  • 1. Data: 2012-09-27 09:42:42
    Temat: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Chcialbym otwierac furtke przed domem zblizeniowa karta bankomatowa.
    Mozecie polecic jakies niedrogie uklady RFiD?

    Chodzi mi o komplet (uklad + antene), do ktorego podlacze AVR'a-
    - no chyba, ze wykonanie anteny do scalaka RFiD nie jest az tak trudne.
    Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

  • 2. Data: 2012-09-27 11:07:30
    Temat: Re: PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Q <n...@s...org> wrote:

    > Chcialbym otwierac furtke przed domem zblizeniowa karta bankomatowa.
    > Mozecie polecic jakies niedrogie uklady RFiD?

    Musi to być karta płatnicza, czy może być inna RFID?

    Jeżeli inna, to za grosze kupisz karty i czytniki Unique, i w krótkim
    czasie będziesz miał gotowe rozwiązanie.

    http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&o
    rder=p&sg=0&string=unique+karta
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=czytnik+
    125khz&category=0&sg=0&order=p&change_view=1

    Używałem takich kart i czytników i nie ma żadnych kruczków, to po prostu
    działa - masz od razu na porcie szeregowym 5-bajtowy kod karty.

    Jeżeli koniecznie płatnicza (bo taką masz i nie chcesz nosić więcej kart),
    czy np. kartą miejską Mifare, to zainteresuj się technologią NFC, ale nie
    będzie to proste (chociaż wykonalne). Są do tego gotowe scalaki.

    Są też czytniki bezprzewodowych kart płatniczych, podłączane do komputera.
    Masz czytnik kart stykowych i bezstykowych w jednym. Nie mam pojęcia, jak
    wygląda ich programowanie (używałem jedynie gotowych narzędzi), ale pewnie
    jest wykonalne. Możesz też iść na całość, kupić czytnik np. PP1000se ctls
    (albo inny, poszukaj pod nazwą ViVoPay i ViVoTech) i ustawić go w tryb
    auto-poll (domyślnie jest w trybie poll-on-demand). Ale nie wiem, czy
    znajdziesz jawną dokumentację do niego.

    Sama komunikacja z kartą opiera się na tzw. APDU. To standard (ISO/IEC
    7816-4), są w sieci wszystkie potrzebne dokumenty (biblią jeśli chodzi
    o komunikację z kartami płatniczymi jest EMV book, też dostępna jawnie
    w sieci). W rozwiązaniach płatniczych kartę identyfikuje (nie autoryzuje,
    bo to co innego) się po numerze PAN, PSN i dacie ważności (tagi 0x5A,
    0x5F34, 0x5F24), dochodzą też inne rozwiązania, jak Dynamic Data Auth
    (żeby sprawdzić, czy karta nie jest podrobiona). Tobie wystarczy numer
    PAN.

    Reasumując, idź w Unique - dużo prostsze :)

    > Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

    2-3 cm.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2012-09-27 13:29:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Sep 27, 9:42 am, "Q" <n...@s...org> wrote:
    > Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

    A nie prościej jakiś kontaktron wkomponowany w krawężnik i magnes
    neodymowy w bucie?
    Na użytek sąsiadów i dla szpanu możesz machać jakąkolwiek kartą w
    powietrzu, a nogą cichcem chyłkiem otwierać zamek ;P

    L.

  • 4. Data: 2012-09-27 14:16:52
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.09.2012 09:42, Q pisze:
> [...]
    > - no chyba, ze wykonanie anteny do scalaka RFiD nie jest az tak trudne.
    > Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

    chcesz sobie podłubać i sam poskładać klocki? czy może gotowiec by Cię
    zadowolił? Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia)
    służących do obsługi drzwi. Ino podłączyć dodać kartę i działa. Nie
    pieprzysz się z obudową, szczelnością itp. Jak byś chciał są też zamki
    na bloototha - rozpoznają telefon w pobliżu, albo odcisk palca.. Nie
    jest to nawet strasznie drogie.

  • 5. Data: 2012-09-27 15:42:58
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    "... Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia)..."

    Nie dokladnie, Mifare korzysta z warstwy ISO14443-3 (Layer 3) a
    payPas / PayWave implementuje warstwe ISO14443-4 ( Layer 4) . Czytnik
    dedykowany do Mifare moze tylko obslugiwac komendy Mifare, ktore sa
    specyficzne dla np. biletow elektronicznych, ale nie pokrywaja sie z
    tam, jak mozna komunikowac sie z kartami platniczymi.

    Marcin

  • 6. Data: 2012-09-27 18:26:59
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Q <n...@s...org> napisał(a):
> [...]
    > - no chyba, ze wykonanie anteny do scalaka RFiD nie jest az tak trudne.
    > Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

    Np. SL030 i SL031, testowałem z ATmega88.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2012-09-29 01:23:06
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 27 września 2012 13:29:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > Na użytek sąsiadów i dla szpanu możesz machać jakąkolwiek kartą w
    >
    > powietrzu, a nogą cichcem chyłkiem otwierać zamek ;P

    Najprościej zaadoptować system antykradzieżowy ze sklepu. Duża odległość. A szansa że
    ktoś będzie miał ( o ile się samemu nie wygada) nie skasowaną nalepkę wynosi zero.

  • 8. Data: 2012-09-29 12:31:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 09:07:30 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Musi to być karta płatnicza, czy może być inna RFID?
    > Jeżeli inna, to za grosze kupisz karty i czytniki Unique, i w krótkim
    > czasie będziesz miał gotowe rozwiązanie.

    A czytniki do platniczych drozsze ? W hurcie watpie.

    P.S. Mam w notebooku della czytnik kart. A przynajmniej taki symbol na
    obudowie. Ktos wie co to za karty i jak sie do tego dobrac od strony
    programu ?

> [...]
    > Używałem takich kart i czytników i nie ma żadnych kruczków, to po prostu
    > działa - masz od razu na porcie szeregowym 5-bajtowy kod karty.

    P.S. Powinno to chyba byc zabezpieczone jakims szyfrem zmiennym, bo inaczej
    latwo zasymulowac

    J.

  • 9. Data: 2012-09-29 20:46:55
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2012 12:31:58 +0200, J.F. napisał(a):

    > P.S. Mam w notebooku della czytnik kart. A przynajmniej taki symbol na
    > obudowie. Ktos wie co to za karty i jak sie do tego dobrac od strony
    > programu ?

    Czytnik kart chipowych czy RFID? Te pierwsze można wykorzystać np. do
    uwierzytelniania przy logowaniu do systemu. Opisywano to kiedyś w
    Chipie, z wykorzystaniem czytnika (składającego się tylko z
    podstawki/gniazda) podłączanego do płyty głównej posiadającej taką
    funkcję.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 10. Data: 2012-09-30 03:07:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A czytniki do platniczych drozsze ? W hurcie watpie.

    Tego nie wiem, nie kupowałem. Na Unique robiłem gotowe rozwiązania od
    początku do końca, a w płatnościach zajmuję się tylko softem.

    > P.S. Powinno to chyba byc zabezpieczone jakims szyfrem zmiennym, bo inaczej
    > latwo zasymulowac

    W płatnościach elektronicznych jest coś takiego. Karta ma klucz prywatny,
    terminal POS ma klucz publiczny. Terminal generuje liczbę losową i wysyła
    ją do karty. Potem wysyła polecenie INTERNAL AUTHENTICATE, które powoduje,
    że karta podpisuje wartość tej liczby i kilka innych tagów, związanych z
    transakcją. Terminal pobiera podpis, weryfikuje go kluczem publicznym,
    właściwym dla tej karty, i ustawia (a dokładniej - jeśli wszystko jest OK,
    to zeruje) odpowiednie bity w tzw. TVR (wartość TVR jest drukowana na
    paragonie, to 5 bajtów, są drukowane jako hex).

    Pytanie przed kim autor chce się obronić - czy przed przypadkowym
    włamwywaczem, czy przed kimś, kto jest w stanie odczytać kod jego karty.

    Tak mi przyszło do głowy - może dałoby się zrobić taką pastylkę, która
    po zbliżeniu do czytnika aktywowałaby keeloqa i wysyłała kod? A może
    takie (lub podobne) już są?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/