  • Data: 2013-01-20 10:03:28
    Temat: Parkowanie tyłem na chodniku
    Od: DooMiniK <bachus@bachus> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry :-)

    Czytam sobie właśnie taki wpis o przepisach:
    http://www.magazynauto.pl/porady/przepisy/mandaty-pu
    nkty-2876/news-
    mandat-za-nieznajomosc-przepisow,nId,634461
    [http://tinyurl.com/abzsqwm]

    Jest tam część o "Parkowanie tyłem na chodniku", cytując:

    "Kodeks ruchu dopuszcza parkowanie całego pojazdu na chodniku.
    Dotyczy to samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i rowerów.
    Trzeba jednak pamiętać, że przepisy dopuszczają tylko parkowanie
    przodem. Zakaz ustawiania pojazdu tyłem ma zapobiec groźnemu dla
    pieszych jeżdżeniu po chodniku przez kierowców chcących ułatwić sobie
    późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię. Niestety, niewiedza kosztuje."

    Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje
    się autor i co miał na myśli?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel