  • 1. Data: 2013-12-22 18:43:55
    Temat: Stary router vs nowy - kolosalna różnica
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jakiś czas temu zepsuł mi się stary router wifi D-Linka. Miał już swoje
    lata - na pewno ponad 5. Był to jakiś tani model.

    Kupiłem nowy tani model, też D-Linka (za 90 zł). Różnica w szybkości
    jest KOLOSALNA.

    Stary osiągał do 2MB/s (czyli jakieś 16 Mbit/s), nowy dociąga do górnej
    granicy łącza: 60 Mbit (ponad 7 MB/s). Oczywiście na tym samym
    komputerze testowym (tani laptop Asusa).

    Wniosek: warto wymienić staruszka na młodzieniaszka.

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-12-22 18:49:39
    Temat: Re: Stary router vs nowy - kolosalna różnica
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-12-22 18:43, Marcin N pisze:
> [...]
    > komputerze testowym (tani laptop Asusa).
    >
    > Wniosek: warto wymienić staruszka na młodzieniaszka.

    Tamten stary po prostu miał "mniej, niższe, starsze" standardy
    przesyłania danych. Gdyby w wciągu tych 5 lat nie wyszło nic nowego,
    to ten stary router nadal byłby na topie ;)

    http://tnij.org/m1xj7nq

    pozdrawiam
    gadacz

  • 3. Data: 2013-12-22 19:06:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-22 18:49, gadacz pisze:

    > Tamten stary po prostu miał "mniej, niższe, starsze" standardy
    > przesyłania danych. Gdyby w wciągu tych 5 lat nie wyszło nic nowego,
    > to ten stary router nadal byłby na topie ;)
    >
    > http://tnij.org/m1xj7nq

    Nie do końca. Miał 54 Mbit/s. Tyle, że teoretycznie. W praktyce - jak
    przypuszczam - wąskim gardłem było szyfrowanie w locie, albo inne rzeczy
    wymagające mocy obliczeniowej od routera.

    Pamiętam, że grzebiąc w różnych typach tego szyfrowania - uzyskiwało się
    spore różnice w transmisji.

    --
    MN

  • 4. Data: 2013-12-22 19:24:47
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 22.12.2013 19:06, Marcin N pisze:

> [...]
    > wymagające mocy obliczeniowej od routera.
    >
    > Pamiętam, że grzebiąc w różnych typach tego szyfrowania - uzyskiwało się

    napisz jakie to routery!!!

    ToMasz

  • 5. Data: 2013-12-22 20:14:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-22 19:24, ToMasz pisze:

    > napisz jakie to routery!!!

    Stary to D-link 624, nowy to D-link DIR-615.
    Czemu aż tak Ci na tym zależy?

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-12-22 20:23:07
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-12-22 20:14, Marcin N pisze:

    > Stary to D-link 624, nowy to D-link DIR-615.
    > Czemu aż tak Ci na tym zależy?

    Pewnie z tego powodu,
    że stary daje radę ze standardem G,
    a nowy ze standardem N.

    I tylko dlatego taka jest różnica.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 7. Data: 2013-12-22 21:52:59
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > komputerze testowym (tani laptop Asusa).
    >
    > Wniosek: warto wymienić staruszka na młodzieniaszka.

    Podaj modele z czego na co ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 8. Data: 2013-12-22 23:38:10
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    W dniu .12.2013 o 19:06 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > wymagające mocy obliczeniowej od routera.
    >
    > Pamiętam, że grzebiąc w różnych typach tego szyfrowania - uzyskiwało się

    Puść po tym starym ruch udp w jedną stronę, a też wysycisz go w okolicach
    40 kilka Mbs, a jak wydajny chipset, to dobić można nawet do tych
    magicznych 50Mbs tuningując parametry.

    Z resztą, te 60Mbs to nic. Spójrz ile potrafią wyciskać modele obsługujące
    ac. Szkoda, że przy okazji zasrywają strasznie eter, zajmując kilka/naście
    kanałów na raz.

  • 9. Data: 2013-12-23 00:30:50
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Jaskiniowiec napisał:

> [...]
    >
    > Z resztą, te 60Mbs to nic. Spójrz ile potrafią wyciskać modele
    > obsługujące ac. Szkoda, że przy okazji zasrywają strasznie eter,

    Bo to chyba tak dziala - leci kilkoma kanalami rownoczesnie. Stad ten
    duzy transfer bo nie jest "liniowy" "wszystkie pakiety jednym knalem"

  • 10. Data: 2013-12-23 00:31:26
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > komputerze testowym (tani laptop Asusa).
    >
    > Wniosek: warto wymienić staruszka na młodzieniaszka.

    Tak to jest jak się zmieni g na n.

    miab