  • 1. Data: 2015-11-18 21:20:48
    Temat: Płyta główna GA-8I945P-G-RH i Win7
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam taką leciwą płytę GA-8I945P-G-RH Gigabyt-a i XP. Przez tyle lat to
    mi wystarczało. Ale już niektóre programy z XP nie chcę działać.
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=1960&dl=1&RWD=0#manual

    Próbowałem zainstalować Win7, ale instalacja po kilku minutach
    zatrzymuje się bez żadnego komunikatu.
    Wiem, że jak instalowałem XP to na początku instalacji instalator
    pozwalał na instalacje swoich sterowników dysków. Nie pamiętam czy bez
    tych sterowników by się zainstalował XP.
    W każdym bądź razie, zainstalowałm je.

    Teraz podczas instalacji Win7 nie ma żadnego komunikatu przed instalacją
    nowego systemu.
    I tu moje pytanie czy jest możliwe, że Win7 z tą płyta nie zainstaluję?

    Tu raport z CPU-Z
    https://www.dropbox.com/s/3izeuyinlpxsn0i/SX64PC.htm
    l?dl=0

    Tu dostępne aktualizacje do płyty.
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=1960&dl=1&RWD=0#driver

    Robert

  • 2. Data: 2015-11-18 22:04:41
    Temat: Re: Płyta główna GA-8I945P-G-RH i Win7
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    Jeżeli z XP nie było wcześniej żadnego problemu, to pierwszego podejrzanego
    widziałbym w nośniku z Win7. Należy spróbować z zupełnie innym egzemplarzem Win7.

  • 3. Data: 2015-11-18 22:14:57
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    Pomijam tu inne trywialne powody: mikroskopijny RAM i zbyt mało miejsca na dysku.

  • 4. Data: 2015-11-18 23:34:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 22:14, TurboPascal pisze:
    > Pomijam tu inne trywialne powody: mikroskopijny RAM i zbyt mało miejsca na dysku.

    @TurboPascal: nie zajrzałeś do raportu. RAM 4GB, procesor Pentium D
    3,2GHz, płyta ICH7/945.
    Na dużo słabszych maszynach chodzi Win7.
    Tutaj nożna za parę złotych kupić C2D (podstawka 755) i będzie hulać.

    @Robert:
    Przy tej konfiguracji instaluj Win7 x64, żeby wykorzystać cały RAM.
    Sprawdź w BIOS-ie, czy dyski masz na SATA (lub RAID) - nie na ATA.
    Instaluj Win7 bez żadnych sterowników do obsługi dysku.
    Jeśli Win powie, że nie ma żadnego dysku - dopiero wtedy powtórz
    instalację ze sterownikami.
    Ostatni sposób: w BIOS-ie przestaw dyski na ATA - wtedy zainstalujesz
    każdego Windowsa, nawet WfW ;)
    Przy ustawieniu ATA tracisz na wydajności i szybkości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-11-19 18:43:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 22:04, TurboPascal pisze:
    > podejrzanego widziałbym w nośniku z Win7
    Pójdę tym tropem.

    Robert

  • 6. Data: 2015-11-19 19:29:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 23:34, Adam pisze:
    > Tutaj nożna za parę złotych kupić C2D (podstawka 755) i będzie hulać.
    A możesz oszacować jak będzie różnica?
    Każdy z C2D z podstawką 755 będzie działać z moją płytą?

    Robert

  • 7. Data: 2015-11-19 20:24:23
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > Każdy z C2D z podstawką 755 będzie działać z moją płytą?

    Z podstawką 775. Podstrona http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-suppor
    t-popup.aspx?pid=1960 enumeratywnie podaje listę procesorów akceptowanych przez
    płytę. Niestety modeli C2D tak, jak by tam nie było. Ale niech żywi nie tracą
    nadziei. Dotyczy to biosu F3. Podstrona
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=1960&dl=1&RWD=0# podaje, że istnieje jeszcze nowsza wersja F4.
    Niewykluczone, że upgrade biosu mógłby tu pomóc. Sprawdzić to można empirycznie lub
    poszukując w Google. Jest wysoce prawdopodobne,że ktoś gdzieś już ten problem
    rozwiązał. Czy wszystkie modele będą dostępne? Spotkałem się z płytą, która
    akceptowała C2D tylko do E6700 (Conroe 1066 MHz).

  • 8. Data: 2015-11-19 20:29:14
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

> [...]

    płytę. Niestety modeli C2D tak, jak by tam nie było. Ale niech żywi nie tracą
    id=1960&dl=1&RWD=0#bios podaje, że istnieje jeszcze nowsza wersja F4.

  • 9. Data: 2015-11-19 22:17:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 22:04, TurboPascal pisze:
    > Jeżeli z XP nie było wcześniej żadnego problemu, to pierwszego podejrzanego
    widziałbym w nośniku z Win7. Należy spróbować z zupełnie innym egzemplarzem Win7.

    Drugim może być uszkodzony procesor lub grafika.
    Sam miałem taki uszkodzony procesor Core i3 na którym XP pomiatał aż
    miło, a Windows 7 wykładał się przy inicjalizacji grafiki podczas
    instalacji.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2015-11-19 22:59:17
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > Każdy z C2D z podstawką 755 będzie działać z moją płytą?

    Sprawdzałem w Google. Żaden.

    Znalazłem co prawda jakiegoś hardcorowca, który zmieniając pinout podstawki 775 i
    próbując z biosami nowszych płyt uzyskał podobno pozytywne rezultaty:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2936560.html#1
    4187467