    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Padniety aku czy cos innego?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 30 Jul 2019 18:59:56 GMT

    Dziś mi auto nie odpaliło. Przekreciło rozrusznikiem 3-4 razy ale za
    słabo.
    Podłaczyłem z innego auta prad po kablach (dosc słabych) i odpalił od
    strzału.
    Przejechałem 20km, wyłączyłem auto. Po godzinie znów ta sama historia.

    Dalsza czesc dnia to jakies 70km przez 3h po miescie, przy czym ze dwa
    razy zgasiłem auto i po kilku minutach ponownie odpaliłem bez problemu.

    W ciagu tej przejazdzki spalanie miałem ponad 2 litry wieksze niz
    srednio. (10,5 vs 8.2)

    Wieczorem wymieniam aku.
    Stare aku bardzo ciepłe.

    Wymieniłem na inny, tez nie pierwszej młodosci, zmierzyłem ładowanie -
    14,2. Odpaliłem kilka razy bez problemu.

    Myslicie ze po prostu aku padło czy coś innego?

    Z ciekawości - jak działa ładowanie w samochodzie? gdzie jest ukryty
    element ktory sprawdza czy alternator powinien ładowac aku czy ten jest
    naładowany i nie trzeba go doładowywac? Jest taki element czy ładowanie
    leci cały czas a regulator kontroluje tylko jego poziom własnie na tych
    14V z ułamkiem?

    --
    Pozdrawia... Budzik