  • 11. Data: 2014-01-04 13:19:00
    Temat: Re: Pani lat 30-40, trzeźwa, w dobrym, służbowym samochodzie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-04 01:11, Uncle Pete pisze:
> [...]
    m_innym_niz_to_opisuja_media.html#ixzz2pNUtMPa1

    > Wow! Ale jesteś szybki! 16.06.2012 , aktualizacja: 22.06.2012 11:27

    Jeżeli dobrze pamiętam, to ten tekst pojawił się w internecie
    (no i chyba w Wyborczej) już w 2009 :)

  • 12. Data: 2014-01-04 13:30:42
    Temat: Re: Pani lat 30-40, trzeOEwa, w dobrym, s?u?bowym samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2014 10:53:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > Dnia pięknego Sat, 04 Jan 2014 02:28:33 +0100 osobnik zwany misiek
    >
    > tyle, żę to prawda. Wszyscy się podniecają 3 czy 5% a kto powoduje
    > pozostałe 90% wypadków? Trzeźwi, "normalni" kierowcy

    Troche inaczej - jakies 75% trzezwi kierowcy, 10% piesi, w tym 2.5%
    nietrzezwi piesi, rowerzysci, nietrzezwi rowerzysci, pasazerowie,
    a nawet ciekawa pozycja "inne przyczyny" 6.7%.
    Ciekawe - sliska droga, bo policjant prowadzil ?

    Tak czy inaczej - dominuja "normalni", trzezwi kierowcy.

    Nawiasem mowiac - od 2001 ilosc wypadkow z winy pieszych znacznie
    spadla, prawie trzykrotnie. Zaczeli bardziej uwazac na przejsciach,
    czy przestali chodzic po nieoswietlonych jezdniach ?

    J.

  • 13. Data: 2014-01-04 13:31:19
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-04 13:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Ummm... Prawdomówność? Może w czasach pracy jako rzecznik rządu?

    Nie przyłapałem Jurka na kłamstwie, ani wtedy, w czasach kiedy szef
    państwa nie wypowiadł do gminu słów - "przecież polityk nie może
    odpowiadać za to co robi, ani za to co mówi, "*, ani teraz.

    * Słowa Prezydenta RP A.D 2012.

  • 14. Data: 2014-01-04 13:50:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-04 13:30, J.F. pisze:

> [...]
    > Ciekawe - sliska droga, bo policjant prowadzil ?
    >
    > Tak czy inaczej - dominuja "normalni", trzezwi kierowcy.

    W tym artykule:
    "http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Tragedia-w-K
    amieniu-Pomorskim-Ojciec-pasazerki-BMW-corka-chciala
    -odejsc-od-Mateusza-S,wid,16302517,wiadomosc.html?ti
    caid=111f66"
    niżej są zestawione dane statystyczne - w tym pijani vs reszta.
    Jak widać udział pijanych jest póki co niewielki i próby jego
    zmniejszenia nie przyniosą poprawy sytuacji w skali makro - na to
    trzeba przeznaczać fundusze, a nie epatować publikę hasełkami
    o liczbie zatrzymanych nietrzeźwych.

    > Nawiasem mowiac - od 2001 ilosc wypadkow z winy pieszych znacznie
    > spadla, prawie trzykrotnie.

    Zakładam, że powyższe jest prawdziwe.

    > Zaczeli bardziej uwazac na przejsciach,
    > czy przestali chodzic po nieoswietlonych jezdniach ?

    Na to się przekłada coraz lepsza infrastruktura oraz jednak
    wyższa kultura kierowców. Zachowanie pieszych raczej się
    ogólnie nie zmieniło, za to lepiej się ich separuje,
    mają lepsze przejścia (i tam gdzie trzeba częściej występują),
    azyle, światła itd. Kierowcy też jednak jeżdżą spokojniej/wolniej
    i uważniej, więc czas na reakcję na debila dłuższy.
    Wiele przyczyn...

  • 15. Data: 2014-01-04 14:03:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, January 4, 2014, 1:30:42 PM, you wrote:

> [...]
    > spadla, prawie trzykrotnie. Zaczeli bardziej uwazac na przejsciach,
    > czy przestali chodzic po nieoswietlonych jezdniach ?

    A może zmieniła się kwalifikacja i teraz prawie zawsze kierowca
    "winny"...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-01-04 14:05:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Trybun,

    Saturday, January 4, 2014, 1:31:19 PM, you wrote:

    > Nie przyłapałem Jurka na kłamstwie, ani wtedy, w czasach kiedy szef
    > państwa nie wypowiadł do gminu słów - "przecież polityk nie może
    > odpowiadać za to co robi, ani za to co mówi, "*, ani teraz.

    Bz przesady. Sam się przyznał, że parę razu musiał skłamać. A "za
    demokracji" już też kilka spraw przegrał.

    > * Słowa Prezydenta RP A.D 2012.

    Ale kiedy taka jest prawda - po czym poznać, że polityk kłamie? Po
    tym, że otwiera gębę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-01-04 14:08:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > A może zmieniła się kwalifikacja i teraz prawie zawsze kierowca
    > "winny"...

    Być może poprawniej analizowano przyczyny wypadków i faktycznie,
    częściej też uznawano winę kierowcy, co nie powinno być czymś
    dziwnym, obserwując to co czasem się zdarzało na drogach.

  • 18. Data: 2014-01-04 14:19:18
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-03 23:42, Smok Eustachy pisze:
    > A to pamiętacie:
    >
    > A wiecie Państwo kto jest, też w moich statystykach, absolutnym numerem
    > jeden jeśli chodzi o liczbę ofiar? Jest to pani lat 30-40, trzeźwa, w
    > dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się
    > zdarza CODZIENNIE, i to kilka - kilkanaście razy dziennie.

    No ale:
    1. to nie jest medialne, bo więcej emocji wzbudza pijany i do tego
    dobrze, jakby był po marihuanie
    2. na tym nie da się zbić żadnego kapitału politycznego, nie da się
    gadać, żeby kary zaostrzyć, auta konfiskować itd, itp.
    Jacek

  • 19. Data: 2014-01-04 14:57:52
    Temat: Re: Pani lat 30-40, trze?wa, w dobrym, s?u?bowym samochodzie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-01-04 02:28, misiek pisze:
    > U?ytkownik "Smok Eustachy"<s...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > zapamietaj ... wiara w belkot wyborczej jest jak wiara z belkot urbana...

    Tak jest! Jarosław Zawsze Dziewica jest źródłem prawdy. A Macierewicz
    jest jego prorokiem.

  • 20. Data: 2014-01-04 15:02:48
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

    > Wk*ia Cie prawdomówność i tym samym wiarygodność Jurka Urbana?

    nie bede robil ot, ale moze po przeszczepie mozgu cos zrozumiesz... chociaz
    watpie
    http://wolnapolska.pl/index.php/Historia/20100607124
    3/seanse-nienawici-urban-atakowa-ks-popieuszk/menu-i
    d-174.html