  • 1. Data: 2016-12-15 21:47:18
    Temat: POMOCY- ZAKUP SZWAJCARSKIEGO AUTA W NIEMCZECH
    Od: "k...@g...com" <d...@3...pl>

    Witajcie,

    Może jest wśród Was ktoś kto będzie znał odpowiedzi na moje pytania. Mogą okazać się
    banalne, ale sprowadzam samochód z zagranicy po raz 1 w życiu i wciąż jest to dla
    mnie czarna magia.

    Auto posiada szwajcarskie dokumenty, było wyprodukowane w Niemczech, jego
    właścicielka była zameldowana w Niemczech, niemiecki adres jest wpisany do dowodu
    samochodu.

    Auto przyjechało na lawecie do Zielonej Góry bez odprawy celnej.

    Odprawa celna w PL wydaje mi się kosztowna i skomplikowana dlatego kombinuję co i jak

    Auto posiada już polskie tymczasowe ubezpieczenie, aktualny przegląd samochodu.

    Wobec tego:
    1. Czy mogę ponownie przejechać granicę polsko- niemiecką i wracając na teren PL
    samochód odprawić w Niemczech np. na granicy w Gubinie czy to musi być wyłącznie
    granica Niem-Szwaj?
    2. Czy muszę mieć wypełnione po niemiecku dokumenty SAD i EUR-1 czy wystarczy
    oświadczenie sprzedającego, że samochód pochodzi z UE?
    3. Czy na granicy znajduje się jakaś agencja celna, która pomaga wypełnić te cholerne
    dokumenty?

    Będę wdzięczna za pomoc, dziękuję!

  • 2. Data: 2016-12-16 10:37:20
    Temat: Re: POMOCY- ZAKUP SZWAJCARSKIEGO AUTA W NIEMCZECH