  • 1. Data: 2014-01-26 16:42:24
    Temat: PROBLEM - zakup specyficznego dysku
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam, i bardzo proszę o pomoc:

    proszę wskazać, gdzie mogę zakupić dysk który będzie współpracował z moim komputerem:

    Komputer to /zabytek/ ASUS EEE PC 901
    http://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC#Other_Eee_9
    0x_models
    (przewinąć nieco w dół, specyfikacja w tabelce)
    Mam model z wymiennym dyskiem 4GiB - i ten dysk jest problemem.
    Chciałabym większy, ucieszę się nawet z "szesnastki" (16GiB), a najchętniej kupiłabym
    64 GiB.
    Tylko gdzie?
    Raz już w niewiedzy kupiłam dysk ze złączem mSATA, ten:
    http://www.morele.net/dysk-ssd-a-data-premier-pro-sp
    300-asp300s-64gm-c-483909/?ceneo_spo=true
    ale nie współpracowały te urządzenia, bo nie wiedziałam o innych wymogach (jakieś
    mpcie czy cos podobnego), na szczęście sklep przyjął zwrot.

    Proszę wskażcie mi, podpowiedzcie gdzie mogę kupić większy niż 4 GiB dysk, który
    będzie działał z moim komputerem?
    żebym nie musiała kombinować - bez porad kup przejściówkę, kup talerzowy - ma być
    SSD, który włożę do eee PC 901 i będzie działał. Plug and play.
    Dysk nie musi być nowy, ma być jedynie większy niż mam (mam 4GiB).

    Z góry dziękuję za zaangażowanie w wątek i pomoc -
    - Majka

  • 2. Data: 2014-01-26 17:33:23
    Temat: Re: PROBLEM - zakup specyficznego dysku
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-26 16:42, Majka pisze:
> [...]
    > żebym nie musiała kombinować - bez porad kup przejściówkę, kup talerzowy - ma być
    SSD, który włożę do eee PC 901 i będzie działał. Plug and play.

    Obawiam się, że jedyną sensowną poradą może być porada "zmień komputer"
    - to maleństwo jest nierozwijalne w żaden opłacalny sposób, jest ok do
    pewnych bardzo wąskich zastosowań i koniec. Za cenę prób rozszerzenia
    dysku kupisz używany cały netbook podobnej wielkości, gdzie będzie
    mieścić się zwykły hdd/sdd 2.5"
    Szukając z samych Asusów EEE (a jest tego wiele, lenovo s10, samsungi itp):
    http://allegro.pl/10-asus-eee-pc-1011px-2x1-66ghz-1g
    b-320gb-win7-i3903541599.html
    http://allegro.pl/asus-eee-pc-1201n-samsung-dvd-writ
    er-se-s084-i3879111100.html
    Wszystko w cenach ~700zł, a zyskujesz mocniejszy procesor, zwykły dysk
    2.5" (łatwo zamienialny na dowolny 2.5" ssd). Jak jeszcze uda ci się
    twoją zabaweczkę sprzedać za 150-200zł to wychodzi ci to taniej niż
    kombinacje z tym co jest. Bo niestety - jak nawet znajdziesz ssd/flash
    do 901, to są one tak dramatycznie wolne, że już lepiej używać karty
    sdhc lub pendrive...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-01-26 20:11:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 17:33:23 +0100, BartekK napisał(a):

    > Obawiam się, że jedyną sensowną poradą może być porada "zmień komputer"

    Przychylam się do opinii. Miałem w ręku niedawno takie coś. Z trudem pod XP
    odtwarzało flasze z youtube w najniższej rozdziałce bo traciły synchro w
    dźwiękiem. Żeby uruchomić jakieś programy trzeba było je instalować na
    dodatkowej pamięci wtykanej z boku, bo na głównym dysku 1GB to XP ledwo się
    mieścił. Właściciel po paru tygodniach użerania się zrobił to co zalecamy -
    zmienił lapka :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-01-26 20:45:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-26 17:33, BartekK pisze:

> [...]
    > kombinacje z tym co jest. Bo niestety - jak nawet znajdziesz ssd/flash
    > do 901, to są one tak dramatycznie wolne, że już lepiej używać karty

    Otóż to. Zgadzam się z przedpiścą. Ten Twój komputerek ma po prostu za
    słabe bebechy. I jakkolwiek by go nie rozbudować to sprzęt będzie wąskim
    gardłem. Na tyle, że dołożenie nowszego dysku nie spowoduje, że będzie
    on chodził szybciej, bo kontroler w komputerze nie wykorzysta jego
    wszystkich możliwości. Tak samo z systemem i pamięcią. Spróbuj
    zainstalować/uruchomić jakąś nowszą wersję systemu (ChromeOS, Fedora
    LXDE) a stwierdzisz, że ledwo da się pracować.

    Mam u siebie netbook z procesorem Intel Atom 1,6 GHz model N270 (czyli
    starszej generacji) oraz 2 GB pamięci RAM i system Windows XP Home.
    Gdyby nie 2 GB to praca by była katorgą. Bo jakakolwiek przeglądarka i
    otwartych w niej kilka stron naładowanych flashowymi dodatkami potrafią
    skutecznie przydusić taki komputer.

    Więc dobrze Ci radzą: kup nawet jakiś używany sprzęt, ale z lepszym
    procesorem, większą pamięcią i możliwością rozbudowy.

    Znajomy potrzebował zapasowy komputer do pracy (w domu też ma laptopa,
    nie ma stacjonarnego) i niedawno kupił 12-calowego notebooka
    PHILIPS/Twinhead z procesorem Dual-Core 1,6 GHz, dyskiem 80 GB, 2 GB RAM
    oraz zainstalowanym systemem. Sprzęt kosztował go 400 zł (gdy
    przeglądałem Allegro to znalazłem normalnego laptopa z Windows XP oraz
    procesorem Intel Core2 Duo oraz nagrywarką za podobną cenę).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2014-01-27 21:50:47
    Od: k...@g...com

    Dziękuję Wszystkim - jednak zakup nowego.
    Przed sprzedażą ASUSa, którego wątek dotyczył chciałam reinstalować winXP, by oddać
    "czysty" komputer kupującemu.
    I pojawił się problem już nieco z pogranicza tej grupy i grup programowych:
    problem z BIOSem i widocznością dysków.
    W BIOSie widzę tylko dysk "wymienny" 4 GiB, a nie widzę w ogóle dysku
    stałego/wlutowanego 8 GiB. Nie widzę go - więc i nie mam jak ustawić enable/disable.
    Co zrobiłam źle, jak to poprawić?

    By było ciekawiej, gdy wyjmę "wymienny" 4GiB, to widzę w BIOSie dysk 8 GiB.

    O co chodzi, jak z tego wyjść, by po włożeniu wymiennego 4 GiB widoczne były oba
    dyski, zarówno w BIOSie jak i w Windowsie (win xp pro z sp3, po nlite).

    Przypomnę, mój komputer to:

  • 6. Data: 2014-01-27 22:17:27
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik <kawalerka.poznan.winogrady***> napisał w
    ps.com...

    : (...)
    :
    : By było ciekawiej, gdy wyjmę "wymienny" 4GiB, to widzę w BIOSie dysk 8
    GiB.
    : - Majka

    Zetknąłem się z czymś takim onegdaj, może użyte rozwiązanie też zadziała?

    Otóż gdy wykrywasz dyski, to, jak zgaduję, każesz BIOS-owi je rozpoznać
    AUTOMATYCZNIE, czy tak? Możesz jednak *ręcznie* wpisać parametry dysku,
    tylko (drobiazg!), musisz je przedtem wyczaić. Ale recepta jest taka: wyjmij
    tą 4-kę, podejrzyj parametry 8-ki, po czym wklep je ręcznie w odpowiednie
    kolumny. MOŻE zaskoczy!