  • 1. Data: 2012-09-27 17:16:11
    Temat: [win] pytanie ze slicingu
    Od: kenobi <p...@g...com>

    Gdy dziala apka to ogolnie jak wiadomo dziala
    to jakos tak ze porcja czasu procesora (o ile
    pamietam okolo 20 ms, ale nie pamietam dokladnie)
    jest przyznawana apce po czym apka jest wywlaszczana i porcja czasu procesora jest
    przyznawana systemowi czy
    tez innej apce po czym spowrotem wraca do apki
    i tak to działa niejako w paski (niestety nie
    kojarze dokladniej 'stosunku tych paskow')

    Ktos kojarzy dokładniej ten wzorek na slicing ?

    Druga rzecz - czy podstawowe corowe dzialanie systemu
    takie jak np obsluga ruchu kursora myszy i inn, plus
    np wypelnianie kolejki z ewentami odbywa sie w tych
    wywlaszczonych okresach - zy nawet te aplikacyjne
    slice sa przerywane jakimis mikro przerwaniami?

  • 2. Data: 2012-09-27 19:03:26
    Temat: Re: [win] pytanie ze slicingu
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Systemy_
    operacyjne

    Michoo

  • 3. Data: 2012-09-27 23:47:11
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 08:16:11 -0700, kenobi napisal:

> [...]
    > tez innej apce po czym spowrotem wraca do apki
    > i tak to działa niejako w paski (niestety nie
    > kojarze dokladniej 'stosunku tych paskow')

    Nie ma żadnych pasków.

    > Ktos kojarzy dokładniej ten wzorek na slicing ?

    Tak, mam taki stary sweter.

> [...]
    > wywlaszczonych okresach - zy nawet te aplikacyjne
    > slice sa przerywane jakimis mikro przerwaniami?

    Micro hard-core slicami okresowymi, przerywanymi
    ruchingiem kursoringu myszingu.

    --
    Edek

  • 4. Data: 2012-09-28 00:25:58
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.09.2012 23:47, Edek Pienkowski wrote:
    > Micro hard-core slicami
    > okresowymi,
    periodykalymi

    > przerywanymi
    interuptowanymi

    > ruchingiem
    mówingiem

    > kursoringu myszingu.
    małsingu

    Michoo

  • 5. Data: 2012-09-28 00:45:48
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 00:25:58 +0200, Michoo napisal:

    > periodykalymi

    > interuptowanymi

    > mówingiem

    > małsingu

    Dressingu kenobingu interresingu, kambackingu tomorrow. Sliipingu
    praktising.

    --
    Edek

  • 6. Data: 2012-09-28 00:47:23
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-09-28 00:25, Michoo wrote:
    > periodykalymi

    > interuptowanymi

    > mówingiem

    > małsingu

    Jakos mnie to nie smieszy. Kazdy powazny gosc w branzy uzywa jezyka
    angielskiego i anglicyzmy sa jasne. Duzo gorzej jak czytam iz jezyki
    odblaskowe maja funcje rodzime.... Sorry ale niedobrze mi sie robi.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2012-09-28 10:28:33
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 28 września 2012 00:47:30 UTC+2 użytkownik Marek Borowski napisał:

    > Jakos mnie to nie smieszy. Kazdy powazny gosc w branzy uzywa jezyka
    >
    > angielskiego i anglicyzmy sa jasne. Duzo gorzej jak czytam iz jezyki
    >
    > odblaskowe maja funcje rodzime.... Sorry ale niedobrze mi sie robi.

    Polski tez jest ok, Lubie rozluzniac forme i ostatnio mialem nawet zakusy na pisanie
    w formie fonetycznej. Pozatym piszac to zastanawialem
    sie nawet jak fajnie nazwac ta aktywnosc systemu
    ktora jest zwiazana z jego minimalnymi 'przykorowymi' 'podrygami'. Tj mysle ze nawet
    wtedy gdy procesor 'biegnie jednego slica' system nie jest zupelnie martwy i cos tam
    sie moze nawet
    rusza na tych przerwaniach. Slicing to mz ciekawa
    dziedzina/temet.- pytanie dotyczy kwesti czy
    obsluga systemu zachodzi w ramach systemowych slicków czy rowniez w ramach underkore
    (ze tak to
    szpanersko nazwe) w sensie:

    --czas--->
    ASUASUASUASUASUASUASUASUASU
    q q q q q q q q q

    gdzie q - to te mikrodzialalnosc systemu,
    A slice aplikacji, S slice systemu, U slice innych aplikacji - i ajk to dokladniej z
    tym
    jest

  • 8. Data: 2012-09-28 11:22:01
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 08:16:11 -0700 (PDT), kenobi napisał(a):

> [...]
    > wywlaszczonych okresach - zy nawet te aplikacyjne
    > slice sa przerywane jakimis mikro przerwaniami?

    Poczytaj:

    Podstawy systemów operacyjnych
    Abraham Silberschatz, James L. Peterson, Peter B. Galvin

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K