  • 11. Data: 2023-07-07 18:05:42
    Temat: Re: Patenty
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    piątek, 7 lipca 2023 o 17:40:56 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    produkcji podobny pomysł, to by go zablokować musisz udowodnić, że używałeś
    praktycznie patentu, inaczej przegrasz.
    > Tego nie rozumiem. Aby nie stracić patentu muszę to produkować?
    >
    > Robert

    Patentowanie teoretyczne nie chroni, bo to tylko publikacja.
    Ktoś może wykorzystać ten pomysł w rzeczywistości i powołać się na to, że nie
    wykorzystujesz praktycznie swojego patentu.
    Są jakieś terminy na wdrożenie pomysłu, musisz ich pilnować.
    Pozorowanie produkcji jest zabronione.

    Dopiero jak produkujesz, to patent blokuje produkcję innym.

  • 12. Data: 2023-07-07 18:57:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 18:03:42 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Przykład:
    > https://ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/search/pwp-det
    ails/P.421809?lng=pl

    > Co oni chcą chronić? Rozwiązanie ze śrubą z nacięciem?, wciskaną opaskę?
    > Każda firma, która zrobi drzwi z wciskaną opaską będzie naruszać patent?

    mylące to jakies.
    Jest tam opis patentowy
    https://api-ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/api/collec
    tion/954eb01a0f330879f1034b00470b0e71

    i tam
    Zastrzeżenie patentowe
    1. Drzwi przesuwne w systemie naściennym zamykające otwór ścienny,
    utworzone przez przesuwne poruszające się w kierunku poziomym skrzydło
    z rolkowym mechanizmem jazdy, zawieszone na prowadnicy zawierające
    obudowę ściany,
    znamienne tym,
    że śruba (1) łącząca przesuwne skrzydło (2) z rolkowym mechanizmem
    jazdy (3) posiada obustronne, obwodowe stożkowe podcięcie (4) a
    prowadnicę rolkowego mechanizmu jazdy (3) stanowią prowadzące
    szyny (5) o modułowej długości (a) korzystnie wynoszącej 2 m połączone
    przy pomocy śrub (6) z mocowanym przy pomocy mocujących elementów (7)
    do ściany (8) kątownikiem (9), przy czym karnisz (10), kątownik (9)
    oraz prowadząca szyna (5) są mocowane razem ze sobą przy
    pomocy wkrętów (11) wkręconych do karnisza (10), zaś w kątowniku (9)
    są wykonane przelotowe otwory fasolkowate (12) oraz okrągłe (13) a w
    prowadzącej szynie (5) okrągłe otwory (14) wszystkie rozmieszczone w
    modułowej odległości (b) od siebie a mechanizm jezdny od
    góry jest obudowany przez usytuowane poziomo (15) i pionowo (16)
    elementy karnisza (10),
    nadto do obudowy (17) ściany (8) lub bezpośrednio do ściany (8) jest
    mocowana przy pomocy wkrętów (18) umieszczonych w przelotowych
    otworach (19) odbojnica (20), której elementy
    są składane ze sobą na wcisk, zaś przesuwne skrzydło (2) posiada
    pochwyt (21) i zamek (22).

    Własciwy wynalazek jest po słowach "znamienne tym".

    tu masz jakis inny opis
    https://api-ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/api/pwp/P.
    421809/file/E1015C82A77A9FP1/DESC1

    "istota wynalazku polega na tym, że sruba łącząca przesuwne ...."

    J.

  • 13. Data: 2023-07-07 19:01:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 09:05:42 -0700 (PDT), WM wrote:
> [...]
    > Pozorowanie produkcji jest zabronione.
    >
    > Dopiero jak produkujesz, to patent blokuje produkcję innym.

    Hm, jakos tak nie słyszałem o tym.

    Natomiast na pewno trzeba płacic za ochronę.
    Pierwsze lata są nawet niedrogie, natomiast potem cena za kolejne
    rosnie.

    J.

  • 14. Data: 2023-07-07 19:09:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 08:32:57 -0700 (PDT), WM wrote:
> [...]
    > Patentowanie blokujące jest zabronione.
    > Jeżeli nie wykorzystujesz praktycznie swojego patentu, a ktoś
    > zastosuje w produkcji podobny pomysł, to by go zablokować musisz
    > udowodnić, że używałeś praktycznie patentu, inaczej przegrasz.
    > Zarzucą ci pozorowanie produkcji i uznają, że to patent blokujący i
    > unieważnią. Duże firmy zatrudniają specjalistów od prawa
    > patentowego, którzy znają sztuczki prawne. Trzeba wiedzieć jak
    > patentować, by nie było zbyt ogólnie, albo zbyt szczegółowo.
    >
    > Zniechęcili mnie skutecznie do patentowania po tym szkoleniu.

    Hm
    https://uprp.gov.pl/pl/przedmioty-ochrony/wynalazki-
    i-wzory-uzytkowe/wynalazki-i-wzory-uzytkowe-informac
    je-podstawowe/czym-jest-patent-na-wynalazek-i-prawo-
    ochronne-na-wzor-uzytkowy

    to po co jakas "ochrona" i "prawo wyłącznego korzystania" ?

    Natomiast warto przeczytac "ograniczenia ...".

    Np. "Mianowicie po upływie trzech lat od dnia uzyskania patentu
    uprawniony z patentu lub z licencji nie może nadużywać swego prawa, w
    szczególności przez uniemożliwianie korzystania z wynalazku przez
    osobę trzecią, jeżeli jest ono konieczne do zaspokojenia potrzeb rynku
    krajowego, a zwłaszcza gdy wymaga tego interes publiczny, a wyrób jest
    dostępny społeczeństwu w niedostatecznej ilości lub jakości albo po
    nadmiernie wysokich cenach."

    J.

  • 15. Data: 2023-07-07 19:31:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 18:57, J.F pisze:

> [...]
    421809/file/E1015C82A77A9FP1/DESC1

    > "istota wynalazku polega na tym, że sruba łącząca przesuwne ...."

    Tak, ja to wszystko czytałem. Ale co tam jest wynalazkiem? Śruba z
    podcięciem (*)? Wciskana opaska [23]? Szyna prowadząca modułowa?
    Toż to są patenty na koło.

    I tak przy okazji zapytam o co chodzi w tym patencie, pozycja:
    "Sprawozdanie o stanie techniki" literka Y, czytam i nie rozumiem.
    Gdyby ktoś chciał zajrzeć to tam jest chiński patent, ale co ma
    wspólnego z tym....
    https://patents.google.com/patent/CN203515203U/en

    Robert

    *(nie wiem po co, chyba chodzi o to, że jak za długa to możesz urąbać ją
    kombinerkami w tym podcięciu i da się to nakręcić bez fazowania)

  • 16. Data: 2023-07-07 19:34:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 19:09, J.F pisze:
> [...]
    > krajowego, a zwłaszcza gdy wymaga tego interes publiczny, a wyrób jest
    > dostępny społeczeństwu w niedostatecznej ilości lub jakości albo po

    Widzę tu pole do popisu przez adwokatów obu strom.

    Robert

  • 17. Data: 2023-07-07 21:50:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 19:34:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Widzę tu pole do popisu przez adwokatów obu strom.

    No ba :-)

    J.

  • 18. Data: 2023-07-07 22:09:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 19:31:41 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    tion/954eb01a0f330879f1034b00470b0e71

    421809/file/E1015C82A77A9FP1/DESC1

    > Tak, ja to wszystko czytałem. Ale co tam jest wynalazkiem? Śruba z

    Jakos tak mi sie wydaje. Ale może źle.

    > Wciskana opaska [23]? Szyna prowadząca modułowa?
    > Toż to są patenty na koło.

    To nie musi byc byc jakis rewolucyjny wynalazek.
    Może byc jakis drobiazg, wystarczy, ze nikt na niego wczesniej nie
    wpadł.

> [...]
    > "Sprawozdanie o stanie techniki" literka Y, czytam i nie rozumiem.
    > Gdyby ktoś chciał zajrzeć to tam jest chiński patent, ale co ma

    To taka sekcja, gdzie podajesz jak to inni robią.

    Czy ten chinski jest zasadny, to nie wiem.

    > *(nie wiem po co, chyba chodzi o to, że jak za długa to możesz urąbać ją
    > kombinerkami w tym podcięciu i da się to nakręcić bez fazowania)

    Chyba nie o to chodzi.

    Wadami znanych rozwiązań jest to, że odbojnica musi być od razu
    przykręcona a wszystkie jej elementy klejone przed montażem. Stała
    długość śruby łączącej przesuwne skrzydło z rolkowym mechanizmem jazdy
    narzuca stałą szerokość opaski obudowy ściany, zaś nie obudowany
    mechanizm jezdny powoduje przedostawanie się do wewnątrz
    zanieczyszczeń.

    Istota wynalazku polega na tym, że śruba łącząca przesuwne skrzydło z
    rolkowym mechanizmem jazdy posiada obustronne, obwodowe stożkowe
    podcięcie a prowadnicę rolkowego mechanizmu jazdy
    stanowią prowadzące szyny o modułowej długości a korzystnie wynoszącej
    2 m połączone przy pomocy
    śrub z mocowanym przy pomocy mocujących elementów do ściany
    kątownikiem. Karnisz, kątownik oraz
    prowadząca szyna są mocowane razem ze sobą przy pomocy wkrętów
    wkręconych do karnisza, zaś
    w kątowniku są wykonane przelotowe otwory fasolkowate oraz okrągłe a w
    prowadzącej szynie okrągłe
    otwory wszystkie rozmieszczone w modułowej odległości b od siebie a
    mechanizm jezdny od góry jest
    obudowany przez usytuowane poziomo i pionowo elementy karnisza, nadto
    do obudowy ściany lub
    bezpośrednio do ściany jest mocowana przy pomocy wkrętów odbojnica,
    której elementy są składane
    ze sobą na wcisk, zaś przesuwne skrzydło posiada pochwyt i zamek.

    Rozwiązanie według wynalazku ułatwia montaż drzwi. Obudowanie
    mechanizmu jezdnego od góry, zwiększa szczelność oraz estetykę
    wykonania drzwi.
    Zastosowanie śruby łączącej o długości 80 mm z możliwością jej
    skrócenia lub zastosowania dłuższej, stwarza możliwość stosowania
    różnych szerokości obudowy ściany. "

    A moze i o to?

    Ale chyba ma jeszczeinne zalety:
    "Odbojnica jest zakładana w ostatniej fazie montażu na wcisk od
    przodu. Fasolkowaty otwór w kątowniku daje możliwość płynnej regulacji
    odległości rolkowego mechanizmu jazdy oraz przesuwnego skrzydła od
    ściany. Zastosowanie modułowej długości kątownika przykładowo o
    wymiarze 2m prowadzącej szyny oraz modułowej odległości pomiędzy
    otworami w tych elementach ułatwia montaż
    drzwi na ścianie o dowolnej jej szerokości przy pomocy elementów
    modułowych, przez ich skracanie lub składanie ze sobą w żądane
    długości."

    Tak czy inaczej - zrobisz dokladnie jak na rysunku, to sie prosisz o
    klopoty.

    Ale ... jesli nie opatentowali za granicą, to produkujesz na Slowacji
    i sprzedajesz Niemcom :-)

    J.

  • 19. Data: 2023-07-07 23:13:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 22:09, J.F pisze:

> [...]
    > wpadł.

    > To taka sekcja, gdzie podajesz jak to inni robią.

    No chyba nie. Wygląda na dokument wytworzony w Urzędzie Patentowym.
    Ma datę rok po zgłoszeniu.

> [...]
    > klopoty.
    >
    > Ale ... jesli nie opatentowali za granicą, to produkujesz na Slowacji

    Nie mam zamiaru tego produkować, a wpadłem na ten przykładowy patent,
    gdy szukałem wśród patentów zamka do drzwi przesuwnych, bo faktycznie
    chciałem zwalić rozwiązanie, bo taki zamek nie jest produkowany. Ale
    nawet wśród patentów nic nie znalazłem. Pewnie trzeba umieć szukać.

    Tak więc myślałem, że jak coś się patentuje, to tam jest jakaś znacząca
    wartośc dodana. A tu co? Otwór fasolkowy do regulacji... opaska na
    wcisk, czy ta śruba, która istnieje od zawsze

    https://s1.meble.pl/gfx/_zdjecia_wspolne/sklep_ofert
    a/0/62/62908/2048892458.jpg

    Chyb anie rozumiem idei patentu.

    Robert

  • 20. Data: 2023-07-08 00:27:26
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 7 lipca 2023 o 18:57:43 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]

    Na patent wydadzą 10-20 kpln, przy ubieganiu się o fundusze z PL/UE
    dostaną więcej punktów. Dobrze na stronie wygląda.

    Paczysz nie tam gdzie trzeba.