż w jakimś niemieckim sklepie).

  • 2. Data: 2014-12-21 20:31:28
    Temat: Re: Ranking baterii 'niezaleznych'.
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2014 13:44:50 +0100, 666 napisał(a):

    [...]
    > Jakie zamienniki polecacie zamiast aku Nikona, Pentaksa itp.?
    [...]

    Jeśli pytasz o dedykowane to dość dobre sprzedaje Batimex. Trochę
    kupiłem u nich i póki co, działają wszystkie.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 3. Data: 2014-12-21 21:14:46
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-12-21 o 20:31, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli pytasz o dedykowane to dość dobre sprzedaje Batimex. Trochę
    > kupiłem u nich i póki co, działają wszystkie.

    Photix, dokupiłem dwa do Pentaxa K5
    i nie widzę różnicy.

    JD

  • 4. Data: 2014-12-21 22:07:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-21 o 13:44, 666 pisze:
> [...]
    > oryginały są bardzo drogie (cóż, taka polityka producentów).
    > Te zamienniki są w bardzo różnych cenach, i opinie o nich są mieszane.

    Podłączę się do wątku - co prawda nie w temacie Nikona czy Pentaxa, ale
    może komuś się to przyda. Do Sony A77/99 kupiłem akumulatory Phottix i
    Newell. Te pierwsze oddałem z uwagi na to iż po pewnym czasie
    użytkowania (1 i 2 ładowania) odmówiły posłuszeństwa. Oba akumulatory
    zostały odrzucone przez aparaty (oba). Oryginalna ładowarka Sony nie
    chciała ładować jednego z nich nawet, zapasowa ładowarka innego
    producenta - ładowała. Używam sporo tańszych Newell od ponad 2 lat i nie
    mam żadnych zastrzeżeń.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2014-12-22 02:40:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-21 21:14, JD pisze:

    > Photix, dokupiłem dwa do Pentaxa K5
    > i nie widzę różnicy.

    Też polecam Phottix. W Nikonie D90 używam go przemiennie z oryginalnym
    akumulatorem EN-EL3e i zachowuje się po naładowaniu tak samo. Robię
    około 1000 zdjęć na jednym ładowaniu. Często mam też tak, że aparat leży
    np. miesiąc nieużywany, ale z włożonym akumulatorem i po tym miesiącu
    nadal daje się robić zdjęcia. IMHO to bardzo dobre zamienniki. A polecił
    mi je znajomy, który pracuje w sklepie fotograficznym i sam ich używa. Z
    zamienników jeszcze polecał Hahnele.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2014-12-22 10:56:11
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-12-21 22:07, Marek wrote:

> [...]
    > chciała ładować jednego z nich nawet, zapasowa ładowarka innego
    > producenta - ładowała. Używam sporo tańszych Newell od ponad 2 lat i nie

    Newell to jest zdaje sie ze jakas quasi-marka jednego z polskich
    dystrybutorow - na swiecie jej nie uswiadczysz. Pytanie jak
    konsekwentnie beda utrzymywac pod naklejka azjatycki produkt o tej
    samej jakosci/z tego samego zrodla i w ogole jak dlugo bedzie obecna
    na rynku.

    ja ze swojej strony moge polecic Hahnela. Odnioslem wrazenie ze
    porownywalne typy baterii sa lepsze od Phottixa. Z Hamy tez bylem
    zadowolony.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2014-12-22 11:21:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-22 o 10:56, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > konsekwentnie beda utrzymywac pod naklejka azjatycki produkt o tej
    > samej jakosci/z tego samego zrodla i w ogole jak dlugo bedzie obecna

    A Phottix nie jest azjatycki? :-) Co do Newell'a, to mam zarówno obecnie
    kupione akumulatory jak i 2 lata temu. Jakość póki co niezmienna.

    Generalnie świat dąży do tego iż jest jedna fabryka i mnóstwo naklejek
    "producentów". Przejdź się do sklepu AGD, otwórz drzwi zmywarek Amica
    czy Bosh lub cokolwiek jeszcze, różniących się ceną 2-3x. Zobaczysz
    nierzadko dokładnie te same szuflady lecz z innymi logotypami. Nawet
    wkładka z logotypem jest tak zaprojektowana by ją łatwo podmieniać. A
    mleko, energetyki, słodycze w dyskontach to nowe fabryki? Też nie! Inne
    pudełka i inne ceny.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2014-12-22 11:29:10
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-12-22 11:21, Marek wrote:

    > A Phottix nie jest azjatycki? :-) Co do Newell'a, to mam zarówno obecnie
    > kupione akumulatory jak i 2 lata temu. Jakość póki co niezmienna.

    Tyle ze roznica jest taka, ze taki Phottix robiac produkty defacto
    na caly swiat i skierowane no powiedzmy, do swiadomego konsumenta,

    1) musi sie liczyc z opinia klientow (i ze zla opinia pojdzie
    w caly swiat). Na temat produktow takiej firmy latwo sie znajdzie
    opinie, nt. mikrusow ciezko i jesli podejmie sie ryzyko zakupu
    to z reguly jest sie krolikiem doswiadczalnym.

    2) ma zapewne jakis R&D, wie co dokladnie siedzi w srodku ogniw
    i jest w stanie realnie kontrolowac proces produkcji no i przede
    wszystkim choc w znaczacej czesci posiada wlasna produkcje.

    3) nie zniknie latwo z rynku tak jak marka jakiejs malej firmy,
    bez wiekszych konsekwencji.

    W kazdym razie roznica jest z pewnoscia znacznie wieksza
    niz tylko w tym, kto przykleja wlasne logo na towar
    sciagniety w kontenerze.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2014-12-22 13:19:56
    Od: " 666" <...@...6>

    Nieprawda.
    Przykładowo najlepsze firmy nie produkują swoich najlepszych wyrobów w Chinach (a
    robią to we Włoszech, we Francji, w Stanach) z
    uwagi na kradzież intelektualną.
    A czy akumulator litowo-jonowy jest łatwo wyprodukować pokazują przygody Boeinga, a
    wcześniej bodajże Della.
    A co do baterii 'niezależnych' to przykładowo Hama, Energizer, Hahnel, Ansmann to
    zupełnie inna półka cenowa niż tanie chińskie
    podróbki.

    -----

  • 10. Data: 2014-12-22 13:43:11
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-22 11:21, Marek wrote:
    > A Phottix nie jest azjatycki? :-) Co do Newell'a, to mam zarówno obecnie
    > kupione akumulatory jak i 2 lata temu. Jakość póki co niezmienna.

    Przede wszystkim Nikon i Sony są azjatyckie, więc co to za różnica...

    Phottix to uznana marka. Wiele osób wybiera ich produkty ze względu na
    jakość i możliwości, a nie (nie zawsze) niższą cenę.

    W przypadku aku modele Phottix (przynajmniej te do Nikona) są może
    o 20% tańsze, więc co to za różnica przy tak małym zakupie... No chyba
    że Ty do swojego Sony potrzebujesz ich 10 na jeden dzień pstrykania. Mi
    do Nikona wystarczą 2-3...

    Prawdziwy "zamiennik" to hardkorowy produkt z allegro: 20-30% ceny
    oryginału. Może zadziała? Może wybuchnie? Nie wiadomo! Są emocje i jest
    szansa na realną oszczędność. :P

> [...]
    > wkładka z logotypem jest tak zaprojektowana by ją łatwo podmieniać. A
    > mleko, energetyki, słodycze w dyskontach to nowe fabryki? Też nie! Inne

    No i to ma być odkrywcze?
    To chyba oczywiste, że firmy się dogadują (lub łączą). Tak jest taniej
    i łatwiej. I nie "świat dąży do" tylko świat taki jest od przynajmniej
    100 lat.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski