  • 1. Data: 2023-07-07 15:54:42
    Temat: Patenty
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jaki może być procent sprzedanych patentów?
    A tak w ogóle czy do czegoś może się przydać samo posiadanie patentu?
    Pomijam samą ochronę. Przeglądając patenty doszedłem do wniosku że, aby
    uzyskać go to tylko kwestia opłaty.

    Robert

  • 2. Data: 2023-07-07 16:12:27
    Temat: Re: Patenty
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > A tak w ogóle czy do czegoś może się przydać samo posiadanie patentu?

    Na przykład do blokowania konkurencji.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 3. Data: 2023-07-07 17:06:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 16:12, PeJot pisze:

    > Na przykład do blokowania konkurencji.

    A jak to ma działać?
    Kupuję czyjś patent, aby konkurencja z niego nie skorzystała?

    Robert

  • 4. Data: 2023-07-07 17:25:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A jak to ma działać?
    > Kupuję czyjś patent, aby konkurencja z niego nie skorzystała?

    Czy też patentuję to co konkurencja produkuje?
    Ale tu może być problem, bo chyba można podważyć taki patent.

    Robert

  • 5. Data: 2023-07-07 17:26:13
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > A jak to ma działać?
    > Kupuję czyjś patent, aby konkurencja z niego nie skorzystała?

    Albo patentujesz coś nie po to aby to produkować, lecz aby konkurencja
    tego nie wypuściła.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2023-07-07 17:32:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    piątek, 7 lipca 2023 o 17:26:14 UTC+2 PeJot napisał(a):

    > Albo patentujesz coś nie po to aby to produkować, lecz aby konkurencja
    > tego nie wypuściła.
    > --
    > P. Jankisz
    > Sygnaturka zastępcza

    Miałem, przed laty, szkolenie z prawa patentowego.
    Patentowanie blokujące jest zabronione.
    Jeżeli nie wykorzystujesz praktycznie swojego patentu, a ktoś zastosuje w produkcji
    podobny pomysł, to by go zablokować musisz udowodnić, że używałeś praktycznie
    patentu, inaczej przegrasz.
    Zarzucą ci pozorowanie produkcji i uznają, że to patent blokujący i unieważnią.
    Duże firmy zatrudniają specjalistów od prawa patentowego, którzy znają sztuczki
    prawne.
    Trzeba wiedzieć jak patentować, by nie było zbyt ogólnie, albo zbyt szczegółowo.

    Zniechęcili mnie skutecznie do patentowania po tym szkoleniu.

  • 7. Data: 2023-07-07 17:39:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 15:54:42 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Jaki może być procent sprzedanych patentów?

    Raczej sie spytaj co wymysliles.
    No i ile mln $ masz na koncie, bo procesy sądowe w USA bardzo drogie
    :-)

    > A tak w ogóle czy do czegoś może się przydać samo posiadanie patentu?

    Do zarabiania, do blokowania konkurencji, do straszenia jej, albo do
    obrony przez pozwami konkurencji..

    > Pomijam samą ochronę. Przeglądając patenty doszedłem do wniosku że, aby
    > uzyskać go to tylko kwestia opłaty.

    Na ile sie orientuje, to nie calkiem.
    -trzeba cos tam jednak wymyslec,
    -trzeba to dobrze opisac ... za pieniadze zrobi to rzecznik,
    -trzeba oplacic zgłoszenie ... i tu juz jakas forma ochrony zaczyna
    działac

    -chyba trzeba zaplacic za "badanie wniosku". I tu zdaje sie urzad
    potrafi odrzucic. Bo juz np ktos inny zgłosił.

    J.

  • 8. Data: 2023-07-07 17:40:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 17:32, WM pisze:
    > Jeżeli nie wykorzystujesz praktycznie swojego patentu, a ktoś zastosuje w produkcji
    podobny pomysł, to by go zablokować musisz udowodnić, że używałeś praktycznie
    patentu, inaczej przegrasz.

    Tego nie rozumiem. Aby nie stracić patentu muszę to produkować?

    Robert

  • 9. Data: 2023-07-07 17:48:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 17:06:00 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > A jak to ma działać?
    > Kupuję czyjś patent, aby konkurencja z niego nie skorzystała?

    Raczej patentujesz to, co twoj dział R&D wymyslił.

    Zakup patentu .. hm, nie wiem czy tak sie da. Załóżmy, że sie da.
    Wtedy pozywasz konkurencje do sądu i domagasz sie miliardowego
    odszkodowania, lub zaprzestania produkcji. Składając od razu wniosek
    o wydanie zakazu produkcji do czasu wyroku.

    Jak sie nie da - to rozmawiasz z posiadaczem patentu i zachecasz go do
    zlozenia takiego pozwu :-)

    J.

  • 10. Data: 2023-07-07 18:03:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 17:39, J.F pisze:
    > -trzeba cos tam jednak wymyslec,

    Przykład:
    https://ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/search/pwp-det
    ails/P.421809?lng=pl

    Co oni chcą chronić? Rozwiązanie ze śrubą z nacięciem?, wciskaną opaskę?
    Każda firma, która zrobi drzwi z wciskaną opaską będzie naruszać patent?

    Robert