  • 21. Data: 2013-03-21 11:40:29
    Temat: Re: Orange - sprzedawanie nieistniejacego towaru
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał

    > Masz instrukcje? Wiesz ile jest routerów na rynku różnych?
    > Nie wiesz.

    Moj router to TP-LINK TD-W8901G

    Oczywiscie mam instrukcje w formacie PDF po polsku ale tam nie ma nic z tych
    rzeczy o ktorych piszesz.
    Tam jest tylo opis swiatelek i parametry techniczne.

    Znalazlem w internecie jeszcze inna instrukcje do tego modelu ale tam tez
    jest tylko opis jak zainstalowac i skonfigurowac ale takich slow jak Ty mi
    napisales w mailu " synchronizacja sygnał, szum, tłumienie" tam w ogole nie
    ma.

    Oczywiscie mam instrukcje routera TP-LINK TD-W8901G (59 stron w PDF), po
    angielsku w ktorej pokazane sa te same okienka ktore juz ogladalem na
    komputerze i nadal nic z nich mi nie wynika.
    Pkazane jest tam jak ustawic rozne parametry routera.

    Z Twoich postow wnioskuje ze jestes specjalista od routerow, podaj mi wiec
    prosze co i gdzie mam w tej angielskiej instrukcji szukac?
    Chyba ze masz jakis link na polska dokumentacje routera TP-LINK TD-W8901G
    w ktorej mozna znalezc uzywane przez Ciebie terminy: " synchronizacja
    sygnał, szum, tłumienie".
    I jeszcze jedno, czy parametry " synchronizacja sygnał, szum, tłumienie".
    to sa parametru ustawien routera czy jakies wyniki pomiarow z pracy routera?

    pozdrowienia
    Tomasz

  • 22. Data: 2013-03-21 14:14:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > I jeszcze jedno, czy parametry " synchronizacja sygnał, szum, tłumienie".
    > to sa parametru ustawien routera czy jakies wyniki pomiarow z pracy

    http://www.tp-link.com.pl/resources/software/2011610
    16042811.pdf

    Dół obrazka na stronie 16.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2013-03-21 17:32:02
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał

    > http://www.tp-link.com.pl/resources/software/2011610
    16042811.pdf

    > Dół obrazka na stronie 16.

    Dzieki za konkretna informacje.
    Dokladnie ta sama instrukcje to mialem tylko nie wiedzialem jakie parametry
    mam wyslac.
    Zamieszczam wiec to co jest na tej stronie.

    Downstream Upstream
    SNR Margin: 22.0 7.0 db
    Line Attenuation: 61.5 30.5 db
    Data Rate: 1920 832 kbps
    Max Rate: 5472 960 kbps
    POWER: 17.0 12.5 dbm

    Ale gdzie tu jest synchronizacja oraz sygnał/szum o ktore prosil Smok,
    tego nie wiem.

    pozdrowienia
    Tomasz

  • 24. Data: 2013-03-21 18:08:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Max Rate: 5472 960 kbps
    > POWER: 17.0 12.5 dbm
    >
    > Ale gdzie tu jest synchronizacja oraz sygnał/szum o ktore prosil Smok,

    SNR - signal to noise ratio - stosunek sygnał/szum
    Data Rate kbps - jaką szybkość modem wynegocjować z centralą. Nie wiem tylko
    czy jednostką jest bit/sek czy bod.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2013-03-21 19:37:48
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 21-03-2013 o 17:32:02 Tomasz <t...@g...com> napisał(a):
    > Downstream Upstream
    > SNR Margin: 22.0 7.0 db
    > Line Attenuation: 61.5 30.5 db
    > Data Rate: 1920 832 kbps
    > Max Rate: 5472 960 kbps
    > POWER: 17.0 12.5 dbm

    Wg powyższego, powinieneś bez problemu wyciągać pełny 1Mb/s.
    Tłumienie spore, ale też duży "zapas" SNR-a na jeszcze większą prędkość.
    Czy te parametry utrzymują się na tym poziomie stale, czy Data Rate spada
    w niektórych porach dnia?
    Być może wąskie gardło nie leży w linii...
    Bo jeśli nie linia, to problem może być na centrali tp. Jeśli to drugie -
    to z biegiem czasu na pewno coś z tym zrobią.

    --
    B.G

  • 26. Data: 2013-03-22 18:54:05
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "B.G" <o...@w...com.eu> napisał

> [...]
    > Bo jeśli nie linia, to problem może być na centrali tp. Jeśli to drugie -
    > to z biegiem czasu na pewno coś z tym zrobią.

    Te parametry ktore mozna odczytac z routera nie zmieniaja sie nigdy od kiedy
    je odczytuje.
    Np dzis rano mierzylem i
    Szybkosc sciagania byla 1078 kbps
    a w chwili pisania tego posta
    Szybkosc sciagania = 288 kbps
    W obu przypadkach paremetry pobrane z routera byly identyczne jak podawalem
    wczoraj.
    Co w zwiazku z tym oznaczaja te parametry?
    Czy to nie sa wartosci zmierzone 2 lata temu podczas instalscji routera?

    --
    Tomasz

  • 27. Data: 2013-03-22 18:58:55
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 22-03-2013 o 18:54:05 Tomasz <t...@g...com> napisał(a):

    > W obu przypadkach paremetry pobrane z routera byly identyczne jak
    > podawalem wczoraj.
    > Co w zwiazku z tym oznaczaja te parametry?

    To co już napisałem, że linia wygląda na całkiem OK.

    > Czy to nie sa wartosci zmierzone 2 lata temu podczas instalscji routera?

    Nie powinno tak być! te parametry są aktualizowane na bieżąco.
    Po wypięciu linii z gniazda (a)dsl modemu - powinieneś w odczytach tych
    parametrów zauważyć sporą zmianę :)

    --
    B.G

  • 28. Data: 2013-03-22 19:55:28
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "B.G" <o...@w...com.eu> napisał

    > Nie powinno tak być! te parametry są aktualizowane na bieżąco.
    > Po wypięciu linii z gniazda (a)dsl modemu - powinieneś w odczytach tych
    > parametrów zauważyć sporą zmianę :)

    Zrobilem eksperyment, wylaczylem router z sieci i po dwoch minutach
    wlaczylem ponownie.
    Tym razem zauwazylem drobne zmiany w parametrach ale np Data Rate: 1920 832
    kbps
    pozostalo niewzruszone.

    --
    Tomasz

  • 29. Data: 2013-03-22 20:12:54
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 22-03-2013 o 19:55:28 Tomasz <t...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wlaczylem ponownie.
    > Tym razem zauwazylem drobne zmiany w parametrach ale np Data Rate: 1920

    Z tym wypięciem linii, chodziło mi o to abyś w czasie gdy linia jest
    odłączona od modemu - odczytał te wskazania.
    Odczyt tych wartości powinien rozwiać Ci wszelkie wątpliwości co do tego
    że są to wartości zapamiętane od czasu instalacji.
    To że po ponownej synchronizacji masz identyczne wartości Data Rate - to
    OK. Widać na tyle się to kiedyś ustabilizowało i zapamiętało. (po
    stronie dslam-u tepsy)

    --
    B.G

  • 30. Data: 2013-03-22 23:21:04
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.03.2013 17:32, Tomasz pisze:

    > Downstream Upstream
    > SNR Margin: 22.0 7.0 db
    Margines
    > Line Attenuation: 61.5 30.5 db

    tłumienie:
    Olbrzymie tłumienie na Downloadzie, albo bardzo daleko od centrali albo
    coś z linią. Spróbuj podłączać wszystkie aparaty, jak najkrótszy kabel i
    zobacz czy się nie poprawi. Filtry?

    > Data Rate: 1920 832 kbps

    Tzn że maksymalne ściąganie powinieneś mieć gdzieś tak 1,6
    Wysyłanie 0,7

    > Max Rate: 5472 960 kbps

    A to świadczy o idiotyźmie konstruktora routera.

    http://doodoosh.neostrada.pl/transfer.html