  • Data: 2013-01-20 10:33:10
    Temat: Re: Parkowanie tyłem na chodniku
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-20 10:03, DooMiniK pisze:
    > "Kodeks ruchu dopuszcza parkowanie całego pojazdu na chodniku.
    > Dotyczy to samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i rowerów.
    > Trzeba jednak pamiętać, że przepisy dopuszczają tylko parkowanie
    > przodem. Zakaz ustawiania pojazdu tyłem ma zapobiec groźnemu dla
    > pieszych jeżdżeniu po chodniku przez kierowców chcących ułatwić sobie
    > późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię. Niestety, niewiedza kosztuje."
    >

    > Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje
    > się autor i co miał na myśli?

    Ja też nie wiem, ale jeśli to prawda to niezła głupota, można by w ogóle
    wsteczny w aucie zlikwidować, wtedy nie będzie potrąceń tyłem przy
    parkowaniu.
    Jak mieszkałem we Wrocławiu to pod blokiem normalnym było że jeden
    stawał przodem a inny tyłem - nawet więcej miejsc się dzięki temu robiło
    bo jak przytulisz się drzwiami pasażera to wystarczy 10cm luzu - dzięki
    temu parkujesz na miejscu gdzie parkując normalnie nie da się wysiąść

    Lukasz