  • 1. Data: 2023-07-16 18:03:14
    Temat: Oscyloskop i jego webinterfejs
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    https://tortel.li/post/insecure-scope/

    Za użycie system() w taki sposób developer powinien dostać w potylicę.

    Za to z tym strncmp() sprytne...

    --
    Okulista do pacjenta:
    - Mam dla pana dwie nowiny, dobrą i złą.

  • 2. Data: 2023-07-16 18:29:05
    Temat: Re: Oscyloskop i jego webinterfejs
    Od: Zbych <z...@n...org>

    Arnold Ziffel wrote on 16.07.2023 18:03:
    > https://tortel.li/post/insecure-scope/
    >
    > Za użycie system() w taki sposób developer powinien dostać w potylicę.

    Zamiast się cieszyć że chińczyk zostawił tyle furtek do hackowania ich
    oscyloskopów to ty narzekasz.

  • 3. Data: 2023-07-16 19:57:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Zbych <z...@n...org> napisał(a):
    > Zamiast się cieszyć że chińczyk zostawił tyle furtek do hackowania ich
    > oscyloskopów to ty narzekasz.

    W przypadku wielu urządzeń można tak heheszkować, ale tutaj akurat system
    plików jest podany na tacy i furtki nie są potrzebne do modyfikacji
    firmware'u. Za to są niepotrzebnymi dziurami.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2023-07-17 09:16:12
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, July 16, 2023 at 11:05:35 a.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:
    > https://tortel.li/post/insecure-scope/
    >
    > Za użycie system() w taki sposób developer powinien dostać w potylicę.
    >
    > Za to z tym strncmp() sprytne...

    Dlatego wazne jest aby miec kontrole nad tym czego sie uzywa.
    I tanie i drogie sprzety maja takie babole.
    Jak nikt nie znajdzie i sie nie pochwali to istnieja sobie latami i byc moze sa
    uzywane.

    Dlatego tez stosuje sie wiele warstw zabezpieczen.

    W takim rigolu to ja bym sie specjalnie taka furtka nie przejmowal.
    W praktyce nikt ich do sieci ot tak nie wystawia a podobnych exploitow dla miliarda
    kamerek czy innych smartgowien jest pewnie sporo wiec zagrozenia nadal istnieja.

    Tak czy siak, znajdzka fajna. A nawiasowy moj koment jest taki ze mlodzi powinni sie
    uczyc jak samemu budowac sprzety i ich software oraz rozumiec te aspekty bo o ile 10
    lat temu nie sadzilem ze sie czasy cyberpunka zblizaja to dzis widze wyrazniej ze
    takie umiejetnosci niebawem beda potrzebne i to bardzo.

  • 5. Data: 2023-07-17 15:04:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zbych <z...@n...org> wrote:

    > Zamiast się cieszyć że chińczyk zostawił tyle furtek do hackowania ich
    > oscyloskopów to ty narzekasz.

    Trochę tak :) Patrzę z perspektywy developera.

    --
    Wpada zajączek do lisiej nory i pyta:
    - Jest ojciec?

  • 6. Data: 2023-07-17 19:04:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Jul 2023 16:03:14 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
    > https://tortel.li/post/insecure-scope/
    >
    > Za użycie system() w taki sposób developer powinien dostać w potylicę.
    >
    > Za to z tym strncmp() sprytne...

    Taa, to jedno, a dzis slysze, ze ktos naklejal falszywe kody QR na
    parkomaty w Krakowie i pobierał oplaty dla siebie ...

    J.

  • 7. Data: 2023-07-17 20:21:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.07.2023 o 19:04, J.F pisze:

    > Taa, to jedno, a dzis slysze, ze ktos naklejal falszywe kody QR na
    > parkomaty w Krakowie i pobierał oplaty dla siebie ...

    A to tak nie wolno? :-)

  • 8. Data: 2023-07-20 22:50:01
    Od: Krystek <u...@k...art.pl>

    > Taa, to jedno, a dzis slysze, ze ktos naklejal falszywe kody QR na
    > parkomaty w Krakowie i pobierał oplaty dla siebie ...

    A niby jak? Serio da się to robić? Jeśli tak, to niezły bug InPostu.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 9. Data: 2023-07-21 00:16:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Krystek <u...@k...art.pl> wrote:

    > A niby jak? Serio da się to robić? Jeśli tak, to niezły bug InPostu.

    Parkometry, nie paczkomaty.

    Pewnie nakleił kody QR prowadzące do jakiejś jego apki, w niej miał
    przycisk do płacenia za parkowanie, kasa szła do niego, a parkowanie nie
    było opłacone.

    Sprytne.

    --
    Przebiega zając przez jezdnię, aż tu nagle się potknął. A jako, że zające
    maja 2 duże wystające zęby, to wbił się tymi zębami w asfalt. Próbuje

  • 10. Data: 2023-07-21 13:40:26
    Od: Krystek <u...@k...art.pl>

> [...]
    >
    > Pewnie nakleił kody QR prowadzące do jakiejś jego apki, w niej miał
    > przycisk do płacenia za parkowanie, kasa szła do niego, a parkowanie nie

    Aaa, jasne. To faktycznie niezła akcja. Ciekawe ile parkomatów tak
    obskoczył tan ktoś (albo ktosie) ;)

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne