  • 11. Data: 2009-09-23 20:45:16
    Temat: Re: Oszukano mi rodzica - SMS premium
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-09-23 22:15, skrot napisał/a:
    > Użytkownik "Maciek"<m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Oszustwo jest zawsze przestepstwem, niezaleznie od kwoty...

    Chyba nawet próba oszustwa też jest przestępstwem, a co do kwoty przy
    np. kradzieży to wykroczenie do 250 zł, od 250 w górę to już przestępstwo.

    --
    Cz.

  • 12. Data: 2009-09-23 20:57:34
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "skrot" <s...@i...pl> napisał

    > Oszustwo jest zawsze przestepstwem, niezaleznie od kwoty...

    Mi tego tłumaczyć nie musisz. Opisałem jedynie rzeczywistość - niedawno
    wróciłem z urlopu i przed domem stwierdziłem brak trzech krzaków, które mnie
    kosztowały 150 zł. Sąsiad tej samej nocy stracił dwa, takie po 1000 zł ale
    nie było go ze mną na komisariacie. A nawet gdyby był, to i tak moja sprawa
    byłaby traktowana inaczej, ze względu na wartość. Dodaj do tego jeszcze "a
    złapał go pan za rękę albo chociaż ma nagranie z monitoringu?" i sprawa
    zostanie umorzona.
    Tutaj też pewnie będzie i nawet nie ze względu na wartość. Policja nie ma
    możliwości technicznych ani prawnych łączyć kilka przestępstw aby oskarżyć
    jednego ich sprawcę. A na pewno nie jest to stosowane w każdej sprawie
    dotyczącej 23,18 zł.

    M.

  • 13. Data: 2009-09-23 21:08:14
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek"

    > Mi tego tłumaczyć nie musisz. Opisałem jedynie rzeczywistość -

    Zmieniłem zdanie. Należy zgłosić te 23,18 zł.
    "Autora" da się namierzyć, tylko trzeba policjantowi wytłumaczyć o co w tym
    wszystkim chodzi i jak to działa.
    Życzę cierpliwości i determinacji, bo umorzenie przyjdzie bardzo szybko.
    Wtedy należy wskazać jakie czynności nie zostały podjęte, dodać, że proceder
    jest na szerszą skalę, itp. W razie czego zapraszam na priv. ;)

    Powodzenia!

    Maciek.

  • 14. Data: 2009-09-23 21:16:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > Wtedy należy wskazać jakie czynności nie zostały podjęte, dodać, że
    > proceder jest na szerszą skalę, itp. W razie czego zapraszam na priv. ;)

    Najlepiej napisać do prokuratury. Wtedy zleci ona odpowiedniej
    komendzie przeprowadzenie przesłuchania i trafi się przynajmniej na
    policjanta, który przeczyta doniesienie (a może nawet na takiego, co wie
    co to internet i SMS premium) - zawsze to lepiej niż iść w ciemno na
    komendę i liczyć na chybił-trafił.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-09-23 22:18:50
    Od: "Rafal" <m...@g...pl>

    Maciek <m...@g...com> napisał(a):

    > Zmieniłem zdanie. Należy zgłosić te 23,18 zł.

    23,18 x5

    Jak by byl jeden SMS to bym raczej potraktowal to jako frycowe i odpuscil.

> [...]
    > Wtedy należy wskazać jakie czynności nie zostały podjęte, dodać, że proceder

    Przerabiales juz to?

    BTW - czy ja jako osoba trzecia moge to zglosic?

  • 16. Data: 2009-09-23 22:52:24
    Od: Formika <s...@f...pl>

    Rafał pisze:
    > Hej
    >
    > Mam problem: oszukano mi rodzica :(
    > Naciagnieto go na wyslanie pieciu (!!!) smsow premium za 19 zl netto/sztuka :/
    >

    > 2. Reklamacja w firmie obslugujacej te smsy. Jak ustalilem nr 91977 nalezy do
    > firmy MNI Premium S.A.

    reklamacje mozesz tez zglosic do Plusa oni ostro walcza z takimi
    fraudziarzami
    mimo ze im UKE w tym przeszkadza kazac przepuszczac wszystko przez
    bramke bezplatna.

  • 17. Data: 2009-09-23 23:40:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafal" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Maciek <m...@g...com> napisał(a):

    > BTW - czy ja jako osoba trzecia moge to zglosic?

    Czemu nie? To jest scigane z urzedu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2009-09-24 04:22:56
    Od: chairon <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Maciek pisze:

    > Na komisariacie usłyszy, że poniżej 200 zł to wykroczenie a nie
    > przestępstwo.

    Tak, ale to podpada pod:

    Art. 286 §1 k.k. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za
    pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia
    wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Kwota nie ma tutaj znaczenia.

    chairon

  • 19. Data: 2009-09-24 09:58:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > przestępstwo.
    > I nawet gdyby poszedł z setką identycznie oszukanych, to każde
    > zgłoszenie jest traktowane oddzielnie, czyli jako co najwyżej
    > wykroczenie. Niestety...
    > Kolejna sprawa, to fakt, że oszukuje firma a nie fizol. Potem
    > będą hece, że pracownikowi który zapuścił wysyłkę tych esów kazał
    > to zrobić szef. Szefa nie ma, albo nie pamięta, albo nie ma tego
    > na piśmie. Albo nawet przyjedzie szef do sądu, powie, że chce się
    > dobrowolnie poddać karze, wyciągnie 50 zł, położy na blacie przed

    Trzeba zasugerowac Policji ze w sprawe jest zamieszny Polkomtel
    sp.z.o.o
    W koncu bierze z tego 50% czy ile tam.
    Wezwa prezesa pare razy na przesluchanie, to przestana podpisywac
    umowy z byle kim :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-09-24 10:06:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Mi tego tłumaczyć nie musisz. Opisałem jedynie rzeczywistość -
    > niedawno wróciłem z urlopu i przed domem stwierdziłem brak trzech
    > krzaków, które mnie kosztowały 150 zł.

    Ale takie ograniczenie kwoty jest przy kradziezy, przy uszkodzeniu
    mienia, a przy oszustwie .. nie wiem, skoro koledzy tak pisza to
    widac nie ma.

> [...]
    > tego jeszcze "a złapał go pan za rękę albo chociaż ma nagranie z
    > monitoringu?" i sprawa zostanie umorzona.

    A pomysl, jak policja ma znalezc zlodzieja ? Powiedzmy sobie
    szczerze - nie znajdzie, chyba ze przypadkiem.

    Tylko ze jakby sasiad poszedl, to by sie okazalo ze statystyka
    przestepstw spada. I moze by sie cos zmienilo.
    A statystyki wykroczen nie prowadzi sie :-)

> [...]
    > przestępstw aby oskarżyć jednego ich sprawcę. A na pewno nie jest
    > to stosowane w każdej sprawie dotyczącej 23,18 zł.

    Policja to czasem robi, choc czesciej odwrotnie. Jak na wiecej
    przestepstw rozpiszesz to wykrywalnosc w statystykach rosnie :-)
    Ale jak masz nie wykryc, to lepiej jedno.
    A czasem statystyka wychodzi zbyt dobra i trzeba ja popsuc .. bo
    gdzie za rok znajdziesz taki urodzaj ? I bedzie spadek
    wykrywalnosci, i trzeba bedzie komendanta zmienic :-)

    J.