  • 1. Data: 2012-10-17 21:16:45
    Temat: PCI Parity Error
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    Komputer z Win XP Pro działał bez problemu 3 lata, aż tu nagle po
    włączeniu wyskakuje:
    PCI Parity Error !
    Press F1 to continue, F2 to reboot...
    Klawisze [F1] i [F2] nic nie robią, tylko [Ctrl-Alt-Del] resetuje kompa.

    Płyta główna to GIGABYTE GA-G33M-DS2R. Dźwięk, grafika, sieć
    zintegrowane na płycie, więc nic nie siedzi w złączach PCI i innych.

    Memtest się uruchamia i nie pokazuje żadnych błędów pamięci. Uruchamia
    się również Knoppix LiveCD i działa bez problemu.
    Zresetowałem CMOS (wyjęcie baterii) i też nie pomogło. Zrobiłem jeszcze
    CHKDSK /R z płyty Windows XP - też nic to nie dało.

    Co mam jeszcze sprawdzić? Czy to tylko Windows się posypał i mam zrobić
    naprawę klawiszem [R] ?

    pozdrawiam
    inst4nce

  • 2. Data: 2012-10-18 15:17:57
    Temat: Re: PCI Parity Error
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "inst4nce" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > CHKDSK /R z płyty Windows XP - też nic to nie dało.
    >
    > Co mam jeszcze sprawdzić? Czy to tylko Windows się posypał i mam zrobić
    Jak nic nie masz w PCI to bym zaczął od resetu biosu.
    Innego pomysłu nie mam ale wskazuje na uszkodzenie sprzetowe.
    Może, coś puściło na lutowaniu w między chipsetem a mostkiem.Tam tez chyba
    idzie magistrala PCI.
    Może kontroler dysku wysiadł. W płycie zintegrowanej magistrala PCI jest
    rozciągnięta na "całą"płytę, także znalezienie uszkodzenia nie będzie
    proste.

    Gejzero.

  • 3. Data: 2012-10-19 12:38:49
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-10-18 15:17, Gejzero SQ3OGX pisze:

    > Jak nic nie masz w PCI to bym zaczął od resetu biosu.

    Ja bym zaczął od przeczytania postu autora wątku.

    --
    < TOMASZEK >
    granice Polski = granice absurdu

  • 4. Data: 2012-10-19 12:53:06
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-10-17 21:16, inst4nce pisze:
    [....]

    1. Mimo, że komunikat wskazuje na problem z PCI to jednak spróbowałbym
    powyłączać w biosie co się da i zobaczyć czy problem ustąpi. Zacznij od
    tego co nie jest niezbędne do odpalenia systemu czyli:
    - kontroler USB
    - zintegrowany LAN
    - zminimalizuj ilość urządzeń na liście rozruchowej do twardego dysku
    - inne wynalazki, które tam masz;)

    Każde z tych urządzeń wyłączaj pojedynczo, następnie zapisanie ustawień
    biosa i pełny restart ( z wyłączeniem całkowicie komputera z prądu )

    2. Jak efektu nie będzie to odepnij twarde dyski, napędy itd. itp.
    Powyłączaj kontrolery ATA/SATA itd i zrób rozruch minimalny. Jak
    komunikat zniknie masz odpowiedź.

    3. Sprawdź czy bateria CMOS ma odpowiednie napięcie. Bios może od tego
    głupieć, jak bateria ma za małe napięcie.

    4. Podzielą się z grupą efektami prac;)
    5. Powodzenia;)