  • 41. Data: 2009-04-05 09:31:36
    Temat: Re: Optymalizacja grafik dla www
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > A skąd mam wiedzieć jaki to jest Twój przypadek?

    "Pytałeś czego używam - ja używam tej dyrektywy Apache ;)"

    > Ja potwierdzam, że jednak robi to różnice, z resztą nie tylko ja.

    Jedne gacie nie muszą pasować na wszystkie dupy.

    http://taat.pl/narzedzia/csstidy/
    http://www.crockford.com/javascript/jsmin.html

    > I co z tego, że były największe?

    To, że pozostałe miały 4KB po zgzipowaniu.

    > Tego akurat Ty nie oceniasz bo nie Ty płacisz za transfer.

    Jako że nie robię dla onetu/fotki/facebooka/ebay/allegro, to klient też
    się tym przejmować nie musi, bo nie ma bata żeby z tego powodu
    przekroczył dostępny limit transferu u swojego dostawcy.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 42. Data: 2009-04-05 09:36:29
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    porneL pisze:
    > Na większości moich stron* lwią część ruchu generują obrazki.
    >
    > *) na tych, gdzie nie ma prototype + scriptaculous :)

    To cache tak mało daje, czy na tych stronach z prototypem masz po prostu
    mało danych/grafik i cokolwiek co ważyłoby tyle co ww. duet nabijałoby
    tak samo transfer?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 43. Data: 2009-04-05 09:52:05
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > W Photoshopie "Save For Web" jest mizerne w porównaniu z PNGOUT.

    Photoshop nie jest programem Web'owym. Tam dostawiono siekanie grafiki po to
    aby dostawić kolejny punkt do listy możliwości. Dlatego jako odniesienie
    zacytowałem FW.

    > Na większości moich stron* lwią część ruchu generują obrazki. Ścięcie tego
    > o 13% robi różnicę, gdy dochodzisz do limitów transferu.

    Nie o 13 lecz średnio o 7% bazując na paru, pewnie niedoskonałych testach
    jakie wykonałem. Przyjąłem politykę dokupowania transferu. W praktyce koszt
    w przeliczeniu na jednego klienta w skali roku wynosi pojedyncze złotówki.
    Natomiast koszt czasu włożonego na każdorazową optymalizację objętościową
    plików dla każdego z projektów byłby znacznie wyższy.

    > Komórki? iPhone nie umieszcza w cache plików większych, niż 25kb i ma
    > 500kb cache na stronę (i to wielkości po rozpakowaniu HTTPowego gzipa).

    Czy średnio 7% pomniejszenia objętości plików robi jakąkolwiek różnicę?

    > 20% na 300-bajtowej ikonie nie, ale 20% na 250KB screenshocie to nawet na
    > megabitowym łączu widać.

    Rzadko widuje się tak duże obrazki na stronie WWW. Patrzałem jak to u mnie
    wygląda. Zdjęcia w serwisach średnio mają po 40kB. Ikonki itp po 0.5-3kB.
    Zakładając nawet, że mamy duże obrazki to czas oczekiwania na załadowanie
    się obrazka rzędu 3 sekund kontra 2.4 sekundy (a raczej przy 7% oszczędności
    2.79 sekundy) jest zauważalny przez kogokolwiek?

  • 44. Data: 2009-04-05 09:58:41
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Grupy Ci się chyba pomyliły ;) Nie każda osoba mająca styczność z
    > grafiką na www to grafik/webdesigner, a już na pewno nie tu.

    Tego faktycznie nie wziąłem pod uwagę :-)

    > W Twoim
    > przypadku użycie ww. narzędzia jest równie bez sensu, jak w moim zakup
    > FW aby je zastąpić.

    Punkt widzenia faktycznie zależy od punktu siedzenia :-)
    Jednakże jest przemyślałem sprawę i znalazłem potencjalne zastosowanie
    takiego webowego optymalizatora. Byłoby to dobre narzędzie dla systemów typu
    CMS gdzie nie-graficzni redaktorzy dołączają fotki do tworzonych treści.
    Jednakże jeste spore ryzyko takiego podejścia uzależniającego działanie CMS
    od zewnętrznego serwisu: wyobraź sobie kilkudziesięciu wk... klientów gdy
    tamten serwis przestanie działać.

  • 45. Data: 2009-04-05 10:15:20
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Konrad Kosmowski pisze:
    > A skąd mam wiedzieć jaki to jest Twój przypadek?

    Jedne gacie nie muszą pasować na wszystkich ludzi, jesteś w stanie to
    pojąć bez potrzeby zobaczenia wszystkich tyłków?

    > Ja potwierdzam, że jednak robi
    > to różnice, z resztą nie tylko ja. Zminifikowany plik mniej zajmuje (nie ma
    > chociażby komentarzy) i lepiej się kompresuje, to nie jest tylko moje zdanie.

    No i ja tego nie neguje, Wasze dupy, Wasze gacie.

    > Jaką metodą?

    Jaką metodą testowałem?

    > I co z tego, że były największe?

    A widzisz sens optymalizacji pliku, który zgzipowany waży 1KB*?

    > Tego akurat Ty nie oceniasz bo nie Ty płacisz za transfer.

    Piszesz o transferze za który płaci klient hostując stronę, czy o
    transferze za który płaci odbiorca po gprs? O tego pierwszego się nie
    bój, limitu z tego powodu nie przekroczy*, zaś co do drugiego - jeżeli
    dla Ciebie YouTube po gprs kosztuje grosze, to tym bardziej nie
    odczujesz kosztu niezminimalizowanego pliku.

    * Zakładając że nie pracuję dla onet.pl/fotka/ebay/facebook/itd.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 46. Data: 2009-04-05 10:20:23
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
    > Punkt widzenia faktycznie zależy od punktu siedzenia :-)

    Da aa :]

> [...]
    > działanie CMS od zewnętrznego serwisu: wyobraź sobie kilkudziesięciu
    > wk... klientów gdy tamten serwis przestanie działać.

    Dlatego lepiej poczekać aż to udostępnią i postawić u siebie, nie mniej
    warto wiedzieć że ktoś nad czymś takim pracuje i wkrótce będzie można to
    wykorzystać, stąd mój pierwszy post ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 47. Data: 2009-04-05 11:32:01
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    kwiecień roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 05. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    Ty, MID: <gr9uvv$ii$1@achot.icm.edu.pl>
    > Natomiast koszt czasu włożonego na każdorazową optymalizację
    > objętościową plików dla każdego z projektów byłby znacznie wyższy.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 48. Data: 2009-04-05 17:44:03
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Dlatego lepiej poczekać aż to udostępnią i postawić u siebie, nie mniej
    > warto wiedzieć że ktoś nad czymś takim pracuje i wkrótce będzie można to
    > wykorzystać, stąd mój pierwszy post ;)

    Tak, właśnie... tyle tylko, że trzeba mieć pewnie własny serwer a to bardzo
    nieliczne grono web-developerów. Na Homie itp niczego nie zainstalujesz co
    nie jest skryptem.