  • 1. Data: 2015-05-06 15:53:32
    Temat: Pałerowy bank z drutami
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nie ukrywam, że to miaU być osobny wątek.

    Wzbogaciłem tablet o zasilacz sieciowy (2 pln) i PowerBank
    (niespełna 10 pln) i mam pytanie: Czy w PowerBankach
    dołączony przewód USB nie ma drutów sygnałowych zazwyczaj,
    czy tylko u mnie nie ma? Z ładowaniem jest OK, ale dane
    nie idą po dołączonym przewodzie USB długim na około
    32 cm -- bez metalowych końcówek. :)

    Wygląda niemal tak, jak te z obrazków kryjących się pod linkiem:

    http://www.dhgate.com/store/product/multi-color-2000
    mah-power-bank-pack-supply/163802065.html

    U mnie chyba nie ma przejścia na obu sygnałowych
    pinach -- sprawdzałem omomierzem.

    Toż nie każdy lubi czytać o zderzeniach... Aby było jasne -- ja
    preferuję akceleratory oparte o siły natury, lecz także boje się
    powstawania czarnych dziur... ;) Taka czarna dziura w terakocie ;)
    powstaje w wyniku zderzenia o zbyt dużej energii... Na szczęście
    wcale nie jest żarłoczna... Lekko wzbogaca się o brud, ale wcale
    nie ciągnie w siebie okolicznej materii, chyba że prosząc o wymianę
    uszkodzonej płytki, co pociąga za sobą koszty zdecydowanie materialne... ;)

    "J.F." 5549e29f$0$2196$6...@n...neostrada.pl

    > Ja tam nie wiem, bo moj omomierz nie ma tak cienkich koncowek :-)

    Wzbogaciłem szpilkami od koszul kupowanych w galeriach po kilka
    złotych za koszulę.

    > Ale powerbank powinien miec zwarte obie linie danych (sygnalizacja
    > mozliwosci duzego pradu) i to zwarcie powinien widziec telefon.

    Więc może sprawdzę tę zwartość liniową. ;)

    > Czy zrobili to kablem 4-zylowym, czy zwarli sobie we wtyczce to juz nie wiem.
    > W gniezdzie tez powinno byc zwarte, gdyby klient uzyl innego kabla, ale to nie
    > wyklucza kabla bez danych, ze zwarta wtyczka.

    > Tak nawiasem mowiac - mam jakis przedluzacz USB, taki o 1m.
    > To bydle ma 1 ohm tzn po pol oma na zyly zasilania.
    > No i spadek napiecia przy ladowaniu wielki.

    ??? 1 ohm? U mnie tych ohmów jest dużo więcej.
    Albo mam zły miernik, albo plączesz... :)

    Inna sprawa, że różne druty USB mają różne rezystancje. Bywa, że
    drut długi na 2 metry ma znacznie mniej ohmów niż krótki na pół metra.
    Bywa, że drogi (dycha za metr) ma zdecydowanie większą niż tani. :)
    Mam drut, który zachowuje się tak, jakby miaU przerwane połączenia
    pałerne... Bywa, że nie można ładować poprzez ten drut...

    Ogólnie uważam, że 5 woltów to pomyłka dziejowa. ;)
    Jedna z wielu świecie Gatesa.

    > Hm, wychodzi jeden drut srednicy 0.2 mm ... moze to i uzasadnione ... a nie,
    > to normalne USB, nie micro, to mozna bylo dac troche grubszy.

    Sprawdźmy moje rozumowanie:

    drut ma 1 ohm
    odbiornik ma 9 ohmów
    zasilane ma 5 woltów
    spadek napięcia na odbiorniku i drucie to 5 woltów,
    czyli prąd na poziomie 0.5 ampera, zatem odbiórka
    mocy na poziomie 2.5 wata?...
    z tego 10% idzie na straty?

    Dobrze myślę?
    Zwiększanie oporu odbiornika daje proporcjonalnie mniejsze straty?
    Zmniejszanie oporu drutu zasilającego -- na pewno zmniejsza straty.

    Dla prądu jednego ampera mamy:

    drut ma 1 ohm
    odbiornik ma 4 ohmy
    zasilane ma 5 woltów
    spadek napięcia na odbiorniku i drucie to 5 woltów,
    czyli prąd na poziomie 1 ampera, zatem odbiórka
    mocy na poziomie 5 watów?...
    z tego 20% idzie na straty?

    Dobrze myślę? Nie dopadła mnie para_no_i_ja? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-05-06 16:54:02
    Temat: Re: Pałerowy bank z drutami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 5549e29f$0$2196$6...@n...neostrada.pl
    >Wzbogaciłem szpilkami od koszul kupowanych w galeriach po kilka
    >złotych za koszulę.

    Do uUSB nawet one nie wejda.
    No i latwo zwarcie zrobic :-)

    >Więc może sprawdzę tę zwartość liniową. ;)

    Nie musi byc zwarcie, byleby ponizej 200 ohm bylo.

    >??? 1 ohm? U mnie tych ohmów jest dużo więcej.
    >Albo mam zły miernik, albo plączesz... :)

    >Ogólnie uważam, że 5 woltów to pomyłka dziejowa. ;)
    >Jedna z wielu świecie Gatesa.

    Na razie sie w miare sprawdza.
    A jakie mialoby byc lepsze ? 4.5V, 9, 12, 24, 48, 3.3, 1.9 ?

> [...]
    > z tego 10% idzie na straty?
    >Dobrze myślę?
    >Zwiększanie oporu odbiornika daje proporcjonalnie mniejsze straty?

    dobrze myslisz, ale ja pieprze te 10 czy 20% strat w ladowarce
    sieciowej. Moze sobie tracic i 50%.

    Za to martwi mnie, ze przy pradzie 1A do telefonu dotrze 4V zamiast 5
    .... i ladowania nie bedzie, a dokladniej to bedzie, ale ~0.5A.
    I bedzie trwalo godzinami, i nie wystarczy na nawigacje itp.

    Wiec mysle ze nie masz duzo wiecej w swoim kablu.

    P.S. Chinska ladowarka - napiecie spoczynkowe 5.2V. Podlaczamy
    telefon - napiecie spada do 4.55V. I dobrze.

    Koreanska ladowarka na litere S - napiecie spoczynkowe 5.06V.
    Podlaczamy telefon ... napiecie 5.30V, prad 1.5A ... i nokia mowi "nie
    laduje".

    A przez przedluzacz laduje :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-05-06 23:34:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 554a2b15$0$8389$6...@n...neostrada.pl

    > Do uUSB nawet one nie wejda.

    Bo nie mają nóg? -- ale palcami rąk własnych można wsunąć.

    > No i latwo zwarcie zrobic :-)

    Bardzo łatwo -- ale czy warto iść na łatwiznę?

    > Nie musi byc zwarcie, byleby ponizej 200 ohm bylo.

    OK.

    > A jakie mialoby byc lepsze ? 4.5V, 9, 12, 24, 48, 3.3, 1.9 ?

    7 woltów to dwakroć więcej pałeru.

> [...]

    > I bedzie trwalo godzinami, i nie wystarczy na nawigacje itp.

    > Wiec mysle ze nie masz duzo wiecej w swoim kablu.

    Woltów czy ohmów?

> [...]

    > Koreanska ladowarka na litere S - napiecie spoczynkowe 5.06V.
    > Podlaczamy telefon ... napiecie 5.30V, prad 1.5A ... i nokia

    :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'