  • 1. Data: 2023-12-25 21:17:29
    Temat: Piny w gnieździe sygnałowym - z czego
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest sobie nietypowe gniazdko w pewnym starym sprzęcie.

    Bardzo podobne do tego:

    https://content.invisioncic.com/r322239/monthly_04_2
    019/post-53052-0-32890900-1555916047.jpg

    Konstrukcja jest taka, że przypomina męskie (piny) gniazdo DBx.

    Piny te są zaraz za tworzywem zgięte do pionu i wlutowane w płytkę.
    Średnica 1mm.

    Piny są bardzo sztywne i jednocześnie łatwo się lutują. Od strony
    wtyczki po prostu wystają w środku osłony.

    Moje pytanie: z czego, jakiego drutu, obecnie powinienem je wykonać?
    Obudowa gniazda pójdzie z drukarki, to jasna sprawa, ale piny wymagają
    uwagi. Powinny być sztywne i lutowalne.

    To nie ma być złocone, trwałość czy odporność nie ma nic do rzeczy,
    chodzi wyłacznie o przywrócenie starego złomu do wygldu i funkcjonalności.

    Srebrzanka i miedź odpadają, za miękkie, łato się zginają. Jest coś
    gotowego o sporej sztywnosci i albo lutowalne wprost, albo pokryte czymś
    lutowalnym, w handlu?

  • 2. Data: 2023-12-25 22:30:29
    Temat: Re: Piny w gnieździe sygnałowym - z czego
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 25.12.2023 o 21:17, heby pisze:
    > z czego, jakiego drutu, obecnie powinienem je wykonać?

    A wyrwać z innego nowego?

    Robert

  • 3. Data: 2023-12-26 02:16:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 grudnia 2023 o 21:17:33 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Srebrzanka i miedź odpadają, za miękkie, łato się zginają. Jest coś
    > gotowego o sporej sztywnosci i albo lutowalne wprost, albo pokryte czymś
    Twardy mosiadz.

  • 4. Data: 2023-12-26 09:29:12
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    019/post-53052-0-32890900-1555916047.jpg

    > Konstrukcja jest taka, że przypomina męskie (piny) gniazdo DBx.

    Religia nie pozwala zamienić całe złącze na DBx ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2023-12-26 14:53:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Twardy mosiadz.

    Ten jest twardy?
    https://lutowanie.pl/pl/p/Lut-mosiezny-INSTALFIT-CuZ
    nSi-/43?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_
    campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=192044
    5623&gclid=Cj0KCQiAkKqsBhC3ARIsAEEjuJix6QQiGza8W_AEL
    7PWVg_MFV3GNfH0r2gybcoi0LH5mL7mc1NyjRcaAkrNEALw_wcB

    Robert

  • 6. Data: 2023-12-26 23:36:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 grudnia 2023 o 14:53:42 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    5623&gclid=Cj0KCQiAkKqsBhC3ARIsAEEjuJix6QQiGza8W_AEL
    7PWVg_MFV3GNfH0r2gybcoi0LH5mL7mc1NyjRcaAkrNEALw_wcB

    Po co ci lut jak mozna bez problemu kupić drut?

  • 7. Data: 2023-12-26 23:44:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    5623&gclid=Cj0KCQiAkKqsBhC3ARIsAEEjuJix6QQiGza8W_AEL
    7PWVg_MFV3GNfH0r2gybcoi0LH5mL7mc1NyjRcaAkrNEALw_wcB

    Sprzedawcę spytaj a nie mnie

  • 8. Data: 2023-12-27 19:51:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2023 09:29, PeJot wrote:
    > Religia nie pozwala zamienić całe złącze na DBx ?

    Nie religia, tylko fakt że "przypomina". Jest większe. Możesz to
    wywnioskować choćby na podsatwie średnicy pinu (1mm).

  • 9. Data: 2023-12-27 19:52:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/12/2023 22:30, Robert Wańkowski wrote:
    > A wyrwać z innego nowego?

    Nie ma. To radziecki klon ZX Spectrum. Nawet w obrebie tego modlu były
    stosowane różne gniazdka, co tam akurat na magazynie mieli. W tym akurat
    jest takie, ale był też z DIN. Niestety poza opowieścią właściciela i
    małym rzutem oka na to co jest do zrobienia, więcej nie wiem.

  • 10. Data: 2023-12-27 19:55:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2023 14:53, Robert Wańkowski wrote:
> [...]

    Nie widzę postu Zenka, więc odpowiem tutaj: zanabyłem półtwardy. Może
    będzie wystarczający. Dzięki.