  • 1. Data: 2009-08-12 19:00:47
    Temat: Panas GH1 szumy
    Od: "lux" <b...@a...de>

    Witam,
    czy dobrze widze, ale wg testu na dpreview to do 800 ISO Panasonic GH1 ma
    niższe szumy niż Canon 500D?

    drugie pytanie czy Panas robi foto podczas kręcenia filmów?

    lux

  • 2. Data: 2009-08-12 19:28:39
    Temat: Re: Panas GH1 szumy
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze lux:

    > czy dobrze widze, ale wg testu na dpreview to do 800 ISO Panasonic GH1 ma
    > niższe szumy niż Canon 500D?

    Bardzo możliwe, G1/E30 mają takie same jak nowe Canony.

  • 3. Data: 2009-08-13 08:50:37
    Od: TomekM <t...@g...com>

    http://www.dkamera.de/testbericht/panasonic-lumix-dm
    c-gh1/bildqualitaet.html

    Tak ogólnie widzę, że te najnowsze lustrzanki mają o oczko mniejsze
    szumy niż starsze modele.
    Fajnie, że wciąż jeszcz potrafią poprawić jakość obrazu.

  • 4. Data: 2009-08-13 10:09:02
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 21:28:39 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze lux:

    > Bardzo możliwe, G1/E30 mają takie same jak nowe Canony.

    Akurat G1 to szumi jak oszalały - w GH1 jeden wyglada to *nieco* lepiej ale
    i tak wedle tego porównania
    http://www.dkamera.de/testbericht/panasonic-lumix-dm
    c-gh1/bildqualitaet.html
    do takiego choćby 500D dzieli go przepaść. (co jest już widoczne od iso 400
    a różnica przy każdym kolejnym stopniu zwieksza sie drastycznie)

    --
    www.warszawski.info

  • 5. Data: 2009-08-13 11:21:09
    Od: Olek <o...@u...eu>

    lux wrote:
    > Witam,
    > czy dobrze widze, ale wg testu na dpreview to do 800 ISO Panasonic GH1
    > ma niższe szumy niż Canon 500D?

    hahaahah żartowniś

  • 6. Data: 2009-08-13 11:50:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ...::QRT::... wrote:

> [...]
    > do takiego choćby 500D dzieli go przepaść. (co jest już widoczne od iso 400
    > a różnica przy każdym kolejnym stopniu zwieksza sie drastycznie)

    Ja tam jedynie widzę że GH1 szumi ale zachowuje szczegóły, a Canon robi
    glacowanie w RAWach. Ustaw sobie ISO100 i ISO3200 z tego samego Canona to zobaczysz.

  • 7. Data: 2009-08-13 12:20:05
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 13:50:08 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    c-gh1/bildqualitaet.html

    > Ja tam jedynie widzę że GH1 szumi ale zachowuje szczegóły, a Canon robi
    > glacowanie w RAWach. Ustaw sobie ISO100 i ISO3200 z tego samego Canona to
    zobaczysz.

    ja zasadniczo jestem posiadaczem G1 a mam porównanie z 450D oraz D90.
    I jakkolwiek uważam G1 za naprawde bardzo fajny aparat, który jest lekki,
    oferuje wysoką jakośc na niskich ISO, swietnie działa ze starymi
    obiektywami manualnymi którym przy odrobinie praktyki da sie wygodnie i
    szybko manualnie ostrzyć na wizjerze, ect, ect, to jednak mimo wielu jego
    zalet jakiejkolwiek próby obrony tezy iż ten sprzęt mało szumi na wysokich
    ISO sie nie podejmuje :)

    W gh1 jest sporo lepiej jednak mimo wszystko wydaje mi sie ze wyglacowany
    obraz z canona i tak wyglada lepiej.
    Ilość szczegółów owszem jest wieksza ale zarówno przy odbitkach jaki i
    skalowaniu do wielkości galerii internetowej szczególy znikną a szum
    niekoniecznie.

    --
    www.warszawski.info

  • 8. Data: 2009-08-13 13:18:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zalet jakiejkolwiek próby obrony tezy iż ten sprzęt mało szumi na wysokich

    Pytanie kto i po co kupuje G1 jesli ma zamiar uzywac wysokich ISO?

    Aaa, wiem! Konsument ;)

  • 9. Data: 2009-08-13 13:28:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Pytanie kto i po co kupuje G1 jesli ma zamiar uzywac wysokich ISO?
    >
    > Aaa, wiem! Konsument ;)

    Kunsument to generalnie trudny typ. Kupuje taki kompakta z matrycą
    1/2.3", żeby robić na wysokich iso w ciemnych pomieszczeniach, Nikona
    D3s, żeby robić zdjęcia na wycieczkach i swoim pociechom, kupuje aparat
    z wymienną optyką, po to, żeby wstawić 18-250 i nigdy więcej nie
    przepinać, ale hybrydy z niewymienną optyką są dla niego BE, w
    samochodzie terenowym obniża zawieszenie i tuninguje silnik, żeby lepiej
    w zakręty wchodził i zostawiał wszystkich z tyłu ruszając spod świateł,
    itp, itd. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2009-08-13 18:40:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > samochodzie terenowym obniża zawieszenie i tuninguje silnik, żeby
    > lepiej w zakręty wchodził i zostawiał wszystkich z tyłu ruszając spod
    a potem narzeka, że:

    ten kompakt szumi jak diabli po ciemku
    zdjęcia mało ostre wychodza z tej profi lustrzanki
    a terenówka sie wiesza jak wjedzie na polną drogę z koleinami.