  • 1. Data: 2010-09-21 11:07:26
    Temat: Schemat nadajnika i odbiornika na pasmo 433Mhz
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Witam,
    Szanownych grupowiczów, szukam prostej (bo jestem w tej dziedzinie
    totalnym żółtodziobem) i co najważniejsze sprawdzonej konstrukcji dla
    nadajnika i odbiornika na pasmo 433Mhz. Znalazłem w necie parę
    schematów ale niestety zawsze były niekompletne lub mało szczegółowe
    jak dla takiego amatora jakim ja jestem.
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2010-09-21 11:42:16
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-21 13:07, bobofrut pisze:
> [...]
    > schematów ale niestety zawsze były niekompletne lub mało szczegółowe
    > jak dla takiego amatora jakim ja jestem.

    A do czego, bo może wystarczy kupić w TME...

  • 3. Data: 2010-09-21 11:55:01
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 21 Wrz, 12:42, Kris_gor <k...@p...onet.pl> wrote:

    > A do czego, bo może wystarczy kupić w TME...

    Nie chce kupować gotowych modułów, ponieważ większą frajdę daje mi
    zbudowanie od podstaw samemu, wiem dziwny jestem ale tak już mam.

  • 4. Data: 2010-09-21 12:03:25
    Od: "Adam" <e...@w...pl>

    Jeśli jesteś rzeczywiście żółtodziobem, to lepiej kup gotowe moduły,. Jak
    zrobisz sam, to zakłócenia generowane przez Twoje konstrukcje mogą
    przeszkadzać innym użytkownikom eteru. Utrzymanie parametrów sygnału na
    odpowiednim poziomie wymaga już pewnej wiedzy.

    Adam

  • 5. Data: 2010-09-21 12:06:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie chce kupować gotowych modułów, ponieważ większą frajdę daje mi
    > zbudowanie od podstaw samemu, wiem dziwny jestem ale tak już mam.

    Jak się jest amatorem, to się za układy nadawcze w.cz. nie bierze, bo
    można sobie kłopotu narobić. Masz chociaż czym zmierzyć widmo EM wytworzone
    przez to co sklecisz?
    Bo to wiesz, jak się nie mieszka w lesie to...

  • 6. Data: 2010-09-21 12:42:36
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 21 Wrz, 13:06, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:
> [...]
    > przez to co sklecisz?
    >     Bo to wiesz, jak się nie mieszka w lesie to...

    Wybrałem te pasmo ze względu na miniaturyzację (moja chatka w lesie
    jest bardzo mała - rozumiecie), moje laboratorium nie jest "high-
    tech", ale mam co prawda bardzo ograniczony ale mam dostęp do
    analizatora widma, brak mi tylko dobrych źródeł, za pomocą których
    mógłbym sklecić w tej swojej chatce odbiornik na 433Mhz. Więc proszę,
    jak macie jakieś ciekawe schematy to się podzielcie się nimi,
    obiecuję, że jak mnie w pakują do paki to nikogo nie wydam ;)

  • 7. Data: 2010-09-21 17:03:15
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Adam" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Utrzymanie parametrów sygnału na
    > odpowiednim poziomie wymaga już pewnej wiedzy.

    może właśnie chodzi o nie utrzymywanie parametrów na pewnym poziomie?

    e.

  • 8. Data: 2010-09-21 17:32:14
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Adam" <e...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > przeszkadzać innym użytkownikom eteru. Utrzymanie parametrów sygnału na
    > odpowiednim poziomie wymaga już pewnej wiedzy.

    A ty myślisz, że Chińskie produkty bezprzewodowe z marketów przejmują się
    eterem? Wątpię. Za takie co sie przejmują trzeba by zapłacić nie 10zł za np
    czujkę tylko 1000zł.

  • 9. Data: 2010-09-21 18:44:39
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 21 Sep 2010 19:32:14 +0200, newxmega napisał:

> [...]
    > eterem? Wątpię. Za takie co sie przejmują trzeba by zapłacić nie 10zł za np

    A potem praca na paśmie 70cm jest praktycznie niemożliwa.
    Zresztą w tej chwili na 433MHz można nadawać z EIRP < 10mW

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 10. Data: 2010-09-21 21:33:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Verox napisał:

    > A potem praca na paśmie 70cm jest praktycznie niemożliwa.
    > Zresztą w tej chwili na 433MHz można nadawać z EIRP< 10mW

    I nie fonią, i z efektywnym czasem emisji nie przekraczającym bodajże
    10% itp, itd...

    I tylko sprzętem posiadającym świadectwo zgodności potwierdzone przez
    akredytowany ośrodek certyfikacyjny.

    --
    Darek