  • 1. Data: 2015-01-09 16:09:00
    Temat: Padła mi klawiatura ...
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Klawiatura przestała działać ... w sumie nic wielkiego.
    Służyła mi 20 lat.
    Niech utylizacja nie będzie dla niej bolesna.

    ASZ

  • 2. Data: 2015-01-09 16:34:19
    Temat: Re: Padła mi klawiatura ...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akond,

    Friday, January 9, 2015, 4:09:00 PM, you wrote:

    > Klawiatura przestała działać ... w sumie nic wielkiego.

    Czyżby IBM?

    > Służyła mi 20 lat.
    > Niech utylizacja nie będzie dla niej bolesna.

    Dlaczego od razu utylizacja? Mojej starej IMB pomogła wymiana
    kondensatora.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-01-09 19:46:05
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 09.01.2015 o 16:09, Akond ze Skwak pisze:
    > Klawiatura przestała działać ... w sumie nic wielkiego.
    > Służyła mi 20 lat.
    > Niech utylizacja nie będzie dla niej bolesna.
    >
    > ASZ

    A jaka ona była?
    Kontaktronowa ?
    Klikająca ?
    Czy miała klawisze WIN?
    DIN czy PS/2 ?
    Miała przełącznik XT/AT ?

    Może jakieś zdjęcia z sekcji ?

    G.B.

  • 4. Data: 2015-01-09 20:03:30
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    > Klawiatura przestała działać ... w sumie nic wielkiego.
    > Służyła mi 20 lat.
    > Niech utylizacja nie będzie dla niej bolesna.

    Mi słuzyła ok 15 lat i trzymam w piwnicy z myślą o naprawie.
    Niestety następna nawet 2 lat nie wytrzymała.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 5. Data: 2015-01-09 22:16:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-09 o 20:03, Cezary Grądys pisze:

    > Mi słuzyła ok 15 lat i trzymam w piwnicy z myślą o naprawie.
    > Niestety następna nawet 2 lat nie wytrzymała.

    To kup coś porządnego klasy jak z tamtych lat.
    http://cherrycorp.com/product-category/professional-
    office/
    Chociażby ta pierwsza z brzegu, waga 0,8kg, wykonanie wzorcowe.
    Używamy też wersji industrial, ale tylko ultraslim i są niezbyt wygodne.
    Ale nie do zajechania.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2015-01-09 22:51:15
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 09.01.2015 o 22:16, Irokez pisze:

> [...]
    > Chociażby ta pierwsza z brzegu, waga 0,8kg, wykonanie wzorcowe.
    > Używamy też wersji industrial, ale tylko ultraslim i są niezbyt wygodne.

    W czasach schyłku komuny, Cherry zlecało produkcję swoich klawiatur w
    Elwro we Wrocławiu.
    Podobno byli bardzo zadowoleni z jakości.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 7. Data: 2015-01-10 10:55:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.01.2015 o 22:51, Michał Smolnik pisze:

    > W czasach schyłku komuny, Cherry zlecało produkcję swoich klawiatur w
    > Elwro we Wrocławiu.
    > Podobno byli bardzo zadowoleni z jakości.
    >

    > Pozdrawiam,

    W latach 80 pracowałem w ośrodku obliczeniowym, klawiatury były bardzo
    porządne, nie wiem kto je produkował. Np w Merze 9150 klawisze były z
    niebieskiego plastiku, a literki z białego. To się wycierało tylko na
    klawiaturze numerycznej, a operatorki miały płacone od znaku i to na
    miliony szło. Był kontaktron i magnesik, Moduł klawisza wlutowany i
    przykręcony śrubką do płytki. Czasem się zacinał klawisz, czasem
    powtarzał, wtedy się wymieniało.
    W DZMce nie wiem jaki był rodzaj klawiszy, ale po 14 latach nie było
    śladu wytarcia, pisaniny niedużo może, ale na 2, a czasem 3 zmiany.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2015-01-10 11:05:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]

    > Chociażby ta pierwsza z brzegu, waga 0,8kg, wykonanie wzorcowe.
    > Używamy też wersji industrial, ale tylko ultraslim i są niezbyt wygodne.

    No właśnie myślałem, że kupuje coś porządnego, bo to następca tego
    modelu co mi długo służył.
    Tu są te klawiatury:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Natural_keybo
    ard

    Ta pierwsza to podobna do tej u góry (Natural Keyboard Elite), ale miała
    normalny układ klawiszy strzałek, a ta lipna to ta u dołu (Natural
    Ergonomic Keyboard 4000). Kiedyś Microsoft miał dobrą opinię co do
    jakości produkowanego sprzętu, nie myślałem, że tak się opuszczą.
    Teraz jest jeden problem, który mi uświadomił sprzedawca jak prosiłem,
    żeby mi wybrał porządną drukarkę prywatnie. Powiedział, że to nie
    możliwe, bo jak wiadomo, że dany model jest niezawodny, to już jest
    niedostępny.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2015-01-10 14:46:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 11:05, Cezary Grądys pisze:

> [...]
    > żeby mi wybrał porządną drukarkę prywatnie. Powiedział, że to nie
    > możliwe, bo jak wiadomo, że dany model jest niezawodny, to już jest

    etam, są porządne, ale nie za te pieniądze które chciałbyś przeznaczyć.
    http://pclab.pl/art49997.html

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2015-01-10 15:54:47
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-10 o 14:46, Irokez pisze:

    > etam, są porządne, ale nie za te pieniądze które chciałbyś przeznaczyć.
    > http://pclab.pl/art49997.html

    Chwalą tu klawiatury mechaniczne, a ja się zastanawiam, dlaczego nie ma
    w produkcji klawiatur transoptorowych - transoptor szczelinowy i
    przesłonka na klawiszu. Byłoby to jeszcze trwalsze od klawiatur
    mechanicznych i w przeciwieństwie do nich, zupełnie bezgłośne.