  • 1. Data: 2020-04-08 14:09:46
    Temat: PiS nie rokuje
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25851913,rok-2019-to-
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    Kolejny rok i słupki w górę. Co robią źle ?
    Właściwie wszystko ;-)

  • 2. Data: 2020-04-08 15:14:25
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    >Kolejny rok i słupki w górę. Co robią źle ?

    Moment - a konkretnie to co "wszystko" ?

    Ze nie wprowadzaja pierwszenstwa pieszego na przejsciu ?
    Brawa im :-P

    zreszta patrzac po tych wynikach, to i tak zazwyczaj kierowca winny.
    Ale co sie dziwic - niewazne, ze pieszy wbiegl na czerwonym, nadal
    jest to przejscie :-)

    J.

    P.S. lekki OT
    https://www.newsweek.pl/biznes/gospodarka/picie-alko
    holu-w-miejscu-publicznym-nowelizacja-ustawy/r2fc5zb

    "Co ciekawe, kiedy podobną ustawę dwa lata temu zgłosiła PO, PiS jej
    nie chciał. 13 kwietnia 2016 r. komisja przegłosowała wniosek o
    odrzucenie: 14 głosów za, 3 przeciw, 1 wstrzymujący się.

    Pod koniec października 2017 r. wniosek złożyła grupa posłów PiS. To
    gwarantowało że częściowa prohibicja tym razem się powiedzie, a laury
    za rozwiązanie problemu spłyną na tego, na kogo miały spłynąć, a nie
    na ,,totalną opozycję". "

    Ale co sie dziwic, bo to z fotoradarami bylo inaczej ?
    Albo z tym pierwszenstwem na przejsciu ...

    J.

  • 3. Data: 2020-04-08 16:44:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2020 13:09, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    > Kolejny rok i słupki w górę. Co robią źle ?

    To nie tylko PiSu wina ale wszystkich kolejnych ekip rzadzacych przed i
    po 1989. Nie moge zrozumiec dlaczego nie mozemy skopiowac rozwiazac zza
    granicy, Norwegii, UK, Niemiec? Juz chyba nie trzeba nikomu tlumaczyc, ze:

    - Obowizkowa jazda na swiatlach caly rok nie ma wplywu na bezpieczenstwo,
    - Limit 0.2 promila nie ma wiekszego sensu poniewaz ci ktorych lapia
    maja z reguly grubo powyzej jednego promila,
    - Obowiazek poziadania gasnicy czy apteczki niczego nie zmienia.
    - Milion pytan w tym o wymiary tablicy rejestracyjnej na egzaminie
    teoretycznym nie ma sensu.

    Dlaczego nie ma realnych kar wiezienia, za:
    - zlamanie zakazu prowadzenia pojazdu?
    - recydywe (kolejna jazda po pijaku)?
    - stworzenia zagrozenia dla ruchu (pojecie niebezpieczej jazdy) czyli
    np. celowego hamowania przed ciezarowka?

    Dlaczego nie ma obowiazkowej lawety w przypadku:
    - braku OC?
    - braku waznego przegladu?
    - braku uprawnien?

    Dlaczego nie ma zajecia komorniczego w przypadku braku platnosci za
    mandat w ciagu 14 dni?

    Dlaczego nie zabiera sie DR (+laweta) dla wynalazkow z chinskimi ledami,
    rynnami zamiast wydechu, a zamiast tego gnebi sie kierowce, ktoremu sie
    przepalila jedna z trzech zarowek stopu czy mijania? Takie rzeczy
    powinny byc wylapywane na przegladzie.

  • 4. Data: 2020-04-08 16:45:24
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2020 15:44, K wrote:
> [...]
    > maja z reguly grubo powyzej jednego promila,
    > - Obowiazek poziadania gasnicy czy apteczki niczego nie zmienia.

    posiadania.

  • 5. Data: 2020-04-08 17:10:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >tlumaczyc, ze:

    >- Obowizkowa jazda na swiatlach caly rok nie ma wplywu na

    Ale w Norwegii chyba jest ?

    >- Limit 0.2 promila nie ma wiekszego sensu poniewaz ci ktorych lapia
    maja z reguly grubo powyzej jednego promila,

    Roznie lapia.
    Co by nie mowic - jak podniesiesz do 0.5 prom, to wzrosnie liczba
    tych, co jezdza z 2.
    A na swiecie jakby obnizali.

    >- Obowiazek poziadania gasnicy czy apteczki niczego nie zmienia.

    Nie powienien tez szkodzic.

    >- Milion pytan w tym o wymiary tablicy rejestracyjnej na egzaminie
    >teoretycznym nie ma sensu.

    O wymiary tablicy moze i nie (*), ale troche pytan tam jest, a za
    wiekszoscia stoi przepis.
    A przepis madry i chwalebny :-)

    (*) a teraz aferka z malymi tablicami jest.

    >Dlaczego nie ma realnych kar wiezienia, za:
    >- zlamanie zakazu prowadzenia pojazdu?

    Chyba moga byc ... ale moze lepsza grzywna.
    Przyjdzie komornik, zlicytuje pojazd ...

    >- recydywe (kolejna jazda po pijaku)?

    Przeciez jest, ale tylko rowerzysci sie lapali :-)

    >- stworzenia zagrozenia dla ruchu (pojecie niebezpieczej jazdy) czyli
    >np. celowego hamowania przed ciezarowka?

    Bo to rzadkosc, a kara jest czesto natychmiastowa :-)

    >Dlaczego nie ma obowiazkowej lawety w przypadku:
    >- braku OC?

    Przeciez jest.
    Ale myslisz, ze od tego wypadkow ubedzie ?

    >- braku waznego przegladu?

    bo to nieistotne - malo zagraza bezpieczenstwu

    >- braku uprawnien?

    Tez przeciez jest. Tzn czasem moze poczekac na uprawnionego kierowce,
    ale czesto nie ma warunkow.
    Tylko znow - myslisz, ze wypadkow od tego ubedzie ?

    >Dlaczego nie ma zajecia komorniczego w przypadku braku platnosci za
    >mandat w ciagu 14 dni?

    Bo mandat sie dluzej procesuje. Ale przeciez w koncu jest.

    >Dlaczego nie zabiera sie DR (+laweta) dla wynalazkow z chinskimi
    >ledami, rynnami zamiast wydechu,

    A ten wydech to w ilu wypadkach zawinil ?

    > a zamiast tego gnebi sie kierowce, ktoremu sie przepalila jedna z
    > trzech zarowek stopu czy mijania?

    No, ale to juz wplyw ma na bezpieczenstwo.

    >Takie rzeczy powinny byc wylapywane na przegladzie.

    I przeciez sa, ale za rok to troche za pozno.

    J.

  • 6. Data: 2020-04-08 18:10:13
    Temat: Re: Statystyki wypadków za 2019
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

> [...]
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    > Moment - a konkretnie to co "wszystko" ?

    J.F. -- jesteś idiotą i dobrze Ci z tym?

    Ten debil Jedrzejczak nakłamał juz w temacie....

    > zreszta patrzac po tych wynikach, to i tak zazwyczaj kierowca winny.
    > Ale co sie dziwic - niewazne, ze pieszy wbiegl na czerwonym, nadal
    > jest to przejscie :-)

    "Z kolei najczęstsze przyczyny wypadków z winy pieszych to:

    wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem - 941 wypadków (50,1
    proc. wszystkich wypadków spowodowanych przez pieszych),
    przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym - 218 wypadków (11,6 proc.),
    wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody - 201 wypadków (10,7 proc.),
    wejście na jezdnię przy czerwonym świetle - 155 wypadków (8,2 proc.).
    "

    To jakby zdaje kłam twierdzeniom anonimów na tej grupie, ze pieszy na
    przejściu ma bezwzględne pierwszeństwo

    PS
    Idiotami piszącymi, że teraz jest więcej wypadków niż rok temu się zajmij...
    Budzik, Shrek i inne debilki...
    Statystyki są dostępne dla każdego, ale one mają problemy mentalne...
    No chyba, że Ty też masz taki!

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2020-04-08 18:11:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2020 16:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    > Ale w Norwegii chyba jest ?

    Ale w wielu innych krajach, np w UK nie ma. Chodzilo mi o wprowadzanie
    kolejnych nakazow, ktore niczego nie zmieniaja.

> [...]
    >
    > Roznie lapia.
    > Co by nie mowic - jak podniesiesz do 0.5 prom, to wzrosnie liczba tych,

    Na swiecie jest tak, ze w UK limit jest 0.8, a np. w DE jest 0.5. To
    wystarczy aby ktos kto wypil kieliszek wina do obiadu mogl spokojnie
    pojechac do domu albo rano do pracy po wipiciu wieczorem np. butelki
    wina. To nie oni powoduja zagrozenie, tylko ci ktorzy wsiadaja za kolko
    zaraz po wypiciu kilku piw albo butelki wina i dla nich zadne limity nie
    dzialaja.

    > Nie powienien tez szkodzic.

    W niczym nie pomaga wiec jest zbedny.

    > O wymiary tablicy moze i nie (*), ale troche pytan tam jest, a za
    > wiekszoscia stoi przepis.
    > A przepis madry i chwalebny :-)
    >
    > (*) a teraz aferka z malymi tablicami jest.

    A to jest kolejny przyklad jak w PL wymysla sie kolo na nowo. Dlaczego
    po prostu nie pomniejszyc czcionki tak aby sie zmiescila na tablicy o
    wymiarach amerykanskich.

    > Chyba moga byc ... ale moze lepsza grzywna.
    > Przyjdzie komornik, zlicytuje pojazd ...

    Bylem swiadkiem jak komornik odmowil ze wzgledu na stan i wartosc
    pojazdu. Poza tym czesto takie auta sa rejestrowane na kogos innego
    wlasnie ze wzgledu na komornika w innych sprawach. Nieuchronny pierdel
    nawet na 30 dni podziala lepiej na wyobraznie.

    > Przeciez jest, ale tylko rowerzysci sie lapali :-)

    Czyli znowu blad systemu. Jak wyzej.

    > Bo to rzadkosc, a kara jest czesto natychmiastowa :-)

    Gorzej, jak kierowca ciezarowki zjedzie do rowu albo wjedzie w
    drzewo/przystanek, a sprawca sie oddali i pozniej odpowiada z wolnej
    stopy. Jak wyzej, nieuchronny pierdel z mozliwoscia zamiany na jakas
    kosmiczna kare finansowa (tak z 50k pln) podziala lepiej na wyobraznie.

    > Przeciez jest.
    > Ale myslisz, ze od tego wypadkow ubedzie ?

    Nie slyszalem nigdy o tym aby za brak OC komus odholowali pojazd na
    parking policyjny, moze sie myle. Czy bedzie mniej wypadkow, na pewno
    bedzie mniej debili na drodze.

    > bo to nieistotne - malo zagraza bezpieczenstwu

    Wystarczy, ze na drodze bedzie mniej uprawnionych z jej korzystania
    pojazdow. Czesto brak przegladu maja auta, ktore tego przegladu z
    oczywistych wzgledow nie sa w stanie przejsc.

    > Tez przeciez jest. Tzn czasem moze poczekac na uprawnionego kierowce,
    > ale czesto nie ma warunkow.
    > Tylko znow - myslisz, ze wypadkow od tego ubedzie ?

    No jezeli ktos jezdzi bez uprawnien to z jakiegos powodu ich nie ma.
    Niuchronna laweta odstraszy czesc na pewno.

    > Bo mandat sie dluzej procesuje. Ale przeciez w koncu jest.

    Mandaty nie sa oprocentowane, a po kilku latach nie ma z czego sciagnac
    albo wrecz nie ma dluznika bo musial zniknac z systemu wlasnie przez
    zaleglosci.

    > A ten wydech to w ilu wypadkach zawinil ?

    Zastanowmy sie kto robi takie przerobki w samochodach i z jakimi
    przerobkami idzie to w parze. Poobcinane sprezyny itp. Pojedzie na
    lawecie i nie przejdzie przegladu.

    > No, ale to juz wplyw ma na bezpieczenstwo.

    Brak jednego stopu (z trzech) czy jednego mijania? To chyba tylko w PL
    bo ani w UK ani w NL (nie wiem jak w innych krajach) nie jest to problem.

    > I przeciez sa, ale za rok to troche za pozno.
    >
    > J.

    Ale to jest wlasnie miejsce dla takich usterek jak brak jednego stopu, a
    nie glowny cel karania przez policje czy ITD.

    Dodatkowo bym jeszcze o kazdym mandacie informowal ubezpieczalnie tak
    jak to ma miejsce w innych krajach. Znowu swiadomosc zwyzki ceny
    ubezpieczenia skutecznie ostudzi zapedy niektorych.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2020-04-08 18:17:31
    Od: K <n...@e...com>

    A i jeszcze bym dodal obowiazkowa obserwacje psychiatryczna w przypadku
    np. jazdy 120km/h przy ogracznieniu do 50. Bo albo pacjent chce zabic
    siebie albo kogos.

  • 9. Data: 2020-04-08 18:57:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Limit w promilach wprowadzony jest ze względu na czynnych miękkich alkoholików. Oni
    żeby żyć musza mieć cały czas niewielkie stężenie alkoholu we krwi. Bez tego
    zachowują się jak narkomani na głodzie. W Polsce takich jest kilka milionów. Bez
    jakiegoś niewielkiego dopuszczalnego limitu promili załamała by się gospodarka. Mieli
    coś zrobić z małpkami i nic nie zrobili. Powód prosty. Alkoholicy bez dostaw
    procentów nie byli by w stanie pracować. Jak idąc do pracy kupi setkę wódki i ja
    przez kilka godzin po małym lyczku wypije to może pracować. Jak zlikwidować albo
    podnieść cenę małpek to kolejne objętości są sporo większe. Jak by kupił pół litra to
    wypił by w jeden dzień a nie w pięć. Ujebal by się i by nie mógł pracować, wypadek
    mógłby mieć, czyli same straty dla pracodawcy i budżetu. Pierdolenie o winie do
    obiadu albo piwie po obiedzie uskuteczniają alkoholicy. Muszą mieć jakieś
    wytłumaczenie dla siebie i innych. Nie lubię piwa. Kiedyś miałem okazję spróbowania
    piwa alkoholowego i bezalkoholowego. Dla mnie pod względem efektów smakowych piwo
    bezalkoholowe nie różniło się od tego z alkoholem. To dlaczego miłośnicy piwa po
    obiedzie nie napiją się piwa bezalkoholowego? Uprzedzając odpowiedzi w stylu że nie
    ma ulubionego gatunku bezalkoholowego od razu odpowiem że chyba nie robią piw
    bezalkoholowych po 2 złote tylko droższe. Czyli że piwa bezalkoholowe są
    odpowiednikami średnio drogich piw.

  • 10. Data: 2020-04-08 18:59:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > Dlaczego nie ma obowiazkowej lawety w przypadku:
    > - braku OC?

    a po co ci laweta?

    > - braku waznego przegladu?

    Chodzi ci o sytuacje gdzie auto nie przesżł obadania czy wtedy gdy
    własciciel zapomniał?

    > - braku uprawnien?

    ? Policja pozwoli odjechac kierowcy bez uprawnien?

    > Dlaczego nie ma zajecia komorniczego w przypadku braku platnosci za
    > mandat w ciagu 14 dni?

    Najlepiej 3 godziny...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.