  • 1. Data: 2010-03-05 15:48:08
    Temat: [PROTEL99SE] - Niechciany Polygon - Prosze o pomoc
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Podczas rysowania PCB a dokladnie ukladania wypelnien masy, poza obrysem
    płytki pojawił sie niechciany polygon na warstwie Top Layer.
    http://www.przeklej.pl/plik/p98se-jpg-000b9h50c6jo
    Jak go usunć?
    Zaznaczyć go jedynie można wybierajac z menu Edit->Select->Connected Coper.
    Zostanie on wtedy zaznaczony jadnak nic nie mozna z nim zrobić ani usunąć,
    ani zmienic rozmiar itp.
    Inne sposoby zaznaczenia przez select->Inside lub Outside nie "podswietlaja"
    polygonu.
    Prosze o pomoc. Plytka juz cala gotowa a tu na koncu taki zonk.

  • 2. Data: 2010-03-05 18:45:22
    Temat: Re: [PROTEL99SE] - Niechciany Polygon - Prosze o pomoc
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    roxy pisze:
> [...]
    > polygonu.
    > Prosze o pomoc. Plytka juz cala gotowa a tu na koncu taki zonk.

    1. Zaznaczyć wszystko poza nim i skopiować do pustego projektu?

    2. Czy 99SE ma eksport do pliku tekstowego?
    Kiedyś miałem podobny problem w starym Protelu 2.7 - tam jest
    format "Protel Text" - to można całkiem normalnie edytować
    w notatniku... znaleźć ten polygon i usunąć, otworzyć plik
    i z powrotem zapisac jako "Protel Binary". Na początku to
    zabawa na ślepo, ale mi szybko poszło.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 3. Data: 2010-03-07 19:13:29
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Juz sobie poradziłem z niechcianym polygonem.
    Zaznaczylem cała płytke za wyjatkiem polygona. Przesunąlem to wszystko na
    niechciany obiekt. DRC zaczal zglaszac błąd i polygon "zaczął żyć nowym
    życiem" - można go bylo juz "chwycić" i usunąć.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-03-09 07:26:35
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "podswietlaja" polygonu.
    > Prosze o pomoc. Plytka juz cala gotowa a tu na koncu taki zonk.

    To ja się podłączę. Od jakiegoś czasu zniknęła mi (po prostu teraz jej tam
    nie ma :)) z menu Edit pozycja Edit Hole Size (zmiana średnic otworów).
    Może sobie ktoś już z tym kiedyś poradził...?

    Pzdr,
    Maciek