  • 1. Data: 2015-10-13 15:36:05
    Temat: Pilne pilne pilne
    Od: slawek <f...@f...com>

    Jak udokumentować że w danym czasie w danym czasie był określony co
    do treści plik pdf? Potrzebne mi to do umownie określając
    zabezpieczenia dowodów. Samo www jest prosto, ale pdf?

  • 2. Data: 2015-10-13 18:07:52
    Temat: Re: Pilne pilne pilne
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, October 13, 2015 at 3:36:25 PM UTC+2, slawek wrote:
    > Jak udokumentować że w danym czasie w danym czasie był określony co
    > do treści plik pdf? Potrzebne mi to do umownie określając
    > zabezpieczenia dowodów. Samo www jest prosto, ale pdf?

    Kopia z danego czasu?

  • 3. Data: 2015-10-14 00:07:24
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 13/10/2015 15:36, slawek wrote:
    > Jak udokumentować że w danym czasie w danym czasie był określony co do
    > treści plik pdf? Potrzebne mi to do umownie określając zabezpieczenia
    > dowodów. Samo www jest prosto, ale pdf?

    Może elektroniczne dokumenty lub nośniki można zdeponować u notariusza?

  • 4. Data: 2015-10-14 00:41:26
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 14.10.2015 00:07, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Może elektroniczne dokumenty lub nośniki można zdeponować u notariusza?

    Obstawiam, że wyrażenie
    "w danym czasie w danym czasie" oznacza
    " w danym czasie w danym miejscu", czyli chce pokazać,
    że ktoś trzymał jakiegoś pdfa na stronie.

    Jak to robi z www? Webarchive? Pojęcia nie mam, a mogło
    by to zasugerować rozwiązanie z pdf. Niektóre webcache, np google,
    trzymają tekstową wersję pdfów. Po co też by się przydało. Dowód
    w sądzie, ochrona własności intelektualnych, flame w internecie?

    Hmm, web.archive.org całkiem nieźle sobie poradziło:

    https://web.archive.org/web/20151013224037/http://ww
    w.um.warszawa.pl/sites/default/files/wniosek_do_RW.p
    df

    Patrząc po pośpiechu wyrażonym pomyłkami w treści, brakiem precyzji
    i interpunkcji (serio, musiałem to dwa razy czytać, oprzecinkowania
    "określony co do treści" bardzo brakuje) wnioskuj, że temat już
    nieaktualny:/

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2015-10-14 07:17:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-13 15:36, slawek pisze:
    > Jak udokumentować że w danym czasie w danym czasie był określony co do
    > treści plik pdf? Potrzebne mi to do umownie określając zabezpieczenia
    > dowodów. Samo www jest prosto, ale pdf?

    Użyć podpisu kwalifikowanego i podpisać ten PDF?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 6. Data: 2015-10-14 09:29:29
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Oct 2015 00:41:26 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    notariusza?

    Sposób "z notariuszem" już praktycznie stosowałem, ceny bardzo
    umiarkowane, ale wymaga trochę czasu. Idealne np. do zabezpieczenia
    iż dany kod źródłowy istniał w dniu takim a takim. Czyli dochodzenie
    pierwszeństwa, sprawy patentowe. Bez tego może być po prostu nieco
    trudniej - nie jakieś np. wielkie piractwo, ale np. podkradanie
    pomysłów przez ludków myślących że jak nie podpisali NDA w trzech
    egzemplarzach to im wszystko wolno... a w razie czego oskarżą
    okradzinego że niby było odwrotnie, że to oni są ofiarami, a
    rzeczywisty autor to złodziej.

    > że ktoś trzymał jakiegoś pdfa na stronie.

    Dokładnie. A ścisłej, że w danym dniu były w tym pdf dane treści.
    Tzn. istnieje obawa, a nawet pewność, że w toku sprawy pdf będzie
    podmieniony. Co stworzy trudność z ustaleniem itd. itp.

    > Hmm, web.archive.org całkiem nieźle sobie poradziło:

    Webarchive znałem, ale nie wiedziałem że i to potrafi. Niezła rzecz
    np. do zabezpieczenia treści rozmaitych załączników do umów (firmy
    telekomunikacyjne, banki). Ale w tym konkretnym przypadku chodziło o
    dane innego rodzaju. Powstał konflikt interesów wywołany błędem w
    wygenerowanych pdf. Osoba odpowiedzialna za pdf'y może chcieć
    wypierać się iż to ona spowodowała problemy. Już umieściła nową
    wersję pdf. A w ten sposób ja muszę udowadniać że nie jestem
    wielbłądem. Że działem zgodnie procedurą, tzn. z tym co było w pdf,
    bo do tego jestem zobowiązany. Tyle że jakaś p. Wysoka Komisja jak
    sobie otworzy, to otworzy pdf wykreowanego post factum. Co może i
    jest zabawne. Zwłaszcza że podpis elektroniczny to rzecz niepojęta.

    > "określony co do treści" bardzo brakuje) wnioskuj, że temat już
    > nieaktualny:/

    Niestety chyba tak. Ale b. przyda się na przyszły raz.

    Ogólnie biorąc, to wystarczyłby zwykły rozsądek. Rzecz w tym iż nie
    każdy go ma, czasem trzeba użyć czegoś mocniejszego, np. zabezpieczyć
    dowody.

  • 7. Data: 2015-10-14 09:32:43
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Oct 2015 07:17:56 +0200, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    > Użyć podpisu kwalifikowanego i podpisać ten PDF?

    Tak. To ty i ja wiemy. Ale chodzi o istniejący pdf, niepodpisany, do
    którego nikt się nie będzie chciał przyznać. Ale umieszczony na www.

  • 8. Data: 2015-10-14 13:19:48
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, October 14, 2015 at 9:29:31 AM UTC+2, slawek wrote:
    > notariusza?
    >
    > Sposób "z notariuszem" już praktycznie stosowałem, ceny bardzo
    > umiarkowane, ale wymaga trochę czasu.
    Słyszałem to samo, ile płaciłeś i czekałeś, jeśli można spytać?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-10-20 02:51:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    slawek wrote:
    > Jak udokumentować że w danym czasie w danym czasie był określony co do
    > treści plik pdf? Potrzebne mi to do umownie określając zabezpieczenia
    > dowodów. Samo www jest prosto, ale pdf?

    znacznik czasu?

  • 10. Data: 2015-10-20 06:34:35
    Od: slawek <f...@f...com>