  • 1. Data: 2014-08-11 17:24:22
    Temat: Po co komu 6Watowe wifi...?
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://goo.gl/XQnanB

    Z anteną kierunkową rozumiem, ale dookólną? Klienci wifi z reguły
    mają małe moce więc silna baza chyba nie wiele pomoże w zasięgu...
    W ogóle można w Polsce coś takiego używać?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-08-11 17:51:14
    Temat: Re: Po co komu 6Watowe wifi...?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-11 17:24, Marek pisze:
    > http://goo.gl/XQnanB
    >
    > Z anteną kierunkową rozumiem, ale dookólną? Klienci wifi z reguły
    > mają małe moce więc silna baza chyba nie wiele pomoże w zasięgu...
    > W ogóle można w Polsce coś takiego używać?

    tak, zasilanie z USB 5V max 500mA i daje w antenę 6W...
    chyba jednostki chińskie.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-08-11 18:02:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-11 17:51, Irokez pisze:

    > tak, zasilanie z USB 5V max 500mA i daje w antenę 6W...
    > chyba jednostki chińskie.

    inaczej.. goście wzięli 18dBi anteny do około 20dBm (100mW) z nadajnika
    WiFi, co daje około 38dBm czyli około 6W EIRP

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2014-08-12 00:26:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Aug 2014, Irokez wrote:

    > tak, zasilanie z USB 5V max 500mA i daje w antenę 6W...
    > chyba jednostki chińskie.

    Ja w sprawie formalnej.
    Wystarczy chińskie USB - przyroda zna przypadki wypalenia USB
    przy zwarciu, przecież ogranicznik prądu jest zbędny i tylko
    komplikuje urządzenie ;)
    (nie wspominając już o wersji zgodnej ze standardem, kiedy to
    0,5A wymaga wynegocjowania, by default ogranicznik powinien
    odcinać AFAIR na 100mA :))

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-08-12 00:48:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Aug 2014 18:02:00 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > inaczej.. goście wzięli 18dBi anteny do około 20dBm (100mW) z
    nadajnika
    > WiFi, co daje około 38dBm czyli około 6W EIRP

    Wydawało mi sie, że widziałem zamiast usb zasilacz do tych urządzeń.
    W tych z antenka paraboliczną gwarantują zasięg 10km, więc musi chyba
    jednak więcej "dmuchać" w antenę...

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-08-12 05:56:05
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

> [...]
    > (nie wspominając już o wersji zgodnej ze standardem, kiedy to
    > 0,5A wymaga wynegocjowania, by default ogranicznik powinien

    Według niektórych źródeł nawet 900mA w nowych portach 3.0.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus
    https://en.wikipedia.org/wiki/USB_3.0
    http://www.pcworld.pl/news/356712/USB.30.czym.sie.ro
    zni.od.poprzednika.html

    --
    Paskuda03

  • 7. Data: 2014-08-12 09:08:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-12 00:48, Marek pisze:
    > nadajnika
    >
    > Wydawało mi sie, że widziałem zamiast usb zasilacz do tych urządzeń. W
    > tych z antenka paraboliczną gwarantują zasięg 10km, więc musi chyba
    > jednak więcej "dmuchać" w antenę...

    na 99,99% nie dmucha więcej. Bzdura straszna, niby 6W a zasięg 1000m
    To taki chłyt matetingowy
    10km masz na kierunkowych antenach i większej mocy
    Taki Ubiquiti NanoStationM2/M5 dmucha 28dBm czyli 630mW a zasięg ma
    15km. No i pobiera 8W mocy z zasilacza.

    --
    Irokez