  • 1. Data: 2010-08-16 01:22:16
    Temat: Opony kolcowane
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Opon kolcowanych, jak wiadomo, w Polsce oficjalnie* uzywac nie wolno. Jak
    to jednak wyglada w przypadku opon, z ktorych kolce mozna wyjac/wykrecic? O
    ile sie nie myle, przepisy zabraniaja stosowania opon, w ktorych elementy
    antyposlizgowe sa zamontowane na stale (nie pamietam, jak to dokladnie
    sformulowano).

    *pisze "oficjalnie", bo widzialem pare aut z takimi oponami, na krajowych
    numerach

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-08-16 06:54:17
    Temat: Re: Opony kolcowane
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > pamietam, jak to dokladnie sformulowano).
    >
    > *pisze "oficjalnie", bo widzialem pare aut z takimi oponami, na

    Jak wydłubiesz kolce, możesz jeździć (sam mam taki komplet).

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 3. Data: 2010-08-16 11:09:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 06:54:17 +0200, Katanka napisał(a):

    > Jak wydłubiesz kolce, możesz jeździć (sam mam taki komplet).

    Jakby nie o to chodzi :) Pytam, czy zgodnie z przepisami daloby sie jezdzic
    w zimie na oponach majacych kolce, tyle ze demontowalne.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2010-08-16 12:53:54
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-08-16 11:09, Maciek pisze:

    > Jakby nie o to chodzi :) Pytam, czy zgodnie z przepisami daloby sie jezdzic
    > w zimie na oponach majacych kolce, tyle ze demontowalne.

    Nie.

  • 5. Data: 2010-08-16 12:54:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 12:53:54 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Nie.

    Masz cos na poparcie swojego zdania? Jesli pamietasz dokladne brzmienie
    przepisu, to przytocz prosze.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 6. Data: 2010-08-16 16:54:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 11:09:01 +0200, Maciek napisał(a):

    > Jakby nie o to chodzi :) Pytam, czy zgodnie z przepisami daloby sie jezdzic
    > w zimie na oponach majacych kolce, tyle ze demontowalne.

    Nie jest sprecyzowane, ale zapewne jest podobnie jak z łańcuchami -
    można używać na "białej" drodze. Kończy się śnieg - demontujesz kolce.
    No i oczywiście ostatnia nowelizacja PoRD - można na rajdach i wyścigach
    zimowych za zgodą zarządcy drogi.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2010-08-17 21:40:44
    Od: PB <p...@b...pl>

    Mon, 16 Aug 2010 16:54:31 +0200, na pl.misc.samochody, MadMan
    napisał(a):

> [...]
    > można używać na "białej" drodze. Kończy się śnieg - demontujesz kolce.
    > No i oczywiście ostatnia nowelizacja PoRD - można na rajdach i wyścigach

    Chce zobaczyc tego co po zjechaniu z bialego wykreci kolce z 4 opon. O
    ich wkręceniu w zapchane śniegiem otworki nie wspomne...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 8. Data: 2010-08-17 22:28:14
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 21:40:44 +0200, PB napisał(a):

    > Chce zobaczyc tego co po zjechaniu z bialego wykreci kolce z 4 opon. O
    > ich wkręceniu w zapchane śniegiem otworki nie wspomne...

    Ja też bym chciał. Na szczęście w rowerze nie muszę nic zmieniać :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138