  • 1. Data: 2013-12-22 18:15:44
    Temat: Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Hej, widze, ze moj zestaw z postu: news:x3bvkceqz6ge$.dlg@computadora.pl
    jakos sie nie cieszy popularnoscia.

    Zadam zatem pytanie - w jaka platforme sie teraz pchac i co polecicie
    fajnego?

    Konkretny zestaw w okolicy 3500zl

    T.V.

  • 2. Data: 2013-12-22 18:39:31
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-12-22 18:15, T.V.M1M2M3NMM4 pisze:
> [...]
    > jakos sie nie cieszy popularnoscia.
    >
    > Zadam zatem pytanie - w jaka platforme sie teraz pchac i co polecicie

    Konkretne pytanie jest takie,
    do czego Ci ten komputer jest potrzebny,
    a tutaj tej informacji nie zamieściłeś.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 3. Data: 2013-12-22 21:52:32
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
> [...]
    > jakos sie nie cieszy popularnoscia.
    >
    > Zadam zatem pytanie - w jaka platforme sie teraz pchac i co polecicie

    Zestaw czyli nie laptop?

    Dobra plyta, i tani procek i3 generacji 4.

    Dobra grafika, duzo ramu i SSD+HDD pierwszy na system, drugi na multimedia.

    Perocek za rok wymienisz na i7.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 4. Data: 2013-12-23 10:37:21
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 22 Dec 2013 21:52:32 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > Zestaw czyli nie laptop?
    >
    > Dobra plyta, i tani procek i3 generacji 4.
    >
    > Dobra grafika, duzo ramu i SSD+HDD pierwszy na system, drugi na multimedia.
    >
    > Perocek za rok wymienisz na i7.

    Skrzynka, nie laptop - mam dosc przeplacania :D

    Jaka plyta i jaki procek :D model CPU?
    Jaka grafika? RAM16GB biore, do tego SSD + 2x 1TB w RAID
    Procesor zastanawiam sie nad AM3+ a intelowskimi co przemawia za jednym co
    za drugim? Jak widzicie przyszlosc? Ktory socjet bedzie rozwijany i
    utrzymany?
    Jaki chipset na plycie?

    Komputer do domu, sa dzieci - gier raczej nie bedzie, ale wole sie
    zabezpieczyc i zainwestowac w karte graficzna. Do tego obrobka filmow,
    zdjec.

    T.V.

  • 5. Data: 2013-12-23 10:38:28
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 22 Dec 2013 18:39:31 +0100, gadacz napisał(a):

    > Konkretne pytanie jest takie,
    > do czego Ci ten komputer jest potrzebny,
    > a tutaj tej informacji nie zamieściłeś.
    >
    > pozdrawiam
    > gadacz

    Komputer do domu gdzie sa dzieci - gier raczej nie bedzie, ale wole sie
    zabezpieczyc i zainwestowac w karte graficzna. Do tego obrobka filmow,
    zdjec.

    Jako system na 100% Debian i moze jak ktos mnie namowi W7.

    T.V.

  • 6. Data: 2013-12-23 16:23:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-22 21:52, Mr. Misio pisze:

    > Dobra plyta, i tani procek i3 generacji 4.
    (...)
    > Perocek za rok wymienisz na i7.

    Czemu każesz mu za rok wymieniać procesor?

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-12-23 22:35:49
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Jaka grafika? RAM16GB biore, do tego SSD + 2x 1TB w RAID
    Padną Ci te dyski szybko. OBojętnie jaki procek weźmiesz, to i tak
    największego "kopa" dadzą Ci dyski, ale padną. nie wiem czy warto....
    Druga sprawa, po kija w Debianie komputer za 3 tysiaki? Do gier -
    rozumiem, ale jak tam ma linux chodzić, to cokolwiek kupisz będzie się
    nudziło.

    ToMasz

  • 8. Data: 2013-12-23 23:31:28
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Skrzynka, nie laptop - mam dosc przeplacania :D
    >
    > Jaka plyta i jaki procek :D model CPU?

    JA wszedlem w 3-generacje inteli, teraz mam i3 na sokecie 1155

    > Jaka grafika?

    nVidia gtx650

    jak dla dzieci do grania to pomysl o SteamOS jak masz gierki ze steama
    :) Polubisz - linuks to jest ;)

    > RAM16GB biore, do tego SSD + 2x 1TB w RAID

    RAID? 2TB? :) Mial byc komp dla dzieci do pogrania ;D

    > Procesor zastanawiam sie nad AM3+ a intelowskimi co przemawia za jednym co
    > za drugim? Jak widzicie przyszlosc? Ktory socjet bedzie rozwijany i
    > utrzymany?

    zaden :p Jesli myslisz o perspektywie kilku lat to kilka soketow sie
    zmieni jeszcze ;) JA wzialem "stary" 1155 choc juz byl nowy 1150 (4th
    generacja). PRzypuszczam, ze zanim znow zmienie kompa bedzie 7 soketow
    dalej.

    Z reszta jak skladalem poprzedniego kompa to tez minelo juz od tego
    czasu kilka socketow.

    > Jaki chipset na plycie?

    plyta wypasiona, bo to sie najtrudniej wymienia, a tez od tego na jakim
    fundamencie postawisz, tak reszta bedzie dzialac.

    ma miec sata III (czyli sata/600) dla SSD, pamietaj o specjalnym kabelku
    SATA/600 dla SSD. USB 3.0. Czasem przydatne e-SATA, i nowoczesnyc
    chipset, ja wzialem z77 choc teoretycznie na wyrost.

    > Komputer do domu, sa dzieci - gier raczej nie bedzie,

    to smutne :(((((((((((((((((((

    > ale wole sie
    > zabezpieczyc i zainwestowac w karte graficzna. Do tego obrobka filmow,
    > zdjec.

    nVidia z CUDA pozwala wykorzystac moc grafiki przy renderowaniu choc...
    to ze program pisze, ze obsluguje to niewiele znaczy. Sie przejechalem,
    bo np. domowy vegas movie studio obsluguje... pod warunkiem, ze koduje
    sie ichnimi presetami, a juz np. h.264 main concept nie obsluguje :]
    Dramat? No zalezy ;) Mnie zalezalo na main concept bo tam jest
    progressive download dl ajutuba i VBR bitrate obrazu. Pliki mniejsze,
    szybciej sie laduja i maja lepsza jakosc. A na sonowym presecie trace
    ter dwie rzeczy, zyskujac na czasie renderingu (jest krotszy ze 2 razy z
    wykorzystaniem cuda).

    I jak sie wkurze, to do mojej starej plyty pasuje 16-watkowy 8-rdzeniowy
    Xeon :] 3 razy wydajniejszy w renderingu od i7 a do tego tanszy i mniej
    energozerny...

  • 9. Data: 2013-12-23 23:32:50
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:

    > (...)
    >
    > Czemu każesz mu za rok wymieniać procesor?

    Nie kaze, jest taka opcja. Bo mozna teraz oszczedzic na procku kupujac
    tanszy, jak "braknie mocy" to mozna kupic wypasiony, ktory za rok bedzie
    kosztowal duzo mniej zapewne.

  • 10. Data: 2013-12-24 00:03:06
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 23 Dec 2013 23:31:28 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > I jak sie wkurze, to do mojej starej plyty pasuje 16-watkowy 8-rdzeniowy
    > Xeon :] 3 razy wydajniejszy w renderingu od i7 a do tego tanszy i mniej
    > energozerny...

    Jaki Xeon jest 3 razy szybszy od i7 (jakiego i7?) i do tego tanszy?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K