  • 1. Data: 2016-11-21 15:01:15
    Temat: Parametron
    Od: Piotr Wyderski <p...@g...com>

    W latach 50-tych pewien Japończyk wymyślił, jak
    za pomocą rezonansu parametrycznego wzbudzić w
    obwodzie LC drgania podharmoniczne i w fazie kodować
    stan 0 albo 1. Nawet cały komputer na tym zrobili.
    I mniej-więcej tyle można znaleźć w sieci.

    A mnie interesują szczegóły: jak on wzbudzał wybrany
    stan i co dokładnie z nim potem robił, szczególnie
    w kontekście sprzęgania pomiędzy stopniami? Ktoś
    z Was wie/ma "uzasadnione przypuszczenie"? Bo dziadek
    chyba już nie żyje i mi nie odpisze. :-(

    Pozdrawiam, Piotr