  • 1. Data: 2010-09-21 20:30:49
    Temat: Pasta termoprzewodząca do procesora AMD AM2 która? Przewodność termiczna, lepkość, twardnienie po czasie
    Od: "bonifacy" <b...@b...pl>

    Oryginalnie w zestawach box AMD na radiator nanosi szarą pastę
    termoprzewodzącą.
    Nie wiem ile jest warta ta pasta? Jakieś jej parametry?
    Osobiście się na nią wkurzyłem, bo po jakiś 2 latach próba demontażu
    radiatora zamocowanego na podstawce AM2 spowodowała, że radiator zdjął się
    razem z przyklejonym do niego na stwardniałej już oryginalnej paście od amd.
    Mimo zatrzaśniętej wjachy na procesor w podstawce proces został "wyrwany" z
    podstawki - bardzo mi się to nie podobało.
    Widzę, że nowsze, mniejsze radiatory teraz w amd nie przykrywają całej
    powierzchni metalowej procesora. Mały wicinek 4 krawędzi metalowej czapki
    procesora amd prześwituje w 4 nacięciach - pewnie żeby się nie przyklejał
    tak mocno procesor po latach grzania.
    Jak wypada jej przewodzenie cieplne w stosunku do popularnej białej
    silikonowej z AG Chemia.
    Ta biała z AG Chemie po kilku latach nie robi się taka stwardniała jak ta
    szara amd. Nie wiem czy przez to jest gorsza co do przewodności cieplnej?
    Co w ogóle warte są te wystawione na allegro:
    http://allegro.pl/pasta-term-do-procesorow-strzykawk
    a-1g-silver-rohs-i1233937495.html

    http://allegro.pl/pasta-term-do-procesorow-strzykawk
    a-rohs-heat-iso-i1233937497.html

    A to?
    http://allegro.pl/pasta-do-procesorow-thermal-grease
    -srebro-1-5ml-i1234414124.html
    Warto za to tyle płacić czy chwyt marketingowy z tym srebrem? I niewarta
    skórka za wyprawkę?
    Co polecacie?
    Wolałbym obecnie po wyczyszczeniu procesora posmarować go tą białą z AG
    Chemia żeby w przyszłości procesor zostawał w podstawce a zdejmowany był
    tylko sam radiator.
    Za co warto płacić, a które w ogóle omijać szerokim łukiem pasty
    termoprzewodzące?

  • 2. Data: 2010-09-21 22:29:04
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.09.2010 22:30, bonifacy pisze:
    > Oryginalnie w zestawach box AMD na radiator nanosi szarą pastę
    > termoprzewodzącą.
    Prawdopodobnie ceramiczna.

    > Nie wiem ile jest warta ta pasta? Jakieś jej parametry?
    Tego raczej nie zgadniemy. Ale ja jestem zadowolony - smarowałem pastą
    ceramiczną (najtańszą jaką znalazłem) kilka C2D w laptopach, kartę
    graficzną, i zauważyłem wystarczają poprawę - mój compal przegrzewał się
    (90*C) wcześniej na intensywnych obliczeniach, w spoczynku miał koło
    50*C. Po wymianie pasty odpowiednio 75/43.

    Wg opisu na tubce:
    akasa 455
    przewodność cieplna > 2.4 W/mK
    zakres temperatur -50 ~ 240
    opór termiczny 0.087 cm^2 C/W

> [...]
    > Mimo zatrzaśniętej wjachy na procesor w podstawce proces został "wyrwany" z
    > podstawki - bardzo mi się to nie podobało.
    Może za dużo dałeś? Pasty powinno być tylko tyle żeby połączyć obie
    powierzchnie. Chociaż o ile pamiętam to przy AMDk5 "odkręcałem" radiator
    bo oderwać się nie dawał (duża powierzchnia styku).

    > Ta biała z AG Chemie po kilku latach nie robi się taka stwardniała jak ta
    > szara amd. Nie wiem czy przez to jest gorsza co do przewodności cieplnej?
    Mieliśmy kiedyś z kumplem teorię, że pasta robi się sucha i twarda
    celowo - zostaje ceramika o dużej przewodności cieplnej a odparowuje
    plastyfikator zmniejszając pojemność cieplną. Czy mieliśmy rację jakoś
    nigdy nie wygooglałem. ;)

    Michoo

  • 3. Data: 2010-09-21 22:41:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-21 22:30 bonifacy napisał(a):

> [...]
    -srebro-1-5ml-i1234414124.html
    > Warto za to tyle płacić czy chwyt marketingowy z tym srebrem? I niewarta

    Gdzie w ogóle znalazłeś takie "promocje"?
    Porządna pasta to np. taka:

    http://www.cooling.pl/arctic-cooling-mx3-pasta-termo
    przewodzaca,produkt,551946.html

    albo chociażby:

    http://www.komputronik.pl/index.php/product/49153/Po
    dzespo_y_PC/Modding_i_akcesoria/Noctua_pasta_termopr
    zewodz_ca_NT_H1.html

    Na Allegro pewnie znajdziesz je nieco taniej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-10-02 20:37:18
    Od: "bonifacy" <b...@b...pl>

    "Michoo" news:i7bbgn$gd3$1@news.onet.pl

    > Może za dużo dałeś? Pasty powinno być tylko tyle żeby połączyć obie
    > powierzchnie. Chociaż o ile pamiętam to przy AMDk5 "odkręcałem" radiator
    > bo oderwać się nie dawał (duża powierzchnia styku).

    Nic sam nie dawałem, bo to była oryginalna warstwa naniesiona fabrycznie
    przez producenta procesora - był to radiator z zestawu box amd. Przy montażu
    nic już dodatkowo nie smarujesz, zdejmujesz tylko plastikową ochronną osłonę
    z tego kwadratowego placka pasty i zakładasz na proc.

  • 5. Data: 2010-10-02 20:40:49
    Od: "bonifacy" <b...@b...pl>

    "Adam Dybkowski" news:i7bca5$hnq$1@news.onet.pl

    > Gdzie w ogóle znalazłeś takie "promocje"?

    Jak to gdzie? :) Wszedłem i dałem wyszukaj, bez zastanawiania się co tak
    naprawdę są warte te pasty.

    > Porządna pasta to np. taka:

    http://www.cooling.pl/arctic-cooling-mx3-pasta-termo
    przewodzaca,produkt,551946.html

    Cena też porządna jak za taką maleńką tubeczkę :))
    Czy w porównaniu do typowej "białej" z AG Chemia te wskazane to jakiś
    kosmos? Bo nie chcę przepłacać za coś co mi obniży temperaturę o 2 stopnie.