  • 1. Data: 2013-01-20 10:03:28
    Temat: Parkowanie tyłem na chodniku
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    Dobry :-)

    Czytam sobie właśnie taki wpis o przepisach:
    http://www.magazynauto.pl/porady/przepisy/mandaty-pu
    nkty-2876/news-
    mandat-za-nieznajomosc-przepisow,nId,634461
    [http://tinyurl.com/abzsqwm]

    Jest tam część o "Parkowanie tyłem na chodniku", cytując:

    "Kodeks ruchu dopuszcza parkowanie całego pojazdu na chodniku.
    Dotyczy to samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i rowerów.
    Trzeba jednak pamiętać, że przepisy dopuszczają tylko parkowanie
    przodem. Zakaz ustawiania pojazdu tyłem ma zapobiec groźnemu dla
    pieszych jeżdżeniu po chodniku przez kierowców chcących ułatwić sobie
    późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię. Niestety, niewiedza kosztuje."

    Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje
    się autor i co miał na myśli?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2013-01-20 10:33:10
    Temat: Re: Parkowanie tyłem na chodniku
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-20 10:03, DooMiniK pisze:
> [...]
    > późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię. Niestety, niewiedza kosztuje."
    >

    > Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje

    Ja też nie wiem, ale jeśli to prawda to niezła głupota, można by w ogóle
    wsteczny w aucie zlikwidować, wtedy nie będzie potrąceń tyłem przy
    parkowaniu.
    Jak mieszkałem we Wrocławiu to pod blokiem normalnym było że jeden
    stawał przodem a inny tyłem - nawet więcej miejsc się dzięki temu robiło
    bo jak przytulisz się drzwiami pasażera to wystarczy 10cm luzu - dzięki
    temu parkujesz na miejscu gdzie parkując normalnie nie da się wysiąść

    Lukasz

  • 3. Data: 2013-01-20 11:01:28
    Od: <9...@2...110128.invalid> (Tom N)

    DooMiniK w

> [...]

    > mandat-za-nieznajomosc-przepisow,nId,634461
    > [http://tinyurl.com/abzsqwm]

    > Jest tam część o "Parkowanie tyłem na chodniku", cytując:

    O tym później, a na początek to o braku rzetelności autora artykułu:
    "Wyprzedzanie na oznaczonym zakręcie"

    Pan Sulowski: "Zakaz nie obowiązuje na drogach jednokierunkowych oraz
    dwukierunkowych z wyznaczonymi pasami ruchu, o ile nie wjeżdża się na część
    jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym."

    PoRD:"Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt 1
    i 2, na jezdni:
    1) jednokierunkowej;
    2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że
    kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku
    przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni."

    Znajdź różnicę... Oczywiście można powiedzieć, że do ilustracji komentarz
    pasuje...

> [...]
    > Dotyczy to samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i rowerów.
    > Trzeba jednak pamiętać, że przepisy dopuszczają tylko parkowanie

    I to jest bzdura, bo albo przednią osią, albo kołami jednego boku, albo 4
    kołami przy krawędzi jezdni (czyli równolegle do jezdni), każde inne
    dopuszczalne ustawienie wynika z tabliczki T-30

    No ale znowu można mówić, że pan Sulowski pisząc kodeks drogowy miał na
    myśli PoRD i rozporządzenia -- tylko w swej rzetelności o tym nie wspomina

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2013-01-20 11:27:40
    Od: wiencek <w...@p...tu>

    DooMiniK <bachus@bachus> w wiadomości
    <news:50fbb2e1@news.home.net.pl> napisał:

> [...]
    > Niestety, niewiedza kosztuje."
    >

    > Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje

    Jak to na jaki? Na Art. 47. Dokładniej to ust. 1:
    "Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku
    lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie
    całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że: [...]"

    Pokazać palcem odpowiednie odpowiednie słowo? ;-)
    --
    Tomasz Więckowski

  • 5. Data: 2013-01-20 11:58:53
    Od: <5...@4...115853.invalid> (Tom N)

    wiencek w
    a.pl>:

    > DooMiniK <bachus@bachus> w wiadomości

    > Jak to na jaki? Na Art. 47. Dokładniej to ust. 1:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że: [...]"

    > Pokazać palcem odpowiednie odpowiednie słowo? ;-)

    Pokaż, zwłaszcza w kontekście słów pana Sulowskiego: "Kodeks ruchu dopuszcza
    parkowanie całego pojazdu na chodniku"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ;P

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2013-01-20 12:16:47
    Od: wiencek <w...@p...tu>

    Tom N <<5...@4...115853.invalid>> w wiadomości
    id.130120.inval

    a.pl>:

> [...]
    >
    > Pokaż, zwłaszcza w kontekście słów pana Sulowskiego: "Kodeks
    > ruchu dopuszcza parkowanie całego pojazdu na chodniku"

    No tak... o całym pojeździe to w ust.2
    "2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt
    2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego
    samochodu osobowego, [...]"

    To w tym opisie "całego samochodu" chodzi o zatrzymanie wzdłóż
    krawędzi jezdni? Bo przy krawędzi to można postawić lewą, prawą,
    przednią lub tylną krawędź samochodu :-))

    --
    Tomasz Więckowski

  • 7. Data: 2013-01-20 13:52:17
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości

> [...]
    > późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię. Niestety, niewiedza kosztuje."
    >

    > Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje

    Trudno jest interpretowć PoRD, jednak:

    Cofając, kierowca ma mocno ograniczaoną widoczność do tyłu, co może
    skutkować niezauważeniem pieszego i jego potrąceniem.
    Pieszy na chodniku ma bezwzględne pierwszeństwo przed parkującym pojazdem
    czy poruszającym się chodnikiem rowerzystą na rowerze.
    Chyba oczywistym w tym przypadku staje się ww tekst, choć może niezbyt
    precyzyjnie sformułowany.

    Druga sprawa to kwestia zatruwania pieszych spalinami, które w przypadku
    parkowania tyłem są wyrzucane wprost w ludzi znajdujących się na chodniku.
    Kiedyś mieszkałem w bloku, gdzie nagminnie pod moimi oknami parkowano
    samochody. Nie dość, że kretyni cofali tyłem prawie do samej ściany, nie
    pozostawiając dla pieszych przejścia i zmuszając ich do obchodzenia
    samochodu jezdnią to jeszcze potrafili stać nierzadko przez
    kilka-kilkanaiście minut z włączonym silnikiem. Bywało, że w moim mieszkaniu
    robiło się siwo od dymu, bo spaliny wprost z rury wydechowej były wtłaczane
    do mieszkania przez uchylone okno. Nierzadko na moje uwagi, kierowcy
    odpowiadali w sposób opryskliwy lub z poczuciem ogromnej, wyrządzonej im
    krzywdy. Byli też i tacy, których do porządku musiała doprowadzać straż
    miejska czy policja.

  • 8. Data: 2013-01-20 18:06:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 09:03:28 +0000, DooMiniK napisał(a):
> [...]
    > późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię. Niestety, niewiedza kosztuje."
    >
    > Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje

    Art. 47.
    1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub
    przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:
    1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;
    2) szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni
    im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
    3) pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów
    na jezdni.
    2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu
    osobowego, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na
    chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.

    Przedniej osi w ust 1, a tylnej nie !.

    Z tym ze wydaje mi sie ze to dlatego aby nie o smrodzic rura wydechowa w
    okna.

    J.

  • 9. Data: 2013-01-20 22:14:01
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

> [...]
    > późniejszy wyjazd z chodnika na jezdnię. Niestety, niewiedza kosztuje."
    >

    > Nie do końca rozumiem. Na jaki zapis kodeksu drogowego powołuje

    strzelam, ze moze chodzic o to, ze niektorzy parkuja wjezdzajac na chodnik,
    objezdzajac inne samochody i ustawiajac sie jak do wyjazdu na jezdnie a
    wczesniej przejezdzajac spory kawalek po chodniku jak po jezdni. ale rower
    zajebiscie nie pasuje do tej teorii.