  • 1. Data: 2023-11-19 23:01:49
    Temat: Smar
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam taką szlifierkę.
    https://static.loombard.pl/library/2023/6/15/14/md_M
    eFWOigJWPcAS9zvjByFAydA4VcS5pdcm6Kp7QfW.webp

    Z przodu jest metalowa rolka średnicy 5-6 mm. Obraca się na metalowym
    sworzniu. Grzeje się tak, że pasy się rozklejają na łączeniu.
    Czym to nasmarować?

    Robert

  • 2. Data: 2023-11-20 00:06:13
    Temat: Re: Smar
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Z przodu jest metalowa rolka średnicy 5-6 mm. Obraca się na metalowym
    > sworzniu. Grzeje się tak, że pasy się rozklejają na łączeniu.
    WD40 albo czymś tej klasy. Oczywiście, jak bedzie zimne. :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-11-20 00:15:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-19, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Mam taką szlifierkę.
    > https://static.loombard.pl/library/2023/6/15/14/md_M
    eFWOigJWPcAS9zvjByFAydA4VcS5pdcm6Kp7QfW.webp

    > Z przodu jest metalowa rolka średnicy 5-6 mm. Obraca się na metalowym

    Na pewno się obraca? Dobrzę widzę, że ona reguluje naciąg?

    > sworzniu. Grzeje się tak, że pasy się rozklejają na łączeniu.
    > Czym to nasmarować?

    Czymkolwiek byleby nie olejem spożywczy czy innym schnącym. WD40 to nie
    wiem na ile zostanie.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-11-20 00:47:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Na pewno się obraca? Dobrzę widzę, że ona reguluje naciąg?

    To mnie teraz zaskoczyłeś. Obraca się bez pasa. Ale jak pas jest
    założony, to kto wie, może ślizga się po tej rolce pas.

    Tal, a rolka reguluje naciąg i położenie pasa.

    Chyba pójdę teraz pohałasować.

    Robert

  • 5. Data: 2023-11-20 11:03:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 00:47:48 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > To mnie teraz zaskoczyłeś. Obraca się bez pasa. Ale jak pas jest
    > założony, to kto wie, może ślizga się po tej rolce pas.
    >
    > Tal, a rolka reguluje naciąg i położenie pasa.
    >
    > Chyba pójdę teraz pohałasować.

    Szybko sie to kreci?

    Sprawia wrazenie, jakby oska była w rolce na stale, a obracało sie w
    tej obejmie z blaszki. Dziwne rozwiązanie - przeciez to sie zaraz
    wytrze.
    Tak czy inaczej - kropelka oliwy regularnie,lub smar ... grafitowy bym
    dał, albo popularny towot/LT43.
    WD40 nie, bo to nie smar. Chyba ze na początku do odrdzewienia, i
    zaraz oliwa/smar.

    J.

  • 6. Data: 2023-11-20 12:30:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 11:03, J.F pisze:

    > Szybko sie to kreci?

    200 pbr/s

    > Sprawia wrazenie, jakby oska była w rolce na stale, a obracało sie w
    > tej obejmie z blaszki. Dziwne rozwiązanie - przeciez to sie zaraz
    > wytrze.

    No to się wyjaśniło. Są dwie rolki na jednej osi. Te rolki chyba są
    grafitowe. Pilnik wgryza się przyjemnie. Prądu nie przewodzą.

    https://photos.app.goo.gl/GLvSidnGmeckFHtY7

    Oś w tym jarzmie w jednym miejscu gdzie była rolka wygląda na
    przegrzaną, fioletowa. Morze kurz się nazbierał i nie było styku grafitu
    z osią?

    Nie wiem czy to smarować czy tylko otwory wełną stalową przeczyścić.

    Rolki mają minimalny luz na osi, tak samo widać, że oś w jarzmie też się
    porusza, ale nie kręci się.

    Robert

  • 7. Data: 2023-11-20 12:52:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 12:30:43 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > 200 pbr/s

    > No to się wyjaśniło. Są dwie rolki na jednej osi. Te rolki chyba są
    > grafitowe. Pilnik wgryza się przyjemnie. Prądu nie przewodzą.

    Grafit prąd przewodzi. Nie tak dobrze jak metale, ale omomierz cos
    pokaże.

    > https://photos.app.goo.gl/GLvSidnGmeckFHtY7

    Rolka jakby porowata, z tulejką grafitową?

    > Oś w tym jarzmie w jednym miejscu gdzie była rolka wygląda na
    > przegrzaną, fioletowa. Morze kurz się nazbierał i nie było styku grafitu
    > z osią?

    Nie wiem czy u Ciebie nie grozi np kalafonia z drzewa.

    > Nie wiem czy to smarować czy tylko otwory wełną stalową przeczyścić.
    >
    > Rolki mają minimalny luz na osi, tak samo widać, że oś w jarzmie też się
    > porusza, ale nie kręci się.

    Na graficie sie nie znam, ale cos mi się widzi, ze odwazni ludzie
    z projektantów. No chyba, ze to "częsc eksploatacyjna", i nikogo nie
    dziwi, ze to sie zmienia często ..

    Ryzyk fizyk ... ciekawe - nasmarowanie pomoze, czy zaszkodzi?
    Pewnie bedzie troche pryskac przy uzywaniu.

    J.

  • 8. Data: 2023-11-20 13:52:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 12:52, J.F pisze:

    > Grafit prąd przewodzi. Nie tak dobrze jak metale, ale omomierz cos
    > pokaże.

    Ma zakresie 20 M z sondami 2 mm od siebie nic nie pokazuje.
    Po papierze można pisać jak ołówkiem H6.

    > Rolka jakby porowata, z tulejką grafitową?

    Jest lite. Porowata nie jest. Dźwięk metaliczny, ale lekko głuchy.

    > Nie wiem czy u Ciebie nie grozi np kalafonia z drzewa.

    Lata temu kupiłem używaną. Używałem sporadycznie i bardzo krótko. Było ok.
    Ale gdy ostatnio 20 min działała to rozklejały się pasy. A rolka powyżej
    100°C.

    > Na graficie sie nie znam, ale cos mi się widzi, ze odwazni ludzie
    > z projektantów. No chyba, ze to "częsc eksploatacyjna", i nikogo nie
    > dziwi, ze to sie zmienia często ..

    Nawet poszukałem instrukcji i nie znalazłem żadnego info o rolce. Tyle,
    że utrzymać w czystości.
    https://www.bosch-pt.com/help/de/varioschleifer/serv
    ice/media/pvs300ae.pdf

    > Ryzyk fizyk ... ciekawe - nasmarowanie pomoze, czy zaszkodzi?
    > Pewnie bedzie troche pryskac przy uzywaniu.

    Zmontuję i zobaczę.

    Robert

  • 9. Data: 2023-11-20 14:26:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Nov 2023 13:52:50 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Ma zakresie 20 M z sondami 2 mm od siebie nic nie pokazuje.

    Hm, moze nie grafit ...

    > Po papierze można pisać jak ołówkiem H6.

    albo jednak grafit ...

    > Jest lite. Porowata nie jest. Dźwięk metaliczny, ale lekko głuchy.

    wygląda, jakby jakąś tujelke miała, ale moze to kołnierz wytoczony.

> [...]
    > 100°C.

    > Nawet poszukałem instrukcji i nie znalazłem żadnego info o rolce. Tyle,

    Taaa, czyscic rolki regularnie.

    > Zmontuję i zobaczę.

    J.

  • 10. Data: 2023-11-20 15:06:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.11.2023 o 14:26, J.F pisze:

    > Hm, moze nie grafit ...

    > albo jednak grafit ...

    > wygląda, jakby jakąś tujelke miała, ale moze to kołnierz wytoczony.

    Nie wiem czy grafit obrabia się czy łatwiej wyprasować/wycisnąć w formie.

    ice/media/pvs300ae.pdf

    > Taaa, czyscic rolki regularnie.

    Te jarzmo jest z tak twardej blachy zrobione, że trudno to rozgiąć, aby
    wyjąć oś. Przy rozbieraniu wystrzeliły te rolki. Dobrze, że warsztat
    miałem posprzątany.

    Robert