  • 11. Data: 2017-10-18 12:37:31
    Temat: Re: PENDRIVE zanim kupie zapytam Was
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.10.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > przypadku nie pomoze ani hasło sprzetowe ani truecrypt bo keyloggery to
    > norma w kawiarenkach.
    >
    > Pomoże natomiast to:

    Niekoniecznie, bo jak już sobie odbezpieczysz sprzętowo
    ten nośnik, to wszelakiej maści badware ma tak czy
    owak dostęp do Twoich danych. Chyba że większym
    problemem jest utrata hasła niż rzeczonych danych,
    ale czy takie dane warto zabezpieczać? ;-)

    Generalnie danych wrażliwych nie przetwarza się
    na niezaufanych komputerach.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2017-10-18 12:48:50
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.10.2017 JaNus <bez@adresu> napisał/a:

    > Dlatego wolę zapytać tych, co już to może przećwiczyli na własnej skórze.

    OK, boisz się oszustwa, bo świat jest okrutny, zwłaszcza dla
    tych nie czytających regulaminów/licencji ;-)

    W takim razie odpowiem: tak, używam Truecrypta od dłuższego
    czasu, zarówno gotowca jak i skompilowanego ze źródeł.
    Nie, nie zapłaciłem za niego ani grosza- ani za pobranie,
    ani za używanie.

    Żadnych problemów (poza drobiazgami specyficznymi dla
    OS, np. defaultowy brak urządzeń loop w nowszych Linuksach).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 13. Data: 2017-10-18 16:19:48
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-18 o 12:48, Dominik Ałaszewski pisze:
    > zwłaszcza dla tych nie czytających regulaminów/licencji ;-)

    Ostatnio potknąłem się na nieczytaniu regulaminu sklepu:
    pojechałem pod jego adres, bo doszedłem do wniosku, że szybciej i
    pewniej kupię "direct", niż via net. Acz na miejscu okazało się, że tam
    są tylko biura: żadnego magazynu, zapasów, ani wystawy, coby obejrzeć
    towar, pomacać i powąchać. Nawet nie chcieli przyjąć kasy, czy
    zaksięgować transakcji! A wszystko przez to, że nie przeczytałem na ich
    stronie regulaminu, liczącego (uwaga!) 25... tysięcy znaków! Niezła się
    z tego zrobiła afera, ale pominę.

    Czy ktoś w ogóle czyta regulaminy liczące więcej, niż (bo ja wiem?) 4
    kartki? Chyba tylko prawnicy, masochiści, i tacy, co to już kiedyś
    wywalili się na nieprzeczytaniu jakiegoś.

    > używam Truecrypta od dłuższego czasu, zarówno gotowca jak i
    > skompilowanego ze źródeł
    >
    > Żadnych problemów (poza drobiazgami specyficznymi dla OS,

    Co do OS, to w skład W-10 wchodzi BitLocker (nie znam, nie próbowałem)
    zaś na stronie http://truecrypt.sourceforge.net/ jest sugestia, żeby
    zamiast truecrypt'a używać BitLockera właśnie. Skomentuje to koś, kto
    wie co-i-jak?

    > --
    >
    > "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)

    Coś mi ta wersja nie za bardzo "dźwięczy". No bo pewnie Lec za czasów
    komunistycznej cenzury - nie za bardzo mógłby opublikować tą wersję,
    która mi bardziej pasuje:
    "Rząd chce naszego dobra
    - a nam tak mało
    - już go pozostało"

    Zważ na różnicę pomiędzy "wszyscy", a zakusami rządu:
    wszak owi wszyscy nie za bardzo mają okazję bezustannie uszczęśliwiać
    nas na siłę, w dodatku (co wielce istotne) za *nasze* pieniądze. A tak
    właśnie robią kolejne rządy (vel "grypa trzymająca Władzię"):
    bezustannie są przekonane o tym, że to oni najlepiej wiedzą co jest dla
    nas dobre!
    Natomiast ludzie "zwyczajni" (poza-rządowi) nie mają możliwości
    decydowania o tym, co zrobimy ze swoimi pieniędzmi: czego *nie* kupimy,
    co tak, i w jakiej ilości, oraz (w pewnym zakresie) "za ile" (tzn. za
    ile już *nie* kupimy)...

    Przemyśl to głęboko, bo jest to wielce ważne!

  • 14. Data: 2017-10-18 18:44:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/18/2017 12:37 PM, Dominik Ałaszewski wrote:
> [...]
    > owak dostęp do Twoich danych. Chyba że większym
    > problemem jest utrata hasła niż rzeczonych danych,
    > ale czy takie dane warto zabezpieczać? ;-)

    Nigdy nie warto zabezpieczać danych w ten sposób, ale keylogger jest
    znacznie groźniejszy niz odczyt danych z pendrive bo hasło wyjmujesz na
    lata (bo niby kto zmienia hasła w truecrypcie) a dane kopiujesz z tej
    chwili. Wyciek jest mniej bolesny choć oczywiście zalezy czy tam nie ma
    klucza do portfela bicoinów.

    > Generalnie danych wrażliwych nie przetwarza się
    > na niezaufanych komputerach.

    Co dyskwalifikuje wszelkie metody zapewnienia bezpieczeństwa bo do
    niezaufanych nalezy zaliczyć komputery znajomych.

    No chyba że zrobimy tak jak robia paranoicy:

    a) kupują pendrive z kluczem sprzetowym
    b) instaluja na nim linuxa live
    c) pauzują bios na wczesnym etapie bootowania
    d) odbezpieczają pendrive
    e) odpalają system

    Prawdziwi paranoicy dodatkowo tego nie robią bo mają świadomośc że
    wsadzenie trojana do biosu UEFI nie stanowi obecnie większego problemu.

  • 15. Data: 2017-10-18 18:51:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/17/2017 11:39 PM, Trefniś wrote:
    > "Czy dane na tym nośniku są bezpieczne? Mam na myśli bezpieczeństwo
    > danych przed zwykłymi użytkownikami, typowym kolegą/koleżanką ze szkoły
    > lub pracy. Zwykły użytkownik to ktoś taki jak ja, ktoś, kto zadaje takie
    > pytania jak ja, ktoś, kto nie wie, czym są "hasłowane" pendrivy..."
    > To zupełnie inny problem, niż zabezpieczenie danych przed _wszelkimi_
    > możliwymi atakami.

    Nie da się przed wszystkimi, ale można przed niektórymi, szczególnie z
    puli sztuczek gimbusów. W sasiedniej szkole nauczycielka znajdowala
    średnio na kazdym komputerze keylogger po tygodniu walki z zajęciami.
    raczej nie były to trojany z netu, tylko świadomie instalowane przez
    jakiegoś miszcza. Używanie pendrive ze sprzętową klawiaturą redukuje
    jedną możliwość.

  • 16. Data: 2017-10-18 19:23:07
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.10.2017 JaNus <bez@adresu> napisał/a:

> [...]
    > zaś na stronie http://truecrypt.sourceforge.net/ jest sugestia, żeby
    > zamiast truecrypt'a używać BitLockera właśnie. Skomentuje to koś, kto

    Ostatnia (7.2) wersja TC jest wykastrowana, a strona zachęca do używania
    Bitlockera. Warto używać _wyłącznie wersji 7.1a_, na niej też bazuje
    Veracrypt.

    Jest ona bezpieczna i nie ma żadnych backdoorów.
    http://istruecryptauditedyet.com/

    A dlaczego "ktoś kazał się zamknąć" autorowi/autorom TC?

    Są różne teorie. Można poczytać:
    https://niebezpiecznik.pl/post/koniec-truecrypta-ofi
    cjalna-strona-przyznaja-ze-truecrypt-nie-jest-bezpie
    czny-i-naklania-do-migracji/

    TC 7.1a jest do pobrania np. z:
    https://www.truecrypt71a.com/downloads/

    PS. Apostrofu używa się inaczej.

    > Coś mi ta wersja nie za bardzo "dźwięczy". No bo pewnie Lec za czasów
    > komunistycznej cenzury - nie za bardzo mógłby opublikować tą wersję,

    Niech Ci dźwięczy jak chce. Tak stoi w "Myślach nieuczesanych".

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 17. Data: 2017-10-18 19:31:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.10.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > lata (bo niby kto zmienia hasła w truecrypcie) a dane kopiujesz z tej
    > chwili. Wyciek jest mniej bolesny choć oczywiście zalezy czy tam nie ma

    Jak masz takie samo hasło do wszystkiego to... sam wiesz co.

    A jak stracisz hasło do kontenera, bo przejęło je badware, to badware
    może mieć dostęp do danych. Który i tak ma, gdy odszyfrowałeś kontener
    na zainfekowanej maszynie. Oczywiście można gdybać jakie to nowe
    cenne dane pojawią się na tym kontenerze a hasło pozostanie.

    > Co dyskwalifikuje wszelkie metody zapewnienia bezpieczeństwa bo do
    > niezaufanych nalezy zaliczyć komputery znajomych.

    Dlaczego "wszelkie"? A komputery znajomych oczywiście należy
    zaliczyć do niezaufanych, co w tym dziwnego?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 18. Data: 2017-10-18 19:41:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-16 o 20:04, Majka pisze:
    > Witam.
    > Chciałam Was zapytać, co są warte pendrivy na hasło, fabrycznie zabezpieczane przez
    producenta. Zapytuję zanim wydam 80 zł za pendrive 8 GB.

    Mam Integral Crypto Dual+

> [...]
    użytkownik to ktoś taki jak ja, ktoś, kto zadaje takie pytania jak ja, ktoś, kto nie

    Tak, jak nie podasz hasła.

    > Domyślam się, że nie można danych łatwo czytać (np. bez podania hasła), ale czy
    można je przenieść poza pendrive i czytać/używać po przeniesieniu?

    nie da się

    > Czy można usunąć z pendriva hasło lub program proszący o hasło i wtedy czytać
    zawartość?

    po 5 niepoprawnych kodach pendrive czyści się do zera. Nie da się
    przerwać odliczania przez np. wyciągnięcie i ponowne włożenie pendrive.

    > Jeśli nie taki pendrive (na Alegro znalazłam Kingstony - minimum 80 zł za 8GB) to
    jak mogę inaczej zabezpieczyć nieduże ilości danych? Powiedzmy nie więcej niż owe
    kilka GB w postaci plików EXCEL, zdjęć, dokumentów WORD?

    Tu coś możesz sobie wybrać:
    http://www.integralmemory.com/product-categories/enc
    rypted-usb-drives
    a tu obejrzeć jak to działa:
    https://www.youtube.com/watch?v=qkkGEZhB3Hc

    i jak takie coś pasuje to sobie kupić, na ten przykład:
    https://www.ceneo.pl/13579133

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2017-10-18 19:56:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-18 o 19:41, Irokez pisze:
    > po 5 niepoprawnych kodach pendrive czyści się do zera. Nie da się
    > przerwać odliczania przez np. wyciągnięcie i ponowne włożenie pendrive.

    No pomyłka, po 6 czyści.
    po 5 prosi jeszcze o hasło Administratora :)
    Ale tylko dla wersji "Dual"
    Jak kupisz "zwykły" crypto drive masz jedno hasło i 6 prób.

    tutaj krótko o różnicy między FIPS 140 i 197
    http://www.integralmemory.com/faq/what-is-the-differ
    ence-between-fips-140-2-and-fips-197-certification

    A jak dla "zwykłego" usera to wystarczy pewnie taki:
    https://www.ceneo.pl/30486547

    http://www.integralmemory.com/product/courier-fips-1
    97-encrypted-usb-3.0-superspeed

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2017-10-18 21:23:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/18/2017 7:31 PM, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Jak masz takie samo hasło do wszystkiego to... sam wiesz co.

    Tu nie o to chodzi. Tu chodzi o to że kompromitacja hasła pozwala na
    wielokrotny dostęp i np kradzież fizyczną jesli nie uda się szybko
    skopiowac itd.

    Hasło poza klawiaturą komputera powoduje ze atakujący widzi tylko
    migawkę z życia pendrive. Kopiowanie danych nie dośc że trwa jest
    również sygnalizowane w kilku z nich jakims miganiem itd. Osoba świadoma
    widzi że coś się dzieje.

    > Dlaczego "wszelkie"? A komputery znajomych oczywiście należy
    > zaliczyć do niezaufanych, co w tym dziwnego?

    Bo nie ma jak zabezpieczyć sie przed dostepem przez os do danych które
    chcemy na tym osie używać. Więc jesli to tajne projekty krokera to nie
    ma jak się zabezpieczyć w 100%. Osobiście stosował bym bootowanie live
    linuxa z tego pena, tu przydał by się taki z baterią który można
    rozbroić na chwile przed użyciem lub z pauza w biosie jak się da.

    Pytanie jednak czy kompromitujące zdjęcia z kostiumie różowego króliczka
    bądz inne rzeczy które Kowalskie chcą tam chować naprawdę tego wymagają.
    Zazwyczaj te sekrety wcale nimi nie są bo na komputerze Kowalskiej od
    dawna są syberyjscy hackerzy.