  • 691. Data: 2012-05-23 22:59:14
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak kilku go
    > obtrąbi, to może następnym razem kupi tą lampkę za 20 zł i/lub nie
    > będzie jechał tam, gdzie mu nie wolno.

    popieram w 100%
    zwałszcza ze czasami lampka moze sie zepsuc i rowerzysta nawet nie wie, ze
    jedzie bez swiatła z tyłu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 692. Data: 2012-05-24 11:04:09
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-23 17:49, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Uuu, ha, ha ha!
    >
    > Ile na typowej drodze mijasz TIRów (czyli zestawów) a ile rowerów...

    Ale czy my mowimy o typowej drodze czy całej Polsce ? Statystyka jest z
    _całej_ Polski - nie tylko dróg posiadających numer. Są rejony, gdzie
    rowerów jest mnóstwo i są takie gdzie ich nie ma.

    > Bo nie liczy się liczba istniejących pojazdów tylko ile z nich w danym
    > momencie uczestniczy w ruchu. Typowy TIR średnio uczestniczy w ruchu
    > przez kilka godzin na dobę a typowy rower przez kilka minut.

    Kilka minut to pewnie nie. Bardziej 15. Natomiast ich liczba ogółem
    napewno jest znacznie większa niż ciężarówek. Natomiast możliwe, że czas
    przebywania na drodze sumarycznie podobny.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 693. Data: 2012-05-24 11:08:48
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-23 18:25, Artur Maśląg wrote:

    > Nie może być, jak na to wpadłeś? Teraz już będziesz starał się czytać
    > ze zrozumieniem?

    Ty równiez się postaraj - ponieważ błędnie zarzucasz "nieomylność".

    > BTW - poczytaj może statystyki i zwróć uwagę, że ilość to nie to samo
    > co liczba.

    To fakt. Jedna liczba rowerów mała nie jest - może się okazać, ich
    sumaryczny czas przebywania na drodze może być dość duży - ciężko jednak
    go będzie określić.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 694. Data: 2012-05-24 11:12:40
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-23 17:56, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Uwzględnij. TIRów jest na drogach w danej chwili więcej (bo zwykle
    > jeżdża po wiele godzin a nie po parę minut).

    Ciekaw właśnie jestem jak by wypadło takie porównanie. Niestety obawiam
    się, że niesposób znaleść do niego dane.

    > Zajrzyj do statystyki. Choćby na procent wypadków śmiertelnych

    126 vs 143 zatem liczby dość podobne. Druga sprawa, że w wypadku roweru
    ginie praktycznie zawsze rowerzysta - popełnia błąd i płaci za niego. W
    wyniku błędu kierowcy giną postronni.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 695. Data: 2012-05-24 15:59:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@...lesie napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > 126 vs 143 zatem liczby dość podobne. Druga sprawa, że w wypadku roweru
    > ginie praktycznie zawsze rowerzysta - popełnia błąd i płaci za niego. W
    > wyniku błędu kierowcy giną postronni.

    no ale wiesz, cytując klasyka, bezcenny lakier zawsze jest porysowany....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 696. Data: 2012-05-26 20:36:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 May 2012 23:11:04 +0200, MadMan napisał(a):

    > A domaga się?
    > Ja się domagam dobrej infrastruktury rowerowej i tyle. Najlepsza
    > infrastruktura rowerowa to pas rowerowy wzdłuż jezdni, nieco gorsza -
    > pobocze, jeszcze gorsza - szerokie pasy na jezdni, prawie najgorsza -
    > wydzielona droga dla rowerów.

    Świetnie. To teraz jeszcze za to zapłać.

    --
    ___________ (R)

  • 697. Data: 2012-05-26 22:53:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 May 2012, Budzik wrote:

    > popieram w 100%
    > zwałszcza ze czasami lampka moze sie zepsuc i rowerzysta nawet nie wie, ze
    > jedzie bez swiatła z tyłu.

    W zakresie lampek dopisz i moje 100% :P

    pzdr, Gotfryd

  • 698. Data: 2012-05-26 23:16:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, kakmar wrote:

    > Dlaczego lobby rowerowe domaga się DDR, które są bardziej czy mniej podobne
    > do chodnika, zamiast lobbować za wydzieleniem pasa/pobocza na jezdni?

    Bo do takiego "lobby" pewnie przystępuja ludzie, którzy po pierwsze
    maja czas, po drugie sami z roweru nigdy nie korzystali, zas DDR
    widza jako doskonałe miejsce na spacer z wnukami lub dziećmi.
    Z "korzystaniem", czyli czyms co ma zwiazek ze zródłosłowem tego
    pojęcia, raczej maja mało wspólnego.

    > Buduje się takie hgw co, i po co.

    Ci, co przez istotna większosc czasu (liczonego w skali pór
    roku oraz godzin jazdy w poszczególne dni) z tego NIE korzystaja,
    maja poczucie że dobrze wywalono pieniadze :P
    A szkoda.
    Co poniektóre "unijne" inwestycje (kawałek drogi z Gliwic do Rybnika
    na przykład, ale nie "wynalazki" lokalnych władz, jest opisany
    tablicami że "łunijny") maja sens (tam konkretnie: normalne pobocze,
    przy braku pieszych i rowerów może się przydać i kierowcom,
    niczemu nie wadzi).

    > Stojaki na rowery stoją puste.

    A to jest okazja na ZUPEŁNIE osobny flejm :>
    (hasło: "wyrwikółka").

    > No dzieci jeżdżą na rowerach, ale to raczej nie ich lobby.

    Patrz wyżej.

    pzdr, Gotfryd

  • 699. Data: 2012-05-26 23:22:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 May 2012, to wrote:

    > Za to na ulicach czułem się dużo mniej komfortowo

    Ciekawe.
    Po jezdni nie, po chodniku nie (też ulica)... ;>

    > jechać, to należy to traktować jako ostateczność, a nie normę.
    > Tak podpowiada logika i elementarna znajomość fizyki (poziom, zdaje się,
    > szkoły podstawowej).

    Wydawało mi się, że nie ma obowiazku na nim pozostać, ale wedle uznania.

    pzdr, Gotfryd

  • 700. Data: 2012-05-27 09:16:41
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 26 May 2012 20:36:54 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Świetnie. To teraz jeszcze za to zapłać.

    Ciągle płacę - w podatkach różnego typu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138