  • 1. Data: 2012-12-14 11:32:43
    Temat: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Opla Zafiry. Opel w instrukcji i
    pracownik w ASO do tego modelu zalecają olej 5w30, podczas gdy inni
    producenci zalecają oleje klasy 5w40.

    Czy ten olej będzie dobry podczas 30 stopniowych upałów i jazdy w korkach?
    Wydaje mi się, że w takim przypadku lepszy byłby 5w40.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-12-14 12:49:12
    Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-14 11:32, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Czy ten olej będzie dobry podczas 30 stopniowych upałów i jazdy w
    > korkach? Wydaje mi się, że w takim przypadku lepszy byłby 5w40.

    Ty jesteś konstruktorem? Lej co karzą! W przeciwnym przypadku za kilka
    miesięcy na tej samej grupie będzie skomlenie, mój Opel Zafira ma
    zaledwie 60 000 km i dziwnie często się psuje. Do pompo wtrysków VW jest
    specjalny olej oznaczenia XXWXX niby te same ale ma jakiś dodatek dzięki
    któremu pompo wtryski są cichsze i żyją 10 razy dłużej.

  • 3. Data: 2012-12-14 12:53:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "onarjusz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ty jesteś konstruktorem? Lej co karzą! W przeciwnym przypadku za kilka
    > miesięcy na tej samej grupie będzie skomlenie, mój Opel Zafira ma zaledwie
    > 60 000 km i dziwnie często się psuje.

    Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych
    parametrach?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-12-14 12:56:40
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych parametrach?
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :)

    sz.

  • 5. Data: 2012-12-14 13:18:03
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2012-12-14 12:49, onarjusz pisze:

    > Ty jesteś konstruktorem? Lej co karzą!

    Bo jak nie będziesz lał co karzą to cie ukażą? ;) Albo odwrotnie...

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 6. Data: 2012-12-14 14:06:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup

    > Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :)

    W wyższej temperaturze? Jesteś tego pewien?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-12-14 14:43:17
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2012-12-14 12:56, szufla pisze:

    > Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :)

    np. cSt?

  • 8. Data: 2012-12-14 15:09:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Opla Zafiry. Opel w instrukcji i
    > pracownik w ASO do tego modelu zalecają olej 5w30, podczas gdy inni

    Mam wrażenie, że 5W30 to taki nowy sposób na wyciąganie kasy. 5W40 jest
    tak popularny, że zrobił się dość tani więc producenci wymyślili nowość.
    Nowość, która oczywiście jest 2x droższa.

    --
    MN

  • 9. Data: 2012-12-14 15:24:49
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > np. cSt?

    Poczekam jeszcze, az sie watek rozwinie :)

    sz

  • 10. Data: 2012-12-14 16:36:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:kafbtm$k9j$...@n...task.gda.pl...

    > Mam wrażenie, że 5W30 to taki nowy sposób na wyciąganie kasy.

    Zwłaszcza że ten oplowski kosztuje poniżej 100 zł/5l.
    Normalnie łupią. ;-)