  • 1. Data: 2011-02-10 22:43:32
    Temat: PHP z CLI pod Mac OS X
    Od: Zank <z...@g...pl>

    Pytanie do użytkowników Mac OS X - może lekko NTG, ale uznałem, że
    tutaj najprędzej znajdę odpowiedź. Otóż: mam klienta na napisanie
    skryptu, który ma być wykonywany z wiersza poleceń. Skrypt będzie
    napisany w PHP - po pierwsze dlatego, że tak mi wygodnie, a po drugie
    dlatego, że w przyszłości może zostać przerobiony na usługę
    działającą na stronie internetowej.

    Klient jest macuserem niezbyt otrzaskanym w "komputerologii", a ja, jako
    że maki widuję tylko na hollywoodzkich filmach, toteż zapytuję: czy na
    Mac OS X jest dostępny samodzielny (nie jako moduł Apache'a) interpreter
    PHP, pozwalający na uruchamianie skryptów z CLI? A jeśli tak, to:

    - czy zawiera bibliotekę curl?
    - czy jego instalacja i konfiguracja nie wymaga zaawansowanych czarów, z
    którymi nie poradzi sobie mityczny Zwykły Użytkownik?

  • 2. Data: 2011-02-11 07:12:37
    Temat: Re: PHP z CLI pod Mac OS X
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 11-02-10 23:43, Zank pisze:

> [...]
    > - czy jego instalacja i konfiguracja nie wymaga zaawansowanych czarów, z
    > którymi nie poradzi sobie mityczny Zwykły Użytkownik?

    http://www.mamp.info/en/index.html
    http://stackoverflow.com/questions/954910/using-the-
    php-cli-with-mamp

    Co tam filmy, w rzeczywistości jest lepiej - idealny sprzęt do pracy ;)

    --
    Robert Kusmierz
    www.visitubud.com | Ubud: Travel, Hotels, Restaurants, Maps

  • 3. Data: 2011-02-11 08:33:06
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W sumie dość dziwne pytania. Bo nie wiem czemu na Macu miało by być
    inaczej niż pod Windą czy Linuchem? I tak jak zasugerował Robert, jeśli
    się upierasz przy pisaniu skryptów CLI w PHP, to możesz od razu posadzić
    userowi serwer WWW by od razu miał tą obiecywaną możliwość pracy
    zdalnej. Ale jak posadzisz PHP bez serwera to raczej powinien on mieć
    wszystko to co jest pod Windą i Linuxem. A resztę na pewno można
    pościągać i po kompilować ale to już nie dla usera robota...

  • 4. Data: 2011-02-11 09:27:58
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 10 Feb 2011 22:43:32 -0000, Zank <z...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > Mac OS X jest dostępny samodzielny (nie jako moduł Apache'a) interpreter
    > PHP, pozwalający na uruchamianie skryptów z CLI? A jeśli tak, to:

    Tak. PHP jest zainstalowany domyślnie w Mac OS X. Snow Leopard ma PHP
    5.3.1.

    > - czy zawiera bibliotekę curl?

    Tak.

    Chociaż każda funkcja PHP czytająca pliki obsługuje HTTP włącznie z POST
    (http://www.php.net/manual/en/context.http.php), więc nie wiem po co
    ktokolwiek jeszcze by chciał się torturować curlem :)

    > - czy jego instalacja i konfiguracja nie wymaga zaawansowanych czarów, z
    > którymi nie poradzi sobie mityczny Zwykły Użytkownik?

    Nope. Wszystko w standardzie. Próba instalacji dodatkowej paczki (jak
    wcześniej wspomniany MAMP) to najlepszy sposób na rozwalenie domyślnej
    instalacji :)

    --
    regards, porneL

  • 5. Data: 2011-02-11 13:14:48
    Od: Zank <z...@g...pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 09:27:58 +0000, porneL wrote:

    > Tak. PHP jest zainstalowany domyślnie w Mac OS X. Snow Leopard ma PHP
    > 5.3.1.

    > Tak.

    Dzięki!

  • 6. Data: 2011-02-11 13:15:12
    Od: Zank <z...@g...pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 09:33:06 +0100, Szyk wrote:

    > W sumie dość dziwne pytania. Bo nie wiem czemu na Macu miało by być
    > inaczej niż pod Windą czy Linuchem?

    Dlatego, że php.net linkuje do MAMP, a szybki gugiel pod "MAMP+CLI"
    pokazuje różne horror stories.

    > I tak jak zasugerował Robert, jeśli
    > się upierasz przy pisaniu skryptów CLI w PHP,

    Przy tym, żeby skrypt działał z CLI upiera się sam klient. Facet chce
    móc podać na wejściu plik zawierający symbole spółek giełdowych, a
    na wyjściu dostać CSV z różnymi danymi finansowymi na ich temat.

    > to możesz od razu posadzić
    > userowi serwer WWW by od razu miał tą obiecywaną możliwość pracy
    > zdalnej.

    E tam, jak się zdecyduje na wersję zdalną, to się go skasuje drugi raz ;)

  • 7. Data: 2011-02-11 22:08:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 11.02.2011 porneL <n...@p...net> napisał/a:

> [...]
    > (http://www.php.net/manual/en/context.http.php), więc nie wiem po co
    > ktokolwiek jeszcze by chciał się torturować curlem :)

    A wysłanie autoryzacji klienta kluczem wyśle? :)

    No i jak wyżej, na macu z php lepiej niż na windzie bo mu bliżej do linuxa
    na którym php jest jak ryba w wodzie, w sumie sporo ułatwia posix-like.

  • 8. Data: 2011-02-11 22:30:54
    Od: porneL <n...@p...net>

    Nie próbowałem, ale chyba tak:

    http://www.php.net/manual/en/context.ssl.php