  • 1. Data: 2012-07-30 22:01:46
    Temat: Opony z etykietami jak na lodówkach
    Od: " Nowy" <n...@W...gazeta.pl>

    czy widzial ktoś już w jakimś sklepie internetowym z oponami (a jeśli tak
    proszę o linka) żeby sprzedawca (właściciel sklepu) informował o
    ekonomiczności, hałasie, hamowaniu - dla sprzedawanych opon ?
    Podobno ma wejść jakiś przepis który będzie nakładał na sprzedawców obowiązek
    informowania (tak jak na lodówkach) na etykietach o tych parametrach...

    Dzięki,
    Pozdrawiam
    Nowy

  • 2. Data: 2012-07-30 23:22:29
    Temat: Re: Opony z etykietami jak na lodówkach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 20:01:46 +0000 (UTC), Nowy napisał(a):
> [...]
    > informowania (tak jak na lodówkach) na etykietach o tych parametrach...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_energetyczna#O
    pony

    o, w zasadzie to juz obowiazuje.
    Hm, niedawno kupowalem i chyba nie bylo ... ale towar wprowadzony do obrotu
    zapewne wczesniej.

    P.S. A chwile wczesniej o etykiecie na samochody. Ferrari w podwojnej
    czerwieni :-)

  • 3. Data: 2012-07-31 09:20:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-30 23:22, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > o, w zasadzie to juz obowiazuje.
    > Hm, niedawno kupowalem i chyba nie bylo ... ale towar wprowadzony do obrotu

    Fajnie, że jest przyczepność na mokrym i hałas. Ale zdecydowanie brakuje
    ścieralności.
    Przecież to jest mocno związane i z ekonomią, i z energią (zużywaną do produkcji
    nowych
    opon w miarę zużywania starych).

  • 4. Data: 2012-07-31 09:45:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 09:20:56 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
    pony

    > Fajnie, że jest przyczepność na mokrym i hałas.

    Szkoda ze nie ma na sniegu.

    > Ale zdecydowanie brakuje ścieralności.
    > Przecież to jest mocno związane i z ekonomią, i z energią (zużywaną do produkcji
    nowych
    > opon w miarę zużywania starych).

    A tego nie ma na oponie ? co prawda europejskie to mozna sobie wsadzic ...

    Ale masz racje, powinno byc wyraznie na etykiecie. No chyba ze lobby
    oponiarskie zalobbowalo :-)

    J.

  • 5. Data: 2012-07-31 10:51:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-31 09:20:56 +0200, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

> [...]
    > brakuje ścieralności.
    > Przecież to jest mocno związane i z ekonomią, i z energią (zużywaną do

    Furda tam ścieralność!
    Teraz producenci będą mogli sprzedawać oponę AAA+++ - tyle, że na jakiś
    rok czy pół roku.
    A lemingi będą szczęśliwe...
    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-08-01 01:25:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Lip, 22:01, " Nowy" <n...@W...gazeta.pl> wrote:
    > czy widzial ktoś już w jakimś sklepie internetowym z oponami (a jeśli tak
    > proszę o linka) żeby sprzedawca (właściciel sklepu) informował o
    > ekonomiczności, hałasie, hamowaniu - dla sprzedawanych opon ?

    Pooglądaj sobie testy na adac.de, tam jest większość popularnych opon.

    L.

  • 7. Data: 2012-08-01 10:13:20
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-08-01 01:25, Lisciasty pisze:

    > Pooglądaj sobie testy na adac.de, tam jest większość popularnych opon.

    ...które w jednym teście wypadają zupełnie dobrze, a w innym (inny rok, inny rozmiar)
    mocno przeciętnie... a ja mam jeszcze inny rozmiar kupować. To ja już wolę te
    obowiązkowe
    naklejki, o ile testy są robione w sposób zestandaryzowany (pewnie muszą).