  • 1. Data: 2011-06-20 10:03:27
    Temat: Pobór mocy dyktafonu po jego niby wyłaczeniu.
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Witam!
    Znalazłem się w posiadaniu dyktafonu firmy Alba (wiem, że to ch.... marka),
    który po wyłączeniu go pobiera jeszcze prąd o natężeniu około 3 mili
    Amperów.
    A zauważyłem, to bo rozładowały się po mniej niż 2 tygodniach baterie
    alkaiczne AAA mimoże dyktafon był używany tylko próbnie.
    Wsadziełm miernik miedzy baterie, a zestyki dyktafonu i pokazało się coś 3
    mA. Po załączeniu pobiera kilkanasie mA. Przy włączonym głosie (odtwarzaniu)
    nie mierzyłem.
    Dodam, że wyłacznik jest tam elektroniczny, a nie mechaniczny. Przy
    włanczaniu trzeba naciskać klawisz przez kilka sekund aby się wyłaczyła abo
    włączył.

    W zwiazku z tym mam pytania co moze być powodem tego dużego w sumie poboru
    mocy? Czy można to jakoś naprawić domowym sposobem? EW. na co zwrócić uwagę
    przy oglęzinach?

    Rady typu wyjmowanie baterii czy załozenie dodatkowego mechanicznego
    wyłącznika - znam.

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2011-06-20 14:45:42
    Temat: Re: Pobór mocy dyktafonu po jego niby wyłaczeniu.
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > W zwiazku z tym mam pytania co moze być powodem tego dużego w sumie poboru
    > mocy? Czy można to jakoś naprawić domowym sposobem? EW. na co zwrócić
    > uwagę przy oglęzinach?

    Ale czego oczekujesz ? Że dokonamy grupowej analizy spartolonego przez
    producenta układu ?
    I w dodatku podpowiemy jak to poprawić jednym rezystorem ?
    Tak się nie da - możesz oczywiście to poprawić konstruując własny układ
    realizujący to odcięcie, a potem włączając go do reszty urządzenia, ale to
    jest na tyle dużo zabawy, że sensu żadnego w tym nie ma.

    > Rady typu wyjmowanie baterii czy załozenie dodatkowego mechanicznego
    > wyłącznika - znam.

    No, to znasz już jedyne racjonalne rozwiązania. Chyba, że to urządzenie
    kosztuje 10.000 , to wtedy warto się w to bawić.

  • 3. Data: 2011-06-20 18:46:12
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > No, to znasz już jedyne racjonalne rozwiązania. Chyba, że to urządzenie
    > kosztuje 10.000 , to wtedy warto się w to bawić.

    -----------

    Masz racje w całej rozciagłości.
    Rozebrałem ten dyktafon i myślę, że tam się nie da nic zrobić z tym. Za mało
    miejsca, żeby cos kombinować choćby zabawowo i samo urządzenie nie jest
    warte zachodu. Jestem ciekawy tylko co tam się mogło stać? Ale to już chyba
    pozostanie słodką tajemnicą Alby?
    Osobiście, to nawet nie wiem jak jest realizowane takie odcinanie zasilania
    przy obecności napięcia.

    Pzdr. Janusz

  • 4. Data: 2011-06-21 08:28:29
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 20.06.2011 20:46, sofu pisze:

> [...]
    > już chyba pozostanie słodką tajemnicą Alby?
    > Osobiście, to nawet nie wiem jak jest realizowane takie odcinanie

    Jest więcej takich urządzen :-)
    Ja już mam dwa takie - jedno to waga elektroniczna, a drugie to
    suwmiarka elektroniczna - w obu zastosowałem malutki mikro-wyłącznik do
    odcinania zasilania, bo bez tego zżerały baterie w ciagu miesiąca - mimo
    oczywiście niby-wyłaczenia ;-)
    Dla producenta to jest oczywiście wygodniejsze (stosowanie
    soft-power-off), bo mniej mechaniki ma w urządzeniu, jak również dla
    producenta baterii :-), ale użytkownik jest już mniej zadowolony.
    Podobna zresztą sytuacja jest jeśli chodzi o wyłaczanie napiecia
    230V....Wszyscy jak ognia unikają stosowania wyłaczników mechanicznych
    po stronie 230V.
    Transformatorek wyposażony jest w bezpiecznik termiczny - i to jest
    głowne zabezpieczenie urządzenia, a wyłącznik jest po stronie wtórnej.....

    Jado

  • 5. Data: 2011-06-21 17:24:48
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    ------------->>

> [...]
    > Transformatorek wyposażony jest w bezpiecznik termiczny - i to jest głowne
    > zabezpieczenie urządzenia, a wyłącznik jest po stronie wtórnej.....

    ---------------

    Ja miałem tak z łazienkową waga elektroniczną, że pożerała baterie.
    No i teraz z tym g... .
    Myśle, że to jest niezamierzony efekt jakiegoś uszkodzenia, źle wykonanego
    układu scalonego lub cos w tym rodzaju?
    Kupiłem inna wagę (innej firmy) i zużycie mniejsze niż samorozładowanie się
    baterii.
    I tutaj z tym dyktafonem myślę, że to jakiś wadliwy element: być może
    scalak?

    pzdr.Janusz

  • 6. Data: 2011-06-21 18:15:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Myśle, że to jest niezamierzony efekt jakiegoś uszkodzenia, źle
    > wykonanego układu scalonego lub cos w tym rodzaju?

    Zapewne tak, bo miałem już do czynienia z klawiaturą bezprzewodową,
    która po 10 miesiącach użytkowania nagle zaczęła rozładowywać baterie w
    ciągu tygodnia, poza tym funkcjonowała normalnie.