  • 1. Data: 2019-01-26 21:16:13
    Temat: Opony Kormoran Snow
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czy ktoś z Kolegów miał Kormorany Snow? Jak opinie?
    Nigdy nie miałem opon tej marki, a muszę szybko kupić zimówki i nie chcę
    przepłacać. Opinie z internetu są niby dobre, tyle, że nikt nie pisze,
    jak się jeździ po śniegu ;-)
    Jacek

  • 2. Data: 2019-01-26 21:59:22
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

> [...]
    > nie chcę przepłacać. Opinie z internetu są niby dobre, tyle, że
    > nikt nie pisze, jak się jeździ po śniegu ;-)

    Stare Kormorany z Olsztyna były dobre na śniegu więc jeśli postęp
    nastąpił to można przypuszczać, że te z Czech są niegorsze.

    Były głośne, miały duże niewyważenie ale po śniegu na wioskach szły
    superowo. Bieżnik był agresywny, klocki wyspowe, lamelki mocno się
    odginały. Słabo hamowały na mokrym asfalcie. W tych Snow bieżnik jest
    nieco bardziej zlany. Mogą być przez to cichsze i oszczędniejsze.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 3. Data: 2019-01-26 22:16:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2019 21:16:13 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Nigdy nie miałem opon tej marki, a muszę szybko kupić zimówki i nie chcę
    > przepłacać. Opinie z internetu są niby dobre, tyle, że nikt nie pisze,

    Mój teść ma i na śniegu szału nie ma. Na asfalcie jak każde zimówki.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2019-01-26 22:59:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-26 o 21:16, Jacek pisze:
> [...]
    > Nigdy nie miałem opon tej marki, a muszę szybko kupić zimówki i nie chcę
    > przepłacać. Opinie z internetu są niby dobre, tyle, że nikt nie pisze,

    Lepiej takie niż żadne :-D W poprzednich autach parę lat temu, gdy nie
    było mnie stać na inne opony, kupowałem właśnie te. Po zdjęciu starych,
    zużytych zimówek Pirelli i złożeniu Kormoranów, auto zamieniło się w
    ponton. Na śniegu nie, ale na odśnieżonym asfalcie tragedia.

    Nie chcę przekreślać wyboru - może coś się zmieniło. W każdym razie ja
    bym się na to nie pisał. Tanie zimówki w mojej opinii na śnigu raczej
    będą umiarkowanie ok. Średniej klasy zimówki powinny być zawsze ok na
    śniegu lecz na suchym już niekoniecznie - szczególnie pod względem drogi
    hamowania cięższym autem i wynoszenia na boki. W klasie premium raczej
    lepiej nie będzie na śniegu, a na suchym, trzeba mieć farta by trafić w
    dobrą przyczepność, co właśnie udało mi się trafić przy Nokianach.
    Wcześniej Pirelli, Goodyear i Bridgestone kiepsko wypadły.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2019-01-27 06:56:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-26 o 22:59, Marek S pisze:

> [...]
    > dobrą przyczepność, co właśnie udało mi się trafić przy Nokianach.
    > Wcześniej Pirelli, Goodyear i Bridgestone kiepsko wypadły.

    Miałem Kormorany. Na polskich zimowych drogach często pełnych śniegu -
    zachowywały się ZNACZNIE lepiej od dwa razy droższych Yokoham, które
    dodają do Toyoty.
    Droższa opona wcale nie musi być lepsza w polskich warunkach drogowych,
    bo projektanci mogą nie rozumieć, co znaczy prawdziwa słowiańska zima.

    --
    MN

  • 6. Data: 2019-01-27 11:52:09
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    > Nigdy nie miałem opon tej marki, a muszę szybko kupić zimówki i nie chcę
    > przepłacać. Opinie z internetu są niby dobre, tyle, że nikt nie pisze,

    Tych nie znam, z budżetowych to mogę polecić Sava Eskimo S3, jeżdżę na
    nich co prawda małym autem już 5 sezon i jak na razie bez niespodzianek.
    W większym aucie mam Debice Frigo 2 i też dają radę od kilku sezonów,
    chociaż niektórzy narzekają że robią się po czasie twarde i śliskie na
    mokrym (moje auto stoi w garażu więc może opony są tam mniej narażone na
    czynniki zewnętrzne)

  • 7. Data: 2019-01-27 12:46:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 11:52:09 +0100, spider napisał(a):

    > Tych nie znam, z budżetowych to mogę polecić Sava Eskimo S3,

    W podobnej cenie są Uniroyale MS Plus 77. Mam je drugą zimę i radzą sobie
    znakomicie i na śniegu, i na błocie, i na asfalcie.
    Mam tez Klebery chyba HP3 czy jakość tak. Po 3 latach zrobiły się już
    śliskawe na zaśnieżonych podjazdach, ale dalej jeździ się bez problemów
    (auto 2200 kg).
    To wszystko są opony za ok. 250 zł (R16).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2019-01-27 18:27:30
    Od: mbeki <d...@g...com>

    W tym roku kupiłem kolejne kormorany. Jeżdżę mieście i nie mam okazji do testowania
    gwałtownego hamowania, ani jazdy po śniegu. Obecne kormorany są cichsze od
    poprzedników i dobrze trzymają auto w zakrętach. Jeżeli większość jazd odbywasz w
    mieście to kupno droższych opon jest przepłacaniam.

    mbeki

  • 9. Data: 2019-01-27 18:48:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-27 o 06:56, Marcin N pisze:

    > Miałem Kormorany. Na polskich zimowych drogach często pełnych śniegu -

    Zależy od okolic zamieszkania. W 3-mieście prawie nigdy śniegu na
    ulicach nie ma.

> [...]
    > Droższa opona wcale nie musi być lepsza w polskich warunkach drogowych,
    > bo projektanci mogą nie rozumieć, co znaczy prawdziwa słowiańska zima.

    Co do cena/jakość to zgadzam się. Powiedziałbym, że opony premium
    zachowują się wcale nie lepiej niż średnie (choć, ostatni zakup mnie
    zaskoczył pozytywnie). Ale tanie zazwyczaj (nie zawsze) fatalnie. A już
    w szczególności po pierwszym sezonie. Np. w chińskich zebrałem
    doświadczenia, że właśnie wtedy, powyżej 140km/h zaczyna ostro trzepać i
    nie da się tego wyważyć.
    Nie wiem natomiast co to są polskie warunki drogowe. Bo dla mnie takowe
    to albo sucha, albo mokra nawierzchnia. Sporadycznie trochę śniegu na
    osiedlówkach. Dla Ciebie pewnie to inne warunki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2019-01-27 19:22:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-01-2019 o 18:48, Marek S pisze:

    > Zależy od okolic zamieszkania. W 3-mieście prawie nigdy śniegu na
    > ulicach nie ma.

    W Poznaniu też nie.
    Zimówki są bez sensu, lepiej już wielosezonowe zakładać, przynajmniej
    nie zaskoczy śnieg w kwietniu czy w październiku....

    >Ale tanie zazwyczaj (nie zawsze) fatalnie. A już
    > w szczególności po pierwszym sezonie. Np. w chińskich

    Nie myl tanich opon z chińczykami.
    Chińczyki to podróbki tanich opon, więc z założenia swojej funkcji nie
    mogą spełniać.